THEPOWERGAME
Η κορεατική εταιρεία ναυπηγείων KSOE (Korea Shipbuilding & Offshore Engineering), ανακοίνωσε στις 2 Ιουνίου πως η ζήτηση για κατασκευή νέων μεταφορικών πλοίων υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) δεν μπορεί να καλυφθεί από την κατασκευαστική της δυνατότητα.
Από την έναρξη της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία, η Ευρώπη προσπαθεί ακόμη πιο εντατικά να απεξαρτηθεί από το ρωσικό φυσικό αέριο, καθιστώντας στην πορεία μεγάλο μέρος των υποδομών της άχρηστο. Ο παραδοσιακός δρόμος για την υποδοχή αερίου στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι αγωγοί, πλέον δεν χρησιμοποιούνται, ενώ η θέση των πλωτών μέσων ενισχύεται συνεχώς.
Αυτό καθιστά τα φορτηγά πλοία LNG πιο περιζήτητα από ποτέ, καθώς αποτελούν βασικό μέρος της στρατηγικής για μεταφορά φυσικού αερίου από μονάδες διανομής εκτός της Ρωσικής Ομοσπονδίας. Ως επί το πλείστον, οι σταθμοί αυτοί δεν διαθέτουν αγωγούς.
Ο όγκος των παραγγελιών για νέα πλοία δεν δύναται να εξυπηρετηθεί παρά μετά το 2025, σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της Hyundai Heavy Industries, βασική εταιρεία για τη λειτουργία των κορεατικών ναυπηγείων. Αυτό συμβαίνει, τόσο γιατί η ζήτηση για φορτηγά πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων εν μέσω πανδημίας ήταν πολύ μεγάλη, όσο και λόγω της μείωσης του εργατικού δυναμικού, με ταυτόχρονο διπλασιασμό της τιμής του ατσαλιού ναυπηγικής.
Ήδη συγκεκριμένες εταιρείες, όπως η Qatargas και η Total Energies, προγραμμάτισαν κατασκευές νέων πλοίων στο Κατάρ και τη Μοζαμβίκη για να βρουν λύση στο συγκεκριμένο πρόβλημα.