Γ.Δ.
1417.7 +0,76%
ACAG
+1,72%
5.9
CENER
+0,71%
9.87
CNLCAP
0,00%
7.4
DIMAND
-0,24%
8.48
NOVAL
-0,48%
2.707
OPTIMA
-0,50%
11.84
TITC
+0,35%
28.75
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
+0,57%
1.414
ΑΒΕ
+0,45%
0.444
ΑΔΜΗΕ
-0,89%
2.215
ΑΚΡΙΤ
+9,59%
0.8
ΑΛΜΥ
+0,19%
2.665
ΑΛΦΑ
+2,63%
1.601
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
+1,87%
11.47
ΑΣΚΟ
+1,36%
2.99
ΑΣΤΑΚ
+0,90%
6.7
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,24%
8.5
ΑΤΤ
0,00%
11
ΑΤΤΙΚΑ
+5,42%
2.53
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+3,14%
5.91
ΒΙΟΚΑ
-1,61%
2.44
ΒΙΟΣΚ
-0,78%
1.28
ΒΙΟΤ
-9,48%
0.21
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
-3,20%
2.42
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.47
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,10%
16.58
ΔΑΑ
+0,67%
7.768
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
+0,63%
11.25
ΔΟΜΙΚ
0,00%
3.86
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,30%
0.329
ΕΒΡΟΦ
+0,68%
1.49
ΕΕΕ
+0,76%
31.74
ΕΚΤΕΡ
+1,67%
4.27
ΕΛΒΕ
+1,00%
5.05
ΕΛΙΝ
+2,23%
2.29
ΕΛΛ
0,00%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,41%
2.525
ΕΛΠΕ
+0,45%
7.875
ΕΛΣΤΡ
+3,79%
2.19
ΕΛΤΟΝ
-0,35%
1.69
ΕΛΧΑ
0,00%
1.86
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.95
ΕΠΙΛΚ
-10,00%
0.117
ΕΠΣΙΛ
+0,17%
12.02
ΕΣΥΜΒ
+1,19%
1.275
ΕΤΕ
+0,94%
7.77
ΕΥΑΠΣ
+1,62%
3.13
ΕΥΔΑΠ
+0,37%
5.43
ΕΥΡΩΒ
-0,92%
2.051
ΕΧΑΕ
-0,83%
4.805
ΙΑΤΡ
+2,61%
1.57
ΙΚΤΙΝ
-2,50%
0.351
ΙΛΥΔΑ
+0,29%
1.73
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5.04
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.75
ΙΝΛΟΤ
+2,58%
1.192
ΙΝΤΕΚ
+1,09%
5.58
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.4
ΙΝΤΕΤ
-3,70%
1.17
ΙΝΤΚΑ
+2,32%
3.305
ΚΑΡΕΛ
0,00%
338
ΚΕΚΡ
-2,56%
1.33
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.82
ΚΛΜ
-1,86%
1.58
ΚΟΡΔΕ
+1,26%
0.482
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.23
ΚΟΥΕΣ
-0,76%
5.22
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,78%
11.45
ΚΤΗΛΑ
-2,78%
1.75
ΚΥΡΙΟ
+2,23%
1.145
ΛΑΒΙ
+0,70%
0.868
ΛΑΜΔΑ
+0,74%
6.79
ΛΑΜΨΑ
-0,56%
35.8
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.92
ΛΕΒΚ
0,00%
0.296
ΛΕΒΠ
+2,14%
0.286
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
-2,23%
2.63
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.812
ΜΕΒΑ
+2,30%
4.01
ΜΕΝΤΙ
-2,59%
2.63
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40.8
ΜΙΓ
+0,83%
3.65
ΜΙΝ
-4,55%
0.63
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,09%
23.04
ΜΟΝΤΑ
+5,81%
3.28
ΜΟΤΟ
+0,55%
2.72
ΜΟΥΖΚ
-2,90%
0.67
ΜΠΕΛΑ
+1,05%
27
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.43
ΜΠΡΙΚ
+1,35%
1.875
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,97%
36.16
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.64
ΝΑΥΠ
+1,08%
0.94
ΞΥΛΚ
+0,38%
0.261
ΞΥΛΠ
+7,36%
0.496
ΟΛΘ
+1,46%
20.8
ΟΛΠ
+1,19%
25.6
ΟΛΥΜΠ
-1,61%
2.44
ΟΠΑΠ
+0,95%
14.81
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,78%
0.895
ΟΤΕ
+1,47%
13.76
ΟΤΟΕΛ
-1,05%
11.28
ΠΑΙΡ
+5,12%
1.13
ΠΑΠ
+0,82%
2.47
ΠΕΙΡ
+1,59%
3.574
ΠΕΤΡΟ
+3,67%
8.48
ΠΛΑΘ
+0,26%
3.825
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.9
ΠΡΔ
0,00%
0.26
ΠΡΕΜΙΑ
+1,25%
1.136
ΠΡΟΝΤΕΑ
-9,87%
6.85
ΠΡΟΦ
+2,09%
4.63
ΡΕΒΟΙΛ
+4,00%
2.08
ΣΑΡ
-0,89%
11.1
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
+1,18%
0.343
ΣΙΔΜΑ
-1,61%
1.53
ΣΠΕΙΣ
-0,92%
6.48
ΣΠΙ
+3,50%
0.65
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
+0,77%
19.66
ΤΖΚΑ
+3,60%
1.44
ΤΡΑΣΤΟΡ
-2,63%
1.11
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,87%
1.626
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
-5,88%
0.224
ΦΡΛΚ
+0,52%
3.89
ΧΑΙΔΕ
+0,76%
0.665

Starlink 2.0: Το νέο μεγάλο στοίχημα του Έλον Μασκ

Η νέα γενιά δορυφόρων Starlink 2.0 θα είναι πιο ογκώδης, αλλά και πιο ισχυρή, σχεδιασμένη να συνδέει και τα πιο απομακρυσμένα μέρη του πλανήτη. Ο CEO της SpaceX, Έλον Μασκ συζήτησε πρόσφατα τις λεπτομέρειες και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του συστήματος Starlink 2.0 με τον Τιμ Ντοντ, γνωστό και δημοφιλή δημοσιογράφο για θέματα αεροδιαστημικής στο κανάλι του YouTube «Everyday Astronaut».

Ο Μασκ αποκάλυψε ότι η εταιρεία έχει ήδη δημιουργήσει τον Starlink 2.0. Ο δορυφόρος νέας γενιάς έχει μήκος 7 μέτρα και ζυγίζει περίπου 1,25 τόνους. Ο Starlink 1.0, συγκριτικά, ζυγίζει περίπου 260 κιλά. Η έκδοση 2.0 όσον αφορά στη μετάδοση χρήσιμης πληροφορίας είναι, σύμφωνα με τον Έλον Μασκ, κατά πολύ καλύτερη από την πρώτη.

Ως μέρος του αυξανόμενου δικτύου δορυφόρων, η SpaceX ανακοίνωσε για πρώτη φορά τη νέα γενιά των συγκεκριμένων δορυφόρων τον Αύγουστο του 2021, «σχεδιασμένη να συμπληρώνει το δίκτυο πρώτης γενιάς που αναπτύσσει επί του παρόντος η SpaceX».

Οι νέοι βαρύτεροι δορυφόροι δημιουργούν σαφώς ένα πιο απαιτητικό φορτίο. Κοινώς, η ισχύς των ήδη υπαρχόντων πυραύλων δεν αρκεί για να υποστηρίξει ικανοποιητικά τις διαρκείς εκτοξεύσεις για την υλοποίηση της ένταξης των νέων δορυφόρων Starlink σε λειτουργία.

Για τη SpaceX, η προσπάθεια να επιλυθεί το συγκεκριμένο ζήτημα εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την είσοδο σε υπηρεσία του νέου της πυραύλου βαρέων βαρών Starship. Η χρήση αυτού του πυραύλου, θα αυξήσει σημαντικά τη δυνατότητα της SpaceX να ανυψώνει σε τροχιά μεγάλα φορτία με πολύ χαμηλό κόστος.

Starship © Screenshot
Starship © Screenshot

Κι εδώ, έγκειται το μεγάλο στοίχημα: η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA) εργάζεται σε μια περιβαλλοντική αναθεώρηση του προγράμματος Starship για μήνες για να αξιολογήσει τον αντίκτυπό του στο περιβάλλον. Η ολοκλήρωση της μελέτης αναμένεται στα μέσα Ιουνίου, αν και έχει επανειλημμένα αναβληθεί, προς μεγάλη απογοήτευση του Μασκ. «Χρειαζόμαστε το Starship να δουλεύει και να πετάει συχνά, διαφορετικά το δίκτυο δορυφόρων θα κολλήσει κυριολεκτικά στο έδαφος», είπε ο Μασκ κατά τη διάρκεια της συνέντευξης.

Πέρα από τον πιθανό περιβαλλοντικό αντίκτυπο του δικτύου και των απαιτούμενων εκτοξεύσεων για την υποστήριξη του, προειδοποιήσεις με τον μανδύα της ανησυχίας εκφράζονται, τόσο από επιστημονικές κοινότητες για πιθανό υπερκορεσμό της γήινης τροχιάς από «διαστημικά σκουπίδια» σε περίπτωση απόσυρσης ή αποτυχίας κάποιου αριθμού δορυφόρου, όσο και από στρατιωτικούς κύκλους αντιαμερικανικών συμφερόντων. Η Κίνα μάλιστα άρχισε εντατικές δοκιμές σε ακόμη πιο νέα πυραυλικά συστήματα καταστροφής δορυφόρων.

Σίγουρα, το δεύτερο στάδιο εξέλιξης του δικτύου δορυφόρων αποτελεί βασικό πυλώνα για την πρόοδο της εταιρείας του Μασκ, ιδίως όταν τόσο μεγάλες επενδύσεις σε υλική υποστήριξη και ανθρώπινο δυναμικό έχουν ενσωματωθεί σε ένα μοναδικό mega project. Ο ίδιος ο Μασκ είναι βέβαια πεπεισμένος για την επιτυχία του εγχειρήματος, τονίζοντας ιδιαίτερα την επιτυχία του συστήματος στην εμπόλεμη ζώνη της Ουκρανίας, με αδιάκοπη επιτυχημένη λειτουργία υπό συνθήκες ισχυρών κατευθυνόμενων ηλεκτρονικών παρεμβολών. Μένει να φανεί αν θα έχει αποτέλεσμα και η ολική εξέλιξη του σχεδίου.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!