THEPOWERGAME
Βρίσκεται στην επικαιρότητα, στις εταιρικές ατζέντες και στο μυαλό πολλών χρηστών. Ο λόγος για το metaverse, τον εικονικό κόσμο που οραματίζεται η μητρική του Facebook, Μeta, και το οποίο οι Έλληνες μάλλον αντιμετωπίζουν με μπόλικες δόσεις σκεπτικισμού. Όπως απαντούν, το έχουν μεν «ακουστά», αλλά δεν το αντιμετωπίζουν ως το μέλλον του Internet.
Οι Έλληνες, τόσο οι πιο ψαγμένοι χρήστες όσο και οι απλοί καταναλωτές, σε ποσοστό 86% απαντούν ότι έχουν ακούσει για το metaverse. Το ποσοστό αυτό κατατάσσει την Ελλάδα περίπου στο μέσον της παγκόσμιας κατάταξης.
Οι Ιάπωνες είναι αυτοί που έχουν μικρότερη επαφή με το… μετασύμπαν, με το 60% να δηλώνει ότι έχει ακούσει για αυτό. Κινέζοι και Αργεντινοί είναι μάλλον οι πιο ενημερωμένοι, αφού απαντούν σε καθολικό σχεδόν ποσοστό -98%- θετικά στην ίδια ερώτηση.
Οι Έλληνες μπορεί μεν να έχουν ακούσει για τον εικονικό κόσμο του Facebook, ωστόσο, δεν φαίνεται να του δίνουν και μεγάλη αξία. Για την ακρίβεια, 1 στους 5 (το 21%) δεν πιστεύει ότι το «μετασύμπαν» και γενικά οι gaming πλατφόρμες αποτελούν το μέλλον του Διαδικτύου. Το αντίστοιχο ποσοστό, παγκοσμίως, κυμαίνεται ανάμεσα στο 4-36%.
Πάντως, σύμφωνα με έρευνα του Havas Group, σε 30 χώρες, μεταξύ των οποίων για πρώτη φορά και η Ελλάδα, η πλειοψηφία των Ελλήνων -και των χρηστών παγκοσμίως- πιστεύει ότι το metaverse θα επηρεάσει την κοινωνία, αν και υπάρχουν διαφωνίες σχετικά με τον βαθμό και τον τρόπο.
«Ναι» σε μισθούς σε κρυπτονόμισμα
Στην παγκόσμια έρευνα, που διεξήγαγε το Havas Group για τις τάσεις απέναντι στο Μetaverse οι συμμετέχοντες ανήκαν κατά 20% στην κατηγορία των prosumers(leading influencers και market drivers) και κατά 80% στους mainstream καταναλωτές. Σύμφωνα με την έρευνα, δεν είναι λίγοι οι Έλληνες (69% prosumers / 50% mainstream), που έχουν ήδη πάρει μια γεύση και μάλιστα γερή από το metaverse, είτε παίζοντας Fortnite, είτε δημιουργώντας παιχνίδια στο Roblox, είτε επενδύοντας σε εικονικά ακίνητα στο Decentraland.
Μάλιστα, το 44% των prosumers στην Ελλάδα (μόνο 19% των mainstream) θα ήταν πρόθυμοι να φορούν ένα headset για αρκετές ώρες την ημέρα ώστε να απολαύσουν τις πλήρεις δυνατότητες του μετασύμπαντος. Και περίπου 2 στους 10 prosumers (μόνο 10% των mainstream) θα έφταναν στο σημείο να φέρουν ενσωματωμένο φακό.
Κάποιοι είναι ακόμα πιο έτοιμοι για αυτή τη ζωή, με το 21% των Ελλήνων prosumers να δηλώνει πως θα δεχόταν ευχαρίστως ο μισθός του να καταβάλλεται σε κρυπτονόμισμα, ενώ το ποσοστό αυτό πέφτει στο 16% όταν απαντούν οι mainstream καταναλωτές.
Φοβού το metaverse
Ενώ κάποιοι αγκαλιάζουν το metaverse και δηλώνουν ενθουσιασμένοι από το προοπτική νέων τρόπων αλληλεπίδρασης, υπάρχουν και αυτοί που φοβούνται για επερχόμενες συνέπειες. Στην Ελλάδα, το 79% των καταναλωτών ανησυχεί ότι αυτή η κατάδυση σε εικονικούς κόσμους θα καταργήσει την επιθυμία των ανθρώπων να εξερευνήσουν τον φυσικό κόσμο.
Είναι εντυπωσιακό ότι σχεδόν 1 στους 2 (49%) καταναλωτές στην Ελλάδα πιστεύει ότι θα ήταν καλό για τις κυβερνήσεις να θέσουν περιορισμούς στον χρόνο που μπορούν οι χρήστες να αφιερώσουν σε αυτές τις πλατφόρμες.
Ψωνίζοντας στο Metaverse
Η έρευνα της Havas διερεύνησε επίσης το πού είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν οι χρήστες τα χρήματα τους στο μετασύμπαν. Σχεδόν 1 στους 3 καταναλωτές στη χώρα μας (32%) δηλώνουν πρόθυμοι να αγοράσουν εισιτήριο για ψηφιακή συναυλία ή εκδήλωση στο μετασύμπαν.
Το κοινό έχει ήδη συνηθίσει να πληρώνει για ψηφιακές εκδηλώσεις -συμπεριλαμβανομένων των pay-per-view αθλητικών γεγονότων- και επομένως, είναι απολύτως αναμενόμενη η πρόθεση παρακολούθησης και συμμέτοχης σε σχετικές εμπειρίες στο μετασύμπαν.