Γ.Δ.
1482.43 +1,23%
ACAG
+0,51%
5.86
CENER
+0,94%
9.7
CNLCAP
-3,42%
7.05
DIMAND
-2,09%
8.89
NOVAL
+0,36%
2.77
OPTIMA
+1,17%
12.1
TITC
-0,16%
30.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
+3,10%
1.464
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
-0,88%
2.255
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+3,19%
3.07
ΑΛΦΑ
+2,65%
1.7225
ΑΝΔΡΟ
+0,30%
6.62
ΑΡΑΙΓ
+0,59%
11.89
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.79
ΑΣΤΑΚ
-4,68%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,47%
8.64
ΑΤΤ
-25,41%
9.1
ΑΤΤΙΚΑ
-1,17%
2.54
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,87%
5.98
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.37
ΒΙΟΣΚ
+4,92%
1.385
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-0,31%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,44%
18.1
ΔΑΑ
+0,60%
7.998
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
-0,35%
11.5
ΔΟΜΙΚ
+7,37%
3.64
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,31%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+0,65%
1.55
ΕΕΕ
+1,65%
33.22
ΕΚΤΕΡ
+5,62%
4.32
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
+4,65%
2.25
ΕΛΛ
+0,36%
13.95
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,48%
2.09
ΕΛΠΕ
+1,33%
7.62
ΕΛΣΤΡ
-1,75%
2.25
ΕΛΤΟΝ
-1,02%
1.752
ΕΛΧΑ
+2,05%
1.892
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,97%
1.295
ΕΤΕ
+1,37%
8.414
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.37
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+2,33%
2.24
ΕΧΑΕ
+1,15%
4.82
ΙΑΤΡ
0,00%
1.74
ΙΚΤΙΝ
+1,95%
0.419
ΙΛΥΔΑ
+0,58%
1.73
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.99
ΙΝΛΙΦ
+1,18%
5.14
ΙΝΛΟΤ
+0,80%
1.26
ΙΝΤΕΚ
+1,68%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,48%
2.48
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.26
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.41
ΚΑΡΕΛ
-2,31%
338
ΚΕΚΡ
-5,35%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-0,33%
1.505
ΚΟΡΔΕ
+2,05%
0.497
ΚΟΥΑΛ
-2,12%
1.198
ΚΟΥΕΣ
+3,50%
5.33
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,44%
11.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-1,71%
1.15
ΛΑΒΙ
-0,67%
0.894
ΛΑΜΔΑ
-0,27%
7.41
ΛΑΜΨΑ
+1,11%
36.6
ΛΑΝΑΚ
-2,06%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
-1,11%
2.67
ΜΑΘΙΟ
-0,23%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,14%
2.67
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-1,06%
3.73
ΜΙΝ
-6,35%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,52%
23.58
ΜΟΝΤΑ
+5,71%
3.7
ΜΟΤΟ
+3,50%
2.81
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-0,55%
25.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,77%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,50%
36.5
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+1,31%
0.93
ΞΥΛΚ
-0,72%
0.276
ΞΥΛΠ
+3,40%
0.426
ΟΛΘ
-0,47%
21.2
ΟΛΠ
+1,29%
27.55
ΟΛΥΜΠ
+2,38%
2.58
ΟΠΑΠ
+1,27%
16.01
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,11%
0.899
ΟΤΕ
+2,83%
14.55
ΟΤΟΕΛ
+0,86%
11.7
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
-0,42%
2.37
ΠΕΙΡ
+2,28%
3.989
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.86
ΠΛΑΘ
+4,30%
4.245
ΠΛΑΚΡ
+1,35%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,69%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.18
ΡΕΒΟΙΛ
+2,37%
1.945
ΣΑΡ
+0,90%
11.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,58%
0.345
ΣΙΔΜΑ
+0,90%
1.675
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.9
ΣΠΙ
-0,60%
0.666
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,21%
19.22
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,25%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
-3,67%
0.21
ΦΡΛΚ
+3,16%
4.075
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Αεροδρόμια: Ξεκινά η παραχώρηση στην Καλαμάτα – Ενδιαφέρον για τα υπόλοιπα 22

Την προηγούμενη εβδομάδα εγκρίθηκε από τη διοίκηση του Υπερταμείου (ΕΕΣΥΠ ΑΕ) το τελικό σχέδιο για την αναβάθμιση του αεροδρομίου Καλαμάτας και φαίνεται πως πλησιάζει η ώρα του διαγωνισμού. Ταυτόχρονα, η λήξη συναγερμού για την πανδημία αυξάνει και τους ενδιαφερόμενους επενδυτές για τα υπόλοιπα περιφερειακά αεροδρόμια που δεν έχουν ενταχθεί στη σημερινή σύμβαση παραχώρησης της Fraport Greece.

Στην αγορά υποστηρίζουν πως ενδιαφέρον για κάποια από τα 22 μικρότερα αεροδρόμια έχει εκδηλώσει τόσο η Fraport, όσο και άλλοι ξένοι όμιλοι όπως η γαλλική EGIS. Η τελευταία συμμετέχει με μειοψηφικό ποσοστό στην κοινοπραξία υπό τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ που επικράτησε στο διαγωνισμό για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού ενώ διεκδικεί και τη νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού.

Στην Καλαμάτα είχε εκδηλωθεί στο παρελθόν ενδιαφέρον για την παραχώρηση του αεροδρομίου από τον όμιλο Κωνσταντακόπουλου που διαχειρίζεται, μεταξύ άλλων, το τουριστικό συγκρότημα Costa Navarino στη Μεσσηνία. Δεν είναι γνωστό αν ο όμιλος βρίσκεται στη διαδικασία αναζήτησης διεθνούς εταίρου με τεχνογνωσία στη διαχείριση αεροδρομίων. Προϋπόθεση βέβαια είναι να αποφασιστεί η λύση της παραχώρησης και όχι η αναβάθμιση μέσω παραδοσιακού διαγωνισμού δημοσίου έργου.

Στα υπόλοιπα 22 περιφερειακά αεροδρόμια (πλην των 14 μεγαλύτερων που διαχειρίζεται η Fraport Greece), η έκρηξη της τουριστικής κίνησης τη φετινή χρονιά ανέδειξε την ανάγκη έργων αναβάθμισης. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται αεροδρόμια όπως της Πάρου (που αναβαθμίστηκε προ διετίας και είναι ήδη κορεσμένο…), της Μήλου, της Νάξου, της Χίου και άλλων νησιών που ήδη βρίσκονται στον διεθνή τουριστικό χάρτη ή επιδιώκουν να μπουν.

Στελέχη της αγοράς αερομεταφορών επισημαίνουν πως το πρόβλημα που πρέπει να διαχειριστεί το Υπερταμείο κατά την αναζήτηση του βέλτιστου μοντέλου παραχώρησης των 22 αεροδρομίων είναι το γεγονός πως κάποια δεν μπορούν να αναβαθμιστούν για χωροταξικούς, περιβαλλοντικούς και άλλους λόγους. Η εταιρεία συμβούλων Kantor είχε αναλάβει να αναμορφώσει παλαιότερη μελέτη (του 2016) για την αξιοποίηση των μικρότερων αεροδρομίων.

Στο παρελθόν είχαν εξεταστεί σενάρια όπως η παραχώρηση των 22 αεροδρομίων σε ομάδες (clusters). Στο τραπέζι είχαν πέσει και άλλα σενάρια όπως η επιλογή μιας ομάδας αεροδρομίων που είναι ελκυστικά και μπορούν να αναβαθμιστούν. Είχε εξεταστεί επίσης η παραχώρηση του συνόλου των αεροδρομίων ώστε ο διαχειριστής να συντηρεί τα μικρότερα και μη ελκυστικά από τα έσοδα που θα έχει μέσω της εκμετάλλευσης των πέντε – έξι αερολιμένων σε μεγάλους τουριστικούς προορισμούς.

Εκτός από την Καλαμάτα, τα μικρά αεροδρόμια που βρίσκονται υπό τον έλεγχο του Υπερταμείου είναι: Αλεξανδρούπολη, Ιωάννινα, Άραξος, Αστυπάλαια, Κάλυμνος, Ικαρία, Κάρπαθος, Κάσος, Καστελόριζο, Καστοριά, Κύθηρα, Λέρος, Μήλος, Πάρος, Σκύρος, Χίος, Σύρος, Νέα Αγχίαλος, Σητεία, Νάξος, Κοζάνη και Λήμνος.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!