Γ.Δ.
1432.6 -0,24%
ACAG
-0,84%
5.9
CENER
-0,10%
9.92
CNLCAP
0,00%
6.9
DIMAND
+0,10%
9.88
NOVAL
0,00%
2.71
OPTIMA
-0,50%
12.02
TITC
-0,90%
32.95
ΑΑΑΚ
0,00%
5.5
ΑΒΑΞ
-1,87%
1.366
ΑΒΕ
0,00%
0.451
ΑΔΜΗΕ
+0,24%
2.125
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.81
ΑΛΜΥ
+0,52%
2.88
ΑΛΦΑ
-0,31%
1.589
ΑΝΔΡΟ
-0,92%
6.44
ΑΡΑΙΓ
-0,63%
10.98
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.79
ΑΣΤΑΚ
-3,38%
7.44
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
-0,47%
8.56
ΑΤΤ
-1,92%
8.16
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.47
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,01%
6
ΒΙΟΚΑ
+3,00%
2.06
ΒΙΟΣΚ
-1,49%
1.655
ΒΙΟΤ
0,00%
0.238
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
+0,85%
2.36
ΓΕΒΚΑ
+0,93%
1.635
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,11%
17.66
ΔΑΑ
-0,61%
7.8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.28
ΔΕΗ
+0,26%
11.6
ΔΟΜΙΚ
+0,15%
3.395
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,92%
0.329
ΕΒΡΟΦ
+0,31%
1.595
ΕΕΕ
+0,69%
32.02
ΕΚΤΕΡ
-2,04%
1.92
ΕΛΒΕ
0,00%
5.6
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
+1,09%
13.85
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,43%
2.07
ΕΛΠΕ
-0,56%
7.1
ΕΛΣΤΡ
-1,81%
2.17
ΕΛΤΟΝ
+1,29%
1.724
ΕΛΧΑ
+0,44%
1.834
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.12
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-1,20%
1.24
ΕΤΕ
-0,42%
8.118
ΕΥΑΠΣ
-2,15%
3.18
ΕΥΔΑΠ
-2,48%
5.51
ΕΥΡΩΒ
-0,62%
2.077
ΕΧΑΕ
-0,75%
4.625
ΙΑΤΡ
-1,23%
1.6
ΙΚΤΙΝ
-1,17%
0.3795
ΙΛΥΔΑ
-0,58%
1.71
ΙΝΚΑΤ
-0,19%
5.17
ΙΝΛΙΦ
-0,61%
4.86
ΙΝΛΟΤ
+1,77%
1.148
ΙΝΤΕΚ
-0,85%
5.8
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.44
ΙΝΤΕΤ
-1,20%
1.235
ΙΝΤΚΑ
-0,80%
3.115
ΚΑΡΕΛ
0,00%
340
ΚΕΚΡ
-1,34%
1.47
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
-1,65%
1.49
ΚΟΡΔΕ
+0,22%
0.457
ΚΟΥΑΛ
-1,17%
1.18
ΚΟΥΕΣ
-0,38%
5.25
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,23%
12.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.75
ΚΥΡΙΟ
-3,06%
1.11
ΛΑΒΙ
+0,59%
0.854
ΛΑΜΔΑ
-0,98%
7.07
ΛΑΜΨΑ
0,00%
39
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.94
ΛΕΒΚ
0,00%
0.278
ΛΕΒΠ
0,00%
0.262
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
-0,69%
1.44
ΛΟΥΛΗ
-1,12%
2.64
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.704
ΜΕΒΑ
-4,57%
3.76
ΜΕΝΤΙ
-1,24%
2.39
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.6
ΜΙΓ
0,00%
3.45
ΜΙΝ
+4,17%
0.625
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-2,58%
21.14
ΜΟΝΤΑ
+1,55%
3.92
ΜΟΤΟ
+0,96%
2.63
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,88%
22.6
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,28%
3.55
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.68
ΜΥΤΙΛ
+1,34%
34.9
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.76
ΝΑΥΠ
0,00%
0.85
ΞΥΛΚ
+1,51%
0.269
ΞΥΛΠ
-3,66%
0.368
ΟΛΘ
+0,97%
20.9
ΟΛΠ
+1,34%
26.4
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.39
ΟΠΑΠ
-0,25%
16.15
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.845
ΟΤΕ
-2,14%
14.62
ΟΤΟΕΛ
-1,96%
11
ΠΑΙΡ
-1,94%
1.01
ΠΑΠ
-0,41%
2.42
ΠΕΙΡ
+1,88%
3.894
ΠΕΡΦ
0,00%
6.7
ΠΕΤΡΟ
+1,00%
8.1
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.97
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.7
ΠΡΔ
0,00%
0.228
ΠΡΕΜΙΑ
+0,32%
1.24
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-1,51%
4.58
ΡΕΒΟΙΛ
+5,22%
1.915
ΣΑΡ
-0,78%
10.12
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,52%
0.335
ΣΙΔΜΑ
+0,30%
1.645
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.52
ΣΠΙ
-1,52%
0.65
ΣΠΥΡ
0,00%
0.132
ΤΕΝΕΡΓ
+0,10%
19.16
ΤΖΚΑ
0,00%
1.345
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.2
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.9
ΦΡΙΓΟ
-2,75%
0.212
ΦΡΛΚ
+1,74%
3.81
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.64

Το παράθυρο Σταϊκούρα για πρόσθετα μέτρα στήριξης, ο νέος CEO στη ΣΤΑΣΥ, ο αγρότης, το δάνειο και η εκταμίευση σε 24 ώρες

Το παραθυράκι Σταϊκούρα για τα μέτρα στα καύσιμα

«Ακόμη δεν ξεκινήσαμε να εφαρμόζουμε τα μέτρα που εξαγγείλαμε (σ.σ. για το ρεύμα), και ζητάτε να σας πούμε πότε θα υπάρξουν νέα μέτρα (σ.σ. για τα καύσιμα);», αναρωτήθηκε χθες σε πηγαδάκι δημοσιογράφων ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας. Σημείωσε ότι ο δημοσιονομικός χώρος έχει εξαντληθεί, τα νέα μέτρα στήριξης των νοικοκυριών και επιχειρήσεων (αναφορικά με το ρεύμα) θα ξεκινήσουν από τον ερχόμενο μήνα και πως επί του παρόντος είναι δύσκολο να υπάρξουν άλλα μέτρα, χωρίς να έχουν μεταβληθεί τα δημοσιονομικά στοιχεία. Πάντως ο υπουργός Οικονομικών άφησε ένα παραθυράκι, σημειώνοντας ότι εφόσον τα έσοδα από το τουρισμό πάνε καλά, η κυβέρνηση όπως έπραξε και στο παρελθόν, θα προσπαθήσει να μετριάσει τις επιπτώσεις της κρίσης στα καύσιμα. Ο υπουργός, ωστόσο, είπε ότι πρέπει πρώτα να εφαρμοστούν τα μέτρα που ήδη έχουν νομοθετηθεί και μετά να συζητάμε για άλλα μέτρα.

Βγαίνουν και προαναγγέλλουν αυξήσεις

– Είναι απόλυτα φυσικό το οικονομικό επιτελείο να μην θέλει να ανοίξει ακόμα τα χαρτιά του για τα καύσιμα. Όχι γιατί δεν υπάρχει ακόμα διαθέσιμος «χώρος» για συνέχιση των επιδοτήσεων- αυτός θα υπάρξει σίγουρα από το… πάρτι στον τουρισμό- αλλά γιατί δεν θέλει να πυροδοτήσει πληθωριστικές προσδοκίες στην αγορά. Ήδη, επαγγελματίες του κλάδου βγαίνουν και προαναγγέλλουν αυξήσεις 7-8 λεπτών μέσα στην εβδομάδα, χωρίς να λένε, όμως, «πόθεν», ενώ κάποιοι άλλοι πιο… τολμηροί λένε για μέση τιμή 2,5 ευρώ μέσα στο καλοκαίρι…

!Το 98% των στελεχών της αγοράς θεωρούν ότι η επίδραση του πολέμου στην Ουκρανία θα κρατήσει τουλάχιστον ως το τέλος της χρονιάς και 8 στα 10 στελέχη και την επόμενη χρονιά. Πρόκειται για το βασικό συμπέρασμα της κυλιόμενης έρευνας του ΙΕΛΚΑ στο χώρο των τροφίμων, όπου συν τοις άλλοις καταγράφεται πλήρης αναστροφή του θετικού κλίματος, που αποτυπωνόταν στην αντίστοιχη έρευνα του περασμένου Σεπτεμβρίου…

Η μείωση της αγοραστικής δύναμης

-Η κυβέρνηση έριξε στην αγορά 43 δισ. ευρώ για την απορρόφηση των κραδασμών της πανδημίας και συνεχίζει με φοροελαφρύνσεις στο εισόδημα και την ακίνητη περιουσία, καθώς και με επιδοτήσεις για το ενεργειακό κόστος. Όμως παρά την ενίσχυση του διαθέσιμου εισοδήματος, οι τιμές «τρέχουν» με μεγαλύτερη ταχύτητα και όπως επισημαίνει η Έκθεση του ΙΝΕ ΓΣΕΕ, η συνολική αύξηση του κατώτατου μισθού κατά 9,7% το 2022 εκτιμάται ότι θα περιορίσει μόνο μερικώς την απώλεια της αγοραστικής του δύναμης, την οποία προκαλεί το κύμα ακρίβειας. Τον Απρίλιο του 2022 η απώλεια αγοραστικής δύναμης του κατώτατου μισθού ήταν ίση με 18% έναντι 14,7% τον Μάρτιο. Ο μέσος μισθός του ιδιωτικού τομέα είχε απολέσει τον Απρίλιο του 2022 το 9,9% της αγοραστικής του δύναμης, ενώ ο μέσος μισθός μερικής απασχόλησης το 28%. Μήπως το οικονομικό επιτελείο θα πρέπει να ξαναδεί το πώς ακριβώς λειτουργεί η αγορά; Μήπως υπάρχουν ακόμα στρεβλώσεις, που έχουν ως αποτέλεσμα να κερδίζουν λίγοι και να χάνουν οι καταναλωτές και φυσικά ο Προϋπολογισμός;

Ανεβάζει τον πήχη για τον πληθωρισμό η ΕΚΤ

-Η ΕΚΤ ετοιμάζεται για νέα αναθεώρηση των προβλέψεων για το φετινό πληθωρισμό. Τα… μαντάτα θα έρθουν στη συνεδρίαση του Ιουνίου κι ένα μήνα αργότερα, θα γίνει η πρώτη αύξηση επιτοκίων κατά 0,25%. Στη Φρανκφούρτη επιμένουν ότι δεν κινδυνεύει η Ευρώπη με ύφεση. Συμπληρώνουν, όμως, ότι αυτό δεν προβλέπεται στο βασικό σενάριο εργασίας. Τουτέστιν, αν στραβώσει το πράμα, μπορεί να έχουμε δυσάρεστες εκπλήξεις…

Ο αγρότης, το τραπεζικό δάνειο και η εκταμίευση σε 24 ώρες

-Αγρότης θέλησε να υλοποιήσει επιδοτούμενο επενδυτικό πρόγραμμα και χρειάστηκε δάνειο από τράπεζα. Απευθύνθηκε σε τράπεζες στην Ελλάδα, χωρίς, όμως, να βρει ανταπόκριση. Μπροστά στο αδιέξοδο, τι έκανε; Απευθύνθηκε στον γιο του που κατοικεί μόνιμα στο εξωτερικό ώστε να ζητήσει εκείνος δάνειο από τράπεζα στη χώρα που διαμένει. Αποτέλεσμα; Το δάνειο εκταμιεύθηκε κυριολεκτικά σε μια ημέρα και μάλιστα με πιο χαμηλό κόστος απ’ ότι στην Ελλάδα. Το συγκεκριμένο παράδειγμα αναφέρθηκε από αγρότη στο πλαίσιο του 8ου Ελληνογερμανικού Φόρουμ Τροφίμων και αποτυπώνει ακριβώς την απόσταση που καλείται να διανύσει το τραπεζικό σύστημα στην Ελλάδα συγκριτικά με άλλες προηγμένες οικονομικά χώρες στην Ευρώπη. Από την άλλη βεβαίως, όπως επισημάνθηκε στο ίδιο φόρουμ, πριν μερικά χρόνια τα δάνεια προς τους αγρότες είχαν επιτόκιο 15% και πλέον έχουν φθάσει στο 5 με 5,5% (μεσοσταθμικά), ενώ γενικότερα το ελληνικό τραπεζικό σύστημα έχει κάνει πολλά βήματα μπροστά (μείωση κόκκινων δανείων, ψηφιοποίηση).

Ο Θ. Κοτταράς νέος CEO στη ΣΤΑΣΥ

-Ο αναπληρωτής  διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Θανάσης Κοτταράς προορίζεται για τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της ΣΤΑΣΥ. Ο κ. Κοτταράς αναλαμβάνει τη θέση που άφησε κενή πριν μερικούς μήνες, ο κ. Νίκος Χαιρέτας. Ο τελευταίος παραιτήθηκε, μετά το τραγικό δυστύχημα όπου έχασε τη ζωή του ένας εργαζόμενος της ΣΤΑΣΥ τον περασμένο Νοέμβριο. Προσωρινά τα καθήκοντα του διευθύνοντος συμβούλου ασκεί ο πρόεδρος της εταιρείας, Χαράλαμπος Δαμασκός. Σύντομα ωστόσο τα ηνία της εταιρείας θα αναλάβει ο κ. Κοτταράς.

Ο γερασμένος στόλος των ταξί

-Οι οδηγοί ταξί τελευταία έχουν περιορίσει τη χρήση του εφαρμογών όπως το Beat αφού έχει αυξηθεί η πελατεία «στο δρόμο». Τα συμπεράσματα από μια μελέτη του ΕΜΠ που παρουσίασε χθες η Beat είναι όμως ενδιαφέροντα. Ένα από αυτά δείχνει την ηλικία των οδηγών ταξί στην Αθήνα. Περισσότεροι από ένας στους τέσσερις είναι στο τιμόνι για τουλάχιστον είκοσι χρόνια, ενώ το 7,8% οδηγεί για περισσότερες από τρεις δεκαετίες. Το 30,7% δήλωσε πως οδηγεί ταξί από 9 έως 19 χρόνια. Το 30% των οχημάτων είναι ηλικίας άνω των 12 ετών με ό,τι αυτό σημαίνει για ιδιοκτήτες, οδηγούς και επιβάτες. Σχεδόν το 68% των οδηγών δηλώνει πως ο ιδανικός χρόνος αντικατάστασης οχήματος είναι τα 10 χρόνια.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!