THEPOWERGAME
Την είσοδό της στην ελληνική αγορά ετοιμάζει τις τελευταίες εβδομάδες η αμερικανική Salesforce, ο μεγαλύτερος παίκτης στην παγκόσμια αγορά λογισμικού και υπηρεσιών διαχείρισης πελατειακών σχέσεων (CRM), αυτοματοποίησης marketing. κ.λπ. Την εβδομάδα που πέρασε εκπρόσωποι του αμερικανικού ομίλου, που παρουσίασε πέρυσι έσοδα 21,3 δισ. δολάρια (τα έχει υπερδιπλασιάσει μέσα σε μια τριετία), είχαν συναντήσεις στην Αθήνα με στελέχη εταιρειών τεχνολογίας και άλλων επιχειρήσεων.
Η Salesforce είχε τα τελευταία χρόνια μικρή παρουσία και περιορισμένο ενδιαφέρον για την Ελλάδα. Τώρα, όμως θεωρούν στην εταιρεία πως εντός της επόμενης διετίας αναμένεται και στη χώρα μας εκρηκτική ανάπτυξη της αγοράς λογισμικού και τεχνολογικών υπηρεσιών, ειδικά στον τομέα που επικεντρώνεται η Salesforce, ως αποτέλεσμα των ευρύτερων αλλαγών που έφερε στη λειτουργία των επιχειρήσεων η πανδημία. Ο αμερικανικός όμιλος λειτουργεί με το μοντέλο των απευθείας πωλήσεων, αλλά επιδιώκει την ανάπτυξη δικτύου συνεργατών, ενός οικοσυστήματος, για την παροχή υπηρεσιών προς το πελατολόγιό του.
Οι Αμερικανοί καταγράφουν ήδη κάποιες επιτυχίες στην Αθήνα με συμφωνίες για την εγκατάσταση των CRM λύσεων σε ισχυρούς ομίλους στον τομέα της ενέργειας και των τυχερών παιχνιδιών. Στις επαφές τους επισημαίνουν, πάντως, πως οι λύσεις της Salesforce απευθύνονται σε όλη τη γκάμα επιχειρήσεων, ενώ διαθέτουν καθετοποιημένα προϊόντα για συγκεκριμένους τομείς (π.χ. για χρηματοοικονομικούς οργανισμούς, ενέργεια, κ.ο.κ.).
Η Salesforce ιδρύθηκε το 1999 από τον αμερικανικό δισεκατομμυριούχο (και κοινωνικό ακτιβιστή με τεράστιο φιλανθρωπικό έργο) Μαρκ Μπένιοφ, που παραμένει στο τιμόνι της εταιρείας από τη θέση του προέδρου και του συνδιευθύνοντος συμβούλου, και τον Parker Harris (που επίσης παραμένει στο διοικητικό συμβούλιο). Ο Benioff και η σύζυγός του αγόρασαν τον Σεπτέμβριο του 2018 το ιστορικό αμερικανικό περιοδικό Time.
Το σύνθημα των Benioff και Harris την περίοδο, που ίδρυσαν την εταιρεία, ήταν πως έρχεται «το τέλος του λογισμικού» και η Salesforce ήταν η πρώτη εταιρεία που προσέφερε «λογισμικό ως υπηρεσία» (software as a service–SaaS) μέσω του Διαδικτύου, χωρίς να απαιτείται η εγκατάστασή του στους υπολογιστές των πελατών. Αυτό το συνδρομητικό μοντέλο, που βασίζεται στο υπολογιστικό νέφος (cloud), μαζί με σειρά άλλων υπηρεσιών στηρίζει την ανάπτυξή της κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες. Από περίπου 800 εργαζόμενους το 2005, ο αμερικανικός όμιλος διαθέτει σήμερα περίπου 57.000 σε ολόκληρο τον κόσμο.
Το 2021, σχεδόν το 25% των εσόδων προέρχονταν από υπηρεσίες προς τους πελάτες, ενώ η Salesforce βλέπει περιθώρια ανάπτυξης της διεθνούς της παρουσίας, αφού μέχρι σήμερα το μεγαλύτερο ποσοστό του κύκλου εργασιών προέρχεται από τη Βόρεια και Νότια Αμερική. Πέρυσι, είχε περίπου 14,7 δισ. δολάρια έσοδα από Αμερική, γύρω στα 4,5 δισ. δολάρια από Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική (ΕΜΕΑ) και άλλα 2 δισ. από την Ασία.