Γ.Δ.
1471.88 +0,78%
ACAG
-0,85%
5.81
CENER
-0,93%
9.55
CNLCAP
0,00%
7.1
DIMAND
-0,22%
8.98
NOVAL
-0,18%
2.765
OPTIMA
+0,16%
12.26
TITC
+2,19%
32.7
ΑΑΑΚ
-9,82%
5.05
ΑΒΑΞ
-0,14%
1.408
ΑΒΕ
0,00%
0.473
ΑΔΜΗΕ
+0,45%
2.23
ΑΚΡΙΤ
-3,68%
0.915
ΑΛΜΥ
-0,97%
3.07
ΑΛΦΑ
+0,45%
1.6735
ΑΝΔΡΟ
-1,19%
6.64
ΑΡΑΙΓ
+0,87%
11.64
ΑΣΚΟ
-1,05%
2.82
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.4
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.58
ΑΤΤ
-1,48%
9.3
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.58
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,85%
5.96
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.44
ΒΙΟΣΚ
-0,68%
1.465
ΒΙΟΤ
0,00%
0.236
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.34
ΓΕΒΚΑ
+1,25%
1.62
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,11%
17.92
ΔΑΑ
+0,38%
7.99
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.28
ΔΕΗ
-0,09%
11.53
ΔΟΜΙΚ
-1,99%
3.685
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,80%
0.313
ΕΒΡΟΦ
+3,09%
1.67
ΕΕΕ
+1,80%
33.92
ΕΚΤΕΡ
+1,43%
2.13
ΕΛΒΕ
0,00%
5.65
ΕΛΙΝ
-0,46%
2.17
ΕΛΛ
+0,36%
13.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,22%
1.946
ΕΛΠΕ
+1,38%
7.37
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.28
ΕΛΤΟΝ
-2,64%
1.772
ΕΛΧΑ
+0,11%
1.88
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
-0,17%
12
ΕΣΥΜΒ
-0,77%
1.285
ΕΤΕ
+0,92%
8.076
ΕΥΑΠΣ
-1,20%
3.28
ΕΥΔΑΠ
+2,47%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+1,55%
2.102
ΕΧΑΕ
+0,63%
4.83
ΙΑΤΡ
-1,20%
1.645
ΙΚΤΙΝ
-0,12%
0.4095
ΙΛΥΔΑ
-3,76%
1.79
ΙΝΚΑΤ
-0,40%
4.95
ΙΝΛΙΦ
-3,85%
5
ΙΝΛΟΤ
-0,32%
1.23
ΙΝΤΕΚ
+0,34%
5.9
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.42
ΙΝΤΕΤ
-3,11%
1.245
ΙΝΤΚΑ
+1,21%
3.345
ΚΑΡΕΛ
0,00%
338
ΚΕΚΡ
+0,34%
1.49
ΚΕΠΕΝ
+9,71%
1.92
ΚΛΜ
-0,68%
1.47
ΚΟΡΔΕ
+0,81%
0.496
ΚΟΥΑΛ
-0,68%
1.164
ΚΟΥΕΣ
-0,55%
5.41
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11.55
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.66
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.18
ΛΑΒΙ
+1,70%
0.896
ΛΑΜΔΑ
+0,81%
7.5
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.91
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
-1,86%
2.64
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
-0,25%
4
ΜΕΝΤΙ
-0,37%
2.7
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45
ΜΙΓ
-2,40%
3.655
ΜΙΝ
+5,83%
0.635
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,09%
23.26
ΜΟΝΤΑ
+0,54%
3.7
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.68
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,73%
24.78
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,57%
3.53
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.95
ΜΠΤΚ
+9,45%
0.695
ΜΥΤΙΛ
-0,06%
36.36
ΝΑΚΑΣ
-3,62%
2.66
ΝΑΥΠ
+0,62%
0.98
ΞΥΛΚ
-0,71%
0.279
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
-0,94%
21.1
ΟΛΠ
+1,17%
25.9
ΟΛΥΜΠ
-1,95%
2.52
ΟΠΑΠ
+0,31%
15.99
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,11%
0.899
ΟΤΕ
0,00%
15.23
ΟΤΟΕΛ
+1,03%
11.8
ΠΑΙΡ
0,00%
1.08
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
+3,00%
3.881
ΠΕΡΦ
+0,14%
7.16
ΠΕΤΡΟ
-0,23%
8.58
ΠΛΑΘ
-0,24%
4.165
ΠΛΑΚΡ
+1,31%
15.5
ΠΡΔ
0,00%
0.23
ΠΡΕΜΙΑ
-1,03%
1.154
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,80%
4.98
ΡΕΒΟΙΛ
+0,77%
1.965
ΣΑΡ
+1,67%
10.98
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+2,31%
0.355
ΣΙΔΜΑ
+0,60%
1.69
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.68
ΣΠΙ
-2,51%
0.622
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
19.23
ΤΖΚΑ
0,00%
1.465
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,24%
1.632
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.22
ΦΡΛΚ
+0,76%
3.955
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.61

Eπιστολή 100 φορέων και εταιρειών στην ΕΕ για το μέλλον των αυτοκινήτων

Να αναγνωρίσουν τη συμβολή των ανανεώσιμων καυσίμων και των καυσίμων χαμηλού άνθρακα στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2) από τα οχήματα ζητούν με ανοικτή επιστολή τους προς τους ευρωπαίους νομοθέτες (Ευρωκοινοβούλιο και Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης) περισσότεροι από 100 ευρωπαϊκοί φορείς και εταιρείες από τους κλάδους της ενέργειας και των μεταφορών.

Η επιστολή εστάλη ενόψει της συζήτησης που θα διεξαχθεί στις 7 Ιουνίου στο Ευρωκοινοβούλιο, όπου θα κριθεί το μέλλον των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης (ICEs) και η πιθανή κατάργηση των πωλήσεων τους από το 2035, σύμφωνα με την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Πρόκειται για μια από τις πιο κρίσιμες ψηφοφορίες του Πακέτου FitFor55, που αφορά στον Κανονισμό εκπομπών CO2  από τα οχήματα, και θα λάβει χώρα στην Ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου.

Την επιστολή υπογράφουν, μεταξύ άλλων, σημαντικοί ευρωπαϊκοί Σύνδεσμοι (CLEPA, FuelsEurope, eFuel Alliance, EBB, ECFD, UPEI, αλλά και ο Σύνδεσμος Εταιρειών Πετρελαιοειδών Ελλάδας), εταιρείες διύλισης (Ελληνικά Πετρέλαια, Repsol, ENI, Neste, MOL), μαζί με αρκετές εταιρείες αερίου, βιοκαυσίμων, αλλά και εταιρείες από τον κλάδο κατασκευής οχημάτων όπως η SiemensEnergy, MAZDA κλπ.

Αμφίρροπη έκβαση

Σύμφωνα με πρόσωπα που παρακολουθούν τη διαδικασία, η έκβαση θεωρείται αμφίρροπη, λόγω της μεγάλης διάστασης απόψεων που παρατηρείται μεταξύ των πολιτικών ομάδων του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Ωστόσο, μια σημαντική μερίδα του Ευρωκοινοβουλίου έχει ήδη στηρίξει την άποψη ότι πρέπει να αναγνωρισθεί η συμβολή των ανανεώσιμων καυσίμων και καυσίμων χαμηλού άνθρακα στη μείωση των εκπομπών CO2 από τα οχήματα, μέσω της υιοθέτησης ενός εθελοντικού μηχανισμού ανταλλαγής πιστώσεων μεταξύ της αυτοκινητοβιομηχανίας και των προμηθευτών καυσίμων.

Η πρότασή τους επικεντρώνεται στην κατάργηση της χρήσης των ορυκτών καυσίμων από τις μεταφορές το 2035, αλλά όχι των ίδιων των οχημάτων, κάτι που θα έχει πολλαπλά οφέλη για την κοινωνία και την οικονομία. Η υιοθέτηση ενός τέτοιου μηχανισμού θα επέτρεπε τις πωλήσεις οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης και μετά το 2035, με την προϋπόθεση ότι τα αυτοκίνητα αυτά θα χρησιμοποιούν υγρά καύσιμα χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος και όχι ορυκτά καύσιμα. Η συγκεκριμένη πρόταση «δίνει χώρο» στα ανανεώσιμα καύσιμα να διαδραματίσουν και αυτά, από σήμερα, τον δικό τους σημαντικό ρόλο στη πορεία για μείωση των εκπομπών, στο σύνολο των 240 εκατ. οχημάτων που βρίσκονται σε κυκλοφορία στους ευρωπαϊκούς δρόμους.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!