Γ.Δ.
1404.4 +0,05%
ACAG
-0,74%
5.39
BOCHGR
+1,83%
4.46
CENER
+1,28%
8.71
CNLCAP
0,00%
7.2
DIMAND
0,00%
8.2
NOVAL
+0,22%
2.275
OPTIMA
-0,32%
12.62
TITC
+0,26%
38.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-0,28%
1.446
ΑΒΕ
-1,08%
0.458
ΑΔΜΗΕ
-0,63%
2.365
ΑΚΡΙΤ
+0,73%
0.69
ΑΛΜΥ
+3,96%
3.81
ΑΛΦΑ
+0,40%
1.496
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.38
ΑΡΑΙΓ
-0,05%
9.75
ΑΣΚΟ
+1,89%
2.7
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.78
ΑΤΤ
+1,43%
0.568
ΑΤΤΙΚΑ
-0,90%
2.2
ΒΙΟ
+0,38%
5.26
ΒΙΟΚΑ
+0,57%
1.75
ΒΙΟΣΚ
-1,07%
1.385
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+2,86%
2.16
ΓΕΒΚΑ
+0,78%
1.295
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,43%
18.42
ΔΑΑ
+0,27%
8.064
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.6
ΔΕΗ
-0,94%
11.61
ΔΟΜΙΚ
+3,21%
2.89
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-3,34%
0.289
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.375
ΕΕΕ
-0,64%
34.1
ΕΚΤΕΡ
+0,27%
1.504
ΕΛΒΕ
+0,43%
4.68
ΕΛΙΝ
-1,26%
1.96
ΕΛΛ
-0,38%
13.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,23%
1.76
ΕΛΠΕ
+0,67%
6.775
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2
ΕΛΤΟΝ
+2,30%
1.866
ΕΛΧΑ
0,00%
1.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.1
ΕΤΕ
+0,76%
6.858
ΕΥΑΠΣ
-0,32%
3.12
ΕΥΔΑΠ
-0,35%
5.77
ΕΥΡΩΒ
-0,79%
2.02
ΕΧΑΕ
+0,57%
4.42
ΙΑΤΡ
+1,99%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-1,66%
0.2965
ΙΛΥΔΑ
-1,58%
1.87
ΙΝΚΑΤ
-0,72%
4.8
ΙΝΛΙΦ
+0,69%
4.35
ΙΝΛΟΤ
+0,11%
0.925
ΙΝΤΕΚ
-0,52%
5.76
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.48
ΙΝΤΕΤ
-1,84%
0.958
ΙΝΤΚΑ
+1,12%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
-0,83%
1.2
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-0,34%
1.47
ΚΟΡΔΕ
+0,72%
0.417
ΚΟΥΑΛ
+1,30%
1.09
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.52
ΚΡΙ
0,00%
14.3
ΚΤΗΛΑ
+1,18%
1.72
ΚΥΡΙΟ
+0,43%
0.928
ΛΑΒΙ
+0,84%
0.721
ΛΑΜΔΑ
-1,25%
7.11
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
+2,22%
0.92
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
-26,47%
0.25
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
+1,11%
2.73
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.56
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.08
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,15%
3
ΜΙΝ
0,00%
0.5
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,83%
19.5
ΜΟΝΤΑ
+1,09%
3.7
ΜΟΤΟ
+0,99%
2.55
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
0,00%
24.84
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.11
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,19%
31.2
ΝΑΚΑΣ
-1,37%
2.88
ΝΑΥΠ
+2,38%
0.86
ΞΥΛΚ
0,00%
0.254
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,93%
21.6
ΟΛΠ
+1,95%
31.35
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.3
ΟΠΑΠ
-1,33%
15.58
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,38%
0.79
ΟΤΕ
0,00%
14.94
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.36
ΠΑΙΡ
0,00%
0.988
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
+0,91%
3.532
ΠΕΡΦ
-0,94%
5.28
ΠΕΤΡΟ
+1,01%
7.98
ΠΛΑΘ
+0,90%
3.92
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.7
ΠΡΔ
0,00%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.172
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,20%
5.06
ΡΕΒΟΙΛ
+1,62%
1.565
ΣΑΡ
+0,19%
10.8
ΣΑΡΑΝ
+7,48%
1.15
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.328
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.52
ΣΠΕΙΣ
+0,36%
5.62
ΣΠΙ
-0,39%
0.51
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,45%
19.89
ΤΖΚΑ
-2,78%
1.4
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,87%
1.628
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.2
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.204
ΦΡΛΚ
+0,84%
3.615
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.565

ITC 2022: Οι θεσμικές προκλήσεις και ευκαιρίες για τον κατασκευαστικό κλάδο

Οι θεσμικές και τεχνολογικές προκλήσεις, αλλά και οι αντίστοιχες ευκαιρίες στον κατασκευαστικό κλάδο, για την ουσιαστική προώθηση των επενδύσεων και την δυναμική τόνωση της ανάπτυξης, τέθηκαν επί τάπητος στην πρεμιέρα του 5ου Συνεδρίου Υποδομών-Μεταφορών ITC 2022.

Στην πρώτη web συνεδρία του συνεδρίου που συμμετείχαν οι κύριοι, Γιώργος Συριανός, πρόεδρος ΣΤΕΑΤ, Γιώργος Βλάχος, πρόεδρος ΣΑΤΕ και η κυρία Μαρία Τσιομπάνου, πρόεδρος ΠΕΣΕΔΕ κεντρικό θέμα ήταν o τρόπος με τον οποίο οι καινοτόμες προτάσεις αλλάζουν τις κατασκευές.

O κ. Βλάχος εξέφρασε τον προβληματισμό του σε σχέση με το όριο των 200 εκατ. ευρώ και άνω, που έχει τεθεί στον σχετικό νόμο για τις καινοτόμες προτάσεις, επισημαίνοντας ότι σε επίπεδο τοπικής αυτοδιοίκησης υπάρχει κυρίως ανάγκη για μικρότερου κόστους έργα. Έτσι, επανέλαβε την πρόταση του ΣΑΤΕ για μείωση του ορίου, προκειμένου να μπορέσουν να ενταχθούν περισσότερα έργα με μικρότερο προϋπολογισμό. Μάλιστα, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, με τον συγκεκριμένο τρόπο θα γίνει εφικτή η αξιοποίηση μεγάλου ποσοστού στοιχείων δημόσιας περιουσίας, όπως για παράδειγμα στην οδό Σταδίου, ή στην Ερμούπολη της Σύρου, όπου πολλά δημόσια ακίνητα παραμένουν αναξιοποίητα. Ενώ, πρόσθεσε ότι στο ίδιο επίπεδο βρίσκονται και πολλά λιμάνια και αεροδρόμια της χώρας, καθώς πρόκειται για έργα με μικρό προϋπολογισμό.

Απ΄ την πλευρά της η κα Μαρία Τσιομπάνου, ξεκαθάρισε ότι: «Είμαστε θετικοί στο οτιδήποτε εκσυγχρονίζει το θεσμικό πλαίσιο και τον τρόπο που λειτουργεί η δημόσια διοίκηση στον τομέα των δημοσίων συμβάσεων», συμπληρώνοντας ωστόσο ότι: «οι διαδικασίες πρέπει να εξελίσσονται». Επεσήμανε την ανάγκη διασφάλισης του δημοσίου συμφέροντος και της δημιουργίας συνθηκών ίσης μεταχείρισης, κάνοντας και αυτή λόγο για μείωση του ορίου κόστους των καινοτόμων έργων. Επιπλέον, τόνισε την ανάγκη επιτάχυνσης των διαδικασιών, με ταυτόχρονη πάταξη της γραφειοκρατίας, αλλά με διασφάλιση της διαφάνειας. Κλείνοντας η , πρόεδρος της ΠΕΣΕΔΕ δήλωσε: «Δεν είμαστε αντίθετοι στη διαδικασία εκσυγχρονισμού, είμαστε αντίθετοι σε ό,τι δεν εξυπηρετεί στο ίσο ανταγωνισμό και το δημόσιο συμφέρον».

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο κ. Συριανός έκανε λόγο για θεσμοθέτηση σχετικής ρύθμισης, προκειμένου να καλυφθούν και τα μικρά έργα, ώστε να δοθεί η δυνατότητα στους φορείς της αυτοδιοίκησης να συμμετέχουν και σε αυτά τα έργα. Οι «πρότυπες», όπως τις χαρακτήρισε, προτάσεις δίνουν μια διέξοδο σε πολλά θέματα που έχουν προκύψει όπως ζητήματα κυκλοφορίας, ζητήματα αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής και της παραγωγικής ανασυγκρότησης γι΄ αυτό, τόνισε κι αυτός με τη σειρά του, την ανάγκη σημαντικής επιτάχυνσης των έργων.

Στο δεύτερο πάνελ των υποδομών στο επίκεντρο τέθηκε το θέμα: “Το ΒΙΜ (Building Information Technology) και η ψηφιοποίηση αλλάζουν τον τρόπο που κατασκευάζουμε και λειτουργούμε”.

Ομιλητές ήταν η κ. Δέσποινα Καλλιδρομίτου, πρόεδρος ΣΕΓΜ, ο κ. Σέργιος Λαμπρόπουλος, πρόεδρος ΕΣΒΥΚ και ο κ. Γιάννης Νασούλης, Διευθυντής Λειτουργίας Αυτοκινητοδρόμων και Διοδίων IBI Group.

«Το ΒΙΜ έρχεται να μπει στη ζωή μας. Με το νέο εργαλείο θα αλλάξει ο τρόπος που μελετάμε και κατασκευάζουμε», ανέφερε χαρακτηριστικά η κα Καλλιδρομίτου, και πρόσθεσε ότι «το ΒΙΜ θα απλοποιήσει τις γραφειοκρατικές διαδικασίες».

Παραδέχθηκε πως «η Ευρώπη έχει μεγαλύτερη ωριμότητα στο ΒΙΜ από την Ελλάδα, παρόλο που η υποχρεωτική εφαρμογή του ισχύει μόνο σε επτά χώρες-μέλη της από το 2014» και συμπλήρωσε ότι και στην Ελλάδα, έχουμε κάνει κάποια βήματα προόδου, αφού οι μελετητές έχουν προχωρήσει ίσως λίγο πιο πολύ από τους κατασκευαστές, όπως είπε. Η κ. Καλλιδρομίτου έκανε γνωστό πως ήδη γίνονται προσπάθειες από φορείς του εξωτερικού, αλλά και του εσωτερικού ώστε να καταρτιστούν εκπαιδευτές του ΒΙΜ.

Ο κ. Λαμπρόπουλος, στάθηκε κι αυτός ιδιαίτερα στο θέμα της κατάρτισης των στελεχών, ενώ όπως είπε, θα πρέπει να ρυθμιστεί το πλαίσιο κατάρτισης και πιστοποίησης, να μειωθεί το κόστος του λογισμικού και να βελτιωθούν τα δίκτυα των τηλεπικοινωνιών, προκειμένου το BIM να διεισδύσει αποτελεσματικότερα στην αγορά. Εκτίμησε, ότι η εν λόγω μεθοδολογία «ωριμάζει αλλά μάλλον θέλουμε περισσότερο από 2,3 χρόνια για να έρθει στην Ελλάδα», τόνισε ότι «ο ιδιωτικός τομέας είναι αυτός που πρέπει να σπρώξει τα πράγματα», ενώ εκτίμησε πως «εάν οι εργολάβοι δεν προσαρμοστούν στο ΒΙΜ θα πεθάνουν επαγγελματικά».

Τον κύκλο των τοποθετήσεων έκλεισε ο κ. Γιάννης Νασούλης – Διευθυντής Λειτουργίας Αυτοκινητοδρόμων και Διοδίων IBI Group, αναφέροντας πως «Στην Ελλάδα έχουμε μείνει πίσω καθώς οι μεγάλες κατασκευαστικές δεν έχουν αντιληφθεί τα οφέλη της μεθοδολογίας ΒΙΜ». Όπως είπε «Η χρήση και μελέτη ΒΙΜ έχει κόστος κι αυτό είναι πρόβλημα , καθώς στην Ελλάδα έχουμε μικρά μελετητικά γραφεία και δεν αντέχουν το κόστος». Εκτίμησε πως σε μια πενταετία το ΒΙΜ θα έρθει και στην Ελλάδα, τόσο στις μελέτες όσο και τις κατασκευές.

«Το ΒΙΜ είναι ο ιδανικότερος τρόπος να μελετάς μεγάλα έργα. Είναι πλατφόρμα συνεργασίας όλων των φορέων και για μεγάλο χρονικό διάστημα. Οι μελετητές και οι κατασκευαστές πρέπει να “σπρώξουν” τις εξελίξεις για να ωφεληθεί η κοινωνία και το δημόσιο από το ψηφιακό περιβάλλον των κατασκευών».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!