THEPOWERGAME
Το επιχειρηματικό ενδιαφέρον για τον κλάδο των τροφίμων έρχεται να επιβεβαιώσει μία ακόμη έρευνα: από τους 1.360 νέους, γυναίκες, ανέργους και άτομα από ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού, που παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «The Business of Food» του μη κερδοσκοπικού φορέα Wise Greece, το 92% σκέφτεται να δραστηριοποιηθεί επαγγελματικά στα τρόφιμα και το 60% νιώθει πλέον κοντά στο να ανοίξει δική του επιχείρηση.
Πρόκειται για άτομα (το 70% γυναίκες, το 35% σε απομακρυσμένες περιοχές της χώρας) που πριν το σεμινάριο κατά το μεγαλύτερο ποσοστό (80,2%) δεν γνώριζαν καν τους όρους Business plan και Marketing plan. Αντίθετα, τώρα δηλώνουν, σε ποσοστό 95%, ότι τους κατανοούν και έχουν πλήρη εικόνα για το τι σημαίνουν.
«Όλοι μαζί, τέσσερις εκπαιδευτές και 10 μέντορες, καταφέραμε να εκπαιδεύσουμε 1.360 άτομα από 200 περιοχές σε όλη την Ελλάδα! Ο μεγάλος στόχος επετεύχθη καθώς το συντριπτικό ποσοστό αυτών δήλωσε ότι είναι έτοιμο να κάνει το επόμενο επαγγελματικό του βήμα στον διατροφικό κλάδο», δηλώνει χαρακτηριστικά η ιδρύτρια της Wise Greece, κα Μελίνα Ταπραντζή.
Επιχειρηματικό πλάνο, Marketing και πωλήσεις
Το πρόγραμμα «The Business of Food» σχεδιάστηκε από το μη κερδοσκοπικό φορέα Wise Greece στο πλαίσιο του προγράμματος Active citizens fund, υπό την αιγίδα της Γενικής Γραμματείας Οικογενειακής Πολιτικής και Ισότητας των Φύλων. για να υποστηρίξει ανθρώπους που αντιμετωπίζουν την ανεργία στις μεγάλες πόλεις και στην περιφέρεια, καθώς και νέους που θέλουν να κάνουν τα πρώτα τους επαγγελματικά βήματα.
Στόχος του ήταν να δώσει δεξιότητες στους συμμετέχοντες και να τους προσφέρει πρακτικές γνώσεις οι οποίες θα τους φανούν χρήσιμες με ότι και αν τελικά ασχοληθούν στο μέλλον. Μέσα από online συνεδρίες, εκπαιδευτές μετέφεραν τις προσωπικές τους εμπειρίες, ενώ παραγωγοί τροφίμων με επιτυχή διαδρομή στην αγορά αλλά και σεφ όπως η Αργυρώ Μπαρμπαρίγου και ο Ανδρέας Λαγός, μοιράστηκαν με τους συμμετέχοντες τη δική τους πορεία προς την επιτυχία με στόχο να τους εμπνεύσουν και να τους παρακινήσουν.
Οι συμμετέχοντες έμαθαν μεταξύ άλλων πώς να δημιουργήσουν τη δική τους σειρά προϊόντων, πώς να καταρτίσουν ένα βασικό επιχειρηματικό και οικονομικό πλάνο και πώς να αναζητήσουν το κατάλληλο δίκτυο πωλήσεων στην Ελλάδα, αλλά και στο εξωτερικό.
Επίσης, πώς θα μετατρέψουν τις ιδέες και την ιστορία τους σε εργαλεία marketing, τι πρέπει να προσέξουν στη συσκευασία των προϊόντων τους και τι είδους υπηρεσίες ζητάει ο σύγχρονος καταναλωτής. Ταυτόχρονα, ενημερώθηκαν για τις παγκόσμιες τάσεις στην παραγωγή προϊόντων, το διαδικτυακό Marketing και το πώς μπορούν μόνοι τους να ξεκινήσουν διαφημιστικές καμπάνιες και να δημιουργήσουν πρωτότυπο υλικό που θα ενδιαφέρει τους καταναλωτές!
«Τώρα σκεφτόμαστε να εφαρμόσουμε όσα μάθαμε»
Οι απόψεις τριών γυναικών από Φωκίδα, Δράμα και Ευρυτανία που έλαβαν μέρος στο πρόγραμμα είναι ενδεικτικές:
«Με εντυπωσίασε η θετικότητα όλων και η παρότρυνση. Μέσα από το σεμινάριο έμαθα πως τίποτα δεν είναι αδύνατο και πως αν έχω θέληση μπορώ να πετύχω κάτι πρωτοποριακό!», Δήμητρα Τ. από Ν. Φωκίδας
«Έμαθα πώς να φτιάξω το δικό μου επιχειρηματικό πλάνο, με τρόπο εύκολο και κατανοητό, επειδή αναλύθηκε πάνω σε μια υπάρχουσα εταιρεία με αληθινά στοιχεία», Φωτεινή Χ. από Ν. Δράμας.«Δύσκολα συναντάς τέτοιες προσωπικότητες που θα σου μιλήσουν ανοιχτά για τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσεις για να αναπτυχθείς! Τα πιο πολλά σεμινάρια είναι γενικόλογα και θεωρητικά. Το παρακολούθησα με την αδερφή μου και τώρα σκεφτόμαστε πώς θα εφαρμόσουμε όσα μάθαμε», Βασιλική Κ. από Ν. Ευρυτανίας.