THEPOWERGAME
Σαφή στροφή προς την τεχνολογία έχει η επόμενη ημέρα για την αλυσίδα σούπερ μάρκετ My Market ,σύμφωνα με όσα ανέφερε χθες σε συνέντευξη Τύπου ο Πρόεδρος του Ομίλου Metro Αριστοτέλης Παντελιάδης. Ανάμεσα στους βασικούς στόχους, πέρα από τον ψηφιακό μετασχηματισμό του ομίλου, είναι και η προσέλκυση νεότερων ηλικιακά καταναλωτών. Ανάμεσα στα πειράματα και τις αλλαγές που θα έρθουν είναι η πιλοτική λειτουργία σούπερ μάρκετ με self checkout, οι οθόνες αφής Generation Z, η δημιουργία λογαριασμού TikTok και η είσοδος στο quick delivery.
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση του powergame.gr, o κ. Παντελιάδης ανέφερε ότι εντός του 2022 θα δοκιμάσουν τη λειτουργία καταστημάτων με self checkout (σ.σ. ο πελάτης αναλαμβάνει τον ρόλο του ταμεία και σκανάρει μόνος του τα προϊόντα που έχει αγοράσει), καθώς όπως σημείωσε έχουν ωριμάσει οι συνθήκες στην αγορά. «Αντίστοιχες απόπειρες είχαν γίνει και στο παρελθόν στην Ελλάδα από άλλες αλυσίδες όμως το μοντέλο απέτυχε. Τι μεσολάβησε; η πανδημία που μας ωρίμασε ψηφιακά πάρα πολύ. Σε όλη την Ευρώπη όπως και στις ΗΠΑ το μοντέλο του self checkout προωθήθηκε ιδιαίτερα την περασμένη διετία. Πλέον υπάρχουν σούπερ μάρκετ στο εξωτερικό όπου συντριπτικά τα περισσότερα ταμεία είναι για self scanning και ελάχιστα με παρουσία ταμεία. Το φαινόμενο αυτό έχει να κάνει ότι μετά την πανδημία ένα μεγάλο μέρος των καταναλωτών παρουσιάζει στοιχεία έλλειψης επιθυμίας διάδρασης».
Το τελευταίο φαινόμενο, που παρατηρείται κυρίως σε νεότερους καταναλωτές οδήγησε τη διοίκηση των My Market να πειραματιστεί με ένα ακόμη εργαλείο. Πρόκειται για τo Generation Z, μία online πλατφόρμα σε οθόνες αφής η οποία πιλοτικά θα δοκιμαστεί στις αρχές φθινοπώρου σε δύο καταστήματα σε πάγκους κοπής τυριών και αλλαντικών. Σύμφωνα με τον κ. Παντελιάδη έχει εντοπιστεί στις νεότερες γενιές ένα τεράστιο πρόβλημα διεπαφής. «Με απλά λόγια η γενιά Ζ ντρέπεται να πάει στηθεί μπροστά σε έναν πάγκο και να ρωτήσει τι διαφορά έχει το ένα προϊόν από το άλλο ή με τι θα ταίριαζε. Σκεφτήκαμε λοιπόν να της τα δώσουμε όλα αυτά έτοιμα σε μία εφαρμογή καθώς έχει τρομερή εξοικείωση με την τεχνολογία, να κάνει εκεί την παραγγελία, να συνεχίσει τα ψώνια στο μαγαζί, να ειδοποιηθεί στο κινητό του όταν η παραγγελία του έτοιμη και να πάει να την παραλάβει».
Κανάλι στο TikTok
Για χάρη της νεολαίας η My Market, η οποία έχει ισχυρή παρουσία στα κοινωνικά δίκτυα (Facebook, Instagram, LinkedIn) ανακοίνωσε χθες και την επέκταση της στην πλατφόρμα του TikTok. Σε αυτό το βήμα οδηγήθηκε καθώς είναι ο πιο δημοφιλής προορισμός για viral video στην Ελλάδα με τους χρήστες να φθάνουν τα 2,7 εκατομμύρια. Σύμφωνα με στοιχεία οι Gen Z «παρασύρουν» τους Millenians στη χρήση της εφαρμογής, με αύξηση 11% μέσα σε ένα έτος στις ηλικίες 25 – 44 ετών.
Σε επίπεδο προσέγγισης του συγκεκριμένου ηλικιακού group ως καταναλωτές υπενθυμίζεται ότι ο όμιλος έχει ενταχθεί στην πλατφόρμα του Wolt καθώς, όπως είχε αναφέρει ο κ. Παντελιάδης, ένα μεγάλο μέρος των νεότερων ηλικιών έχουν «εκπαιδευτεί» να αγοράζουν αποκλειστικά μέσα από πλατφόρμες. Η συνεργασία αυτή αναμένεται να επεκταθεί σε περισσότερες περιοχές ενώ φέτος η αλυσίδα θα «πειραματιστεί» με τη δημιουργία δικής της εφαρμογής quick delivery, με στόχο να εξυπηρετεί τους καταναλωτές εντός μίας ώρας από τη στιγμή που θα λάβει την παραγγελία.