Γ.Δ.
1484.89 +0,17%
ACAG
+0,68%
5.9
CENER
-0,10%
9.69
CNLCAP
+0,71%
7.1
DIMAND
+1,01%
8.98
NOVAL
-0,36%
2.76
OPTIMA
+0,99%
12.22
TITC
0,00%
30.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
-0,55%
1.456
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.255
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+1,30%
3.11
ΑΛΦΑ
+0,09%
1.724
ΑΝΔΡΟ
+2,11%
6.76
ΑΡΑΙΓ
+0,17%
11.91
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.8
ΑΣΤΑΚ
+7,80%
7.46
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.64
ΑΤΤ
+5,93%
9.64
ΑΤΤΙΚΑ
+0,79%
2.56
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,33%
6
ΒΙΟΚΑ
-0,84%
2.35
ΒΙΟΣΚ
+3,61%
1.435
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-2,15%
1.595
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,22%
18.14
ΔΑΑ
+0,30%
8.022
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
+1,48%
11.67
ΔΟΜΙΚ
+1,65%
3.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,25%
0.325
ΕΒΡΟΦ
+4,52%
1.62
ΕΕΕ
-0,36%
33.1
ΕΚΤΕΡ
+0,46%
4.34
ΕΛΒΕ
-8,18%
5.05
ΕΛΙΝ
+2,22%
2.3
ΕΛΛ
-0,36%
13.9
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,96%
2.07
ΕΛΠΕ
-0,26%
7.6
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.25
ΕΛΤΟΝ
+1,26%
1.774
ΕΛΧΑ
-0,85%
1.876
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+2,70%
1.33
ΕΤΕ
+0,29%
8.438
ΕΥΑΠΣ
-1,78%
3.31
ΕΥΔΑΠ
+0,17%
5.79
ΕΥΡΩΒ
+0,31%
2.247
ΕΧΑΕ
-0,21%
4.81
ΙΑΤΡ
-3,45%
1.68
ΙΚΤΙΝ
+0,24%
0.42
ΙΛΥΔΑ
+2,02%
1.765
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.99
ΙΝΛΙΦ
0,00%
5.14
ΙΝΛΟΤ
-1,11%
1.246
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.48
ΙΝΤΕΤ
-1,98%
1.235
ΙΝΤΚΑ
+0,59%
3.43
ΚΑΡΕΛ
0,00%
338
ΚΕΚΡ
-1,33%
1.485
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-1,99%
1.475
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.497
ΚΟΥΑΛ
+1,17%
1.212
ΚΟΥΕΣ
+0,75%
5.37
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,44%
11.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-0,43%
1.145
ΛΑΒΙ
+0,67%
0.9
ΛΑΜΔΑ
-0,54%
7.37
ΛΑΜΨΑ
-2,19%
35.8
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
-1,50%
2.63
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,50%
2.71
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-0,80%
3.7
ΜΙΝ
+1,69%
0.6
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,27%
23.88
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.7
ΜΟΤΟ
+1,78%
2.86
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
+0,24%
25.26
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,29%
3.49
ΜΠΡΙΚ
+0,51%
1.98
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+0,82%
36.8
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
-3,23%
0.9
ΞΥΛΚ
+0,36%
0.277
ΞΥΛΠ
0,00%
0.426
ΟΛΘ
0,00%
21.2
ΟΛΠ
-0,36%
27.45
ΟΛΥΜΠ
+0,39%
2.59
ΟΠΑΠ
+0,12%
16.03
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,22%
0.897
ΟΤΕ
-0,48%
14.48
ΟΤΟΕΛ
+1,03%
11.82
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
-0,84%
2.35
ΠΕΙΡ
-0,73%
3.96
ΠΕΤΡΟ
+0,90%
8.94
ΠΛΑΘ
+0,24%
4.255
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-0,34%
1.164
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-1,35%
5.11
ΡΕΒΟΙΛ
+1,54%
1.975
ΣΑΡ
+0,54%
11.24
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,45%
0.35
ΣΙΔΜΑ
-1,49%
1.65
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.9
ΣΠΙ
+4,80%
0.698
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
+0,05%
19.23
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
+1,75%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,49%
1.63
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+0,63%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.21
ΦΡΛΚ
+1,10%
4.12
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Παζάρια με ΕΕ για επέκταση της Λ. Κύμης και τα άλλα οδικά έργα της Αττικής

Πολιτική συμφωνία αναζητούν στην κυβέρνηση και στο υπουργείο Υποδομών προκειμένου να κάμψουν τις αντιρρήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για χρηματοδότηση της επέκτασης της Λεωφόρου Κύμης μέχρι την εθνική οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης, αλλά και για να εξασφαλίσουν κονδύλια για άλλες επεκτάσεις της Αττικής Οδού, προς Λαύριο και Ραφήνα, και την υπόγεια σήραγγα Ηλιουπόλεως, που θα συνδέει τον Καρέα με την Λεωφόρο Βουλιαγμένης.

Εδώ και σχεδόν δύο δεκαετίες δεν έχει γίνει κανένα σημαντικό έργο στο Λεκανοπέδιο

Οι υπηρεσίες της Κομισιόν ανθίστανται στην ένταξη της επέκτασης της Λεωφ. Κύμης σε κάποιο χρηματοδοτικό εργαλείο της ΕΕ με την ελληνική πλευρά να υποστηρίζει πως εδώ και σχεδόν δύο δεκαετίες δεν έχει γίνει κανένα σημαντικό έργο στο Λεκανοπέδιο με αποτέλεσμα να αντιμετωπίζει σοβαρά κυκλοφοριακά προβλήματα. Τα ίδια επιχειρήματα χρησιμοποιούν και για τις άλλες επεκτάσεις, για τις οποίες εξετάζονται διάφορα σενάρια, χωρίς μέχρι στιγμής να έχουν ληφθεί οριστικές αποφάσεις. Στο πακέτο των μεγάλων οδικών έργων της Αττικής έχει ενταχθεί και η ολοκλήρωση της Περιφερειακής του Αιγάλεω και του Κόμβου Σκαραμαγκά, που θα αποφορτίσει σημαντικά τη Λεωφόρο Αθηνών, αλλά και τη Λεωφόρο Σχιστού.

Το έργο επέκτασης της Λεωφόρου Κύμης, που θα αποσυμφορήσει σημαντικά την Αττική Οδό στο τμήμα από τον κόμβο Κηφισίας μέχρι τον κόμβο Μεταμόρφωσης έχει ήδη προσωρινό ανάδοχο (την κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – ΑΚΤΩΡ – Intrakat), αλλά για να υπογραφεί σύμβαση πρέπει να βρεθούν τα χρήματα! Είναι προϋπολογισμού 352 εκατ. ευρώ μαζί με την προαίρεση για κατασκευή του κόμβου Καλυφτάκη στην εθνική οδό, ενώ μαζί με τις απαλλοτριώσεις το συνολικό κόστος κινείται κοντά στα 400 εκατομμύρια.

Καθημερινή ταλαιπωρία χιλιάδων οδηγών στον κόμβο Μεταμόρφωσης

Ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής αποφάσισε να το προκηρύξει άμεσα ως δημόσιο έργο, προκειμένου να αντιμετωπιστεί η καθημερινή ταλαιπωρία χιλιάδων οδηγών στον κόμβο Μεταμόρφωσης. Αυτό δεν σημαίνει πως κάποια στιγμή στο μέλλον δεν μπορεί η επέκταση της Λεωφ. Κύμης να ενταχθεί σε κάποια σύμβαση παραχώρησης, όπως υποστηρίζουν όσοι παρακολουθούν τις διεργασίες σε Αθήνα και Βρυξέλλες. Το ίδιο ισχύει και για τις άλλες επεκτάσεις: Μπορούν κάποιες να κατασκευαστούν ως δημόσια έργα και στη συνέχεια να παραδοθεί η διαχείρισή τους σε ιδιώτες.

Διάφορα σενάρια έχουν πέσει στο τραπέζι για τις υπόλοιπες επεκτάσεις της Αττικής Οδού, που δεν εντάχθηκαν στον εν εξελίξει διαγωνισμό για τη νέα σύμβαση παραχώρησης του οδικού άξονα. Παράγοντες του υπουργείου Υποδομών υποστηρίζουν πως εξετάζονται ακόμα και «καινοτόμες λύσεις» αλλά αποφεύγουν τις λεπτομέρειες. Η άσκηση δεν είναι εύκολη, αφού μια ξεχωριστή σύμβαση παραχώρησης, με διόδια, θα καθιστούσε αρκετά ακριβή τη μετακίνηση στο Λεκανοπέδιο, αφού οι οδηγοί θα πλήρωναν τόσο στον παραχωρησιούχο της Αττικής Οδού, όσο και σε αυτόν που θα αναλάβει να κατασκευάσει και να διαχειριστεί τις επεκτάσεις.

Επεκτάσεις προς Λαύριο και Ραφήνα

Το σίγουρο είναι πως οι επεκτάσεις προς Λαύριο και Ραφήνα δεν μπορούν να προχωρήσουν ως αυτόνομες συμβάσεις παραχώρησης, αφού δεν υπάρχει ο απαραίτητος κυκλοφοριακός φόρτος. Για την υπόγεια σήραγγα Ηλιουπόλεως, που θεωρείται απαραίτητη προκειμένου να εξασφαλιστεί απρόσκοπτη πρόσβαση στο νέο μητροπολιτικό πόλο του Ελληνικού, είχε αναλάβει να υλοποιήσει μελέτη η Lamda Development.

Αυτή η αστική σήραγγα μπορεί να παραχωρηθεί αυτόνομα λόγω του υψηλού κόστους και της μεγάλης κυκλοφορίας, ακόμα και με αξιοποίηση του νέου θεσμικού πλαισίου για τις πρότυπες συμβάσεις. Ωστόσο στο υπουργείο Υποδομών επιμένουν πως δεν έχουν ληφθεί οριστικές αποφάσεις. Στο παρελθόν, ο κ. Καραμανλής είχε υποστηρίξει πως η σήραγγα Ηλιουπόλεως μπορεί να ενταχθεί στο ίδιο έργο με τη μετατροπή της Βουλιαγμένης σε ανοικτή λεωφόρο, χωρίς φανάρια αλλά με τους απαραίτητους κόμβους.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!