Γ.Δ.
1463.82 -0,20%
ACAG
+0,69%
5.84
CENER
+0,21%
9.62
CNLCAP
-0,70%
7.05
DIMAND
+0,22%
9
NOVAL
-0,18%
2.765
OPTIMA
-0,97%
12.2
TITC
-0,79%
31.55
ΑΑΑΚ
0,00%
5.35
ΑΒΑΞ
-0,42%
1.428
ΑΒΕ
0,00%
0.476
ΑΔΜΗΕ
-0,45%
2.23
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+2,20%
3.02
ΑΛΦΑ
-0,24%
1.681
ΑΝΔΡΟ
+1,54%
6.6
ΑΡΑΙΓ
-0,95%
11.44
ΑΣΚΟ
+0,71%
2.82
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.64
ΑΤΤ
+2,73%
9.02
ΑΤΤΙΚΑ
-0,38%
2.62
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,85%
5.92
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.36
ΒΙΟΣΚ
+1,80%
1.415
ΒΙΟΤ
-10,00%
0.216
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.38
ΓΕΒΚΑ
-0,61%
1.635
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,23%
17.64
ΔΑΑ
-0,38%
7.79
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
-0,26%
11.5
ΔΟΜΙΚ
-1,97%
3.725
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+0,63%
1.61
ΕΕΕ
+0,48%
33.3
ΕΚΤΕΡ
-1,78%
2.21
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,89%
2.23
ΕΛΛ
0,00%
13.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,48%
2.07
ΕΛΠΕ
-0,27%
7.4
ΕΛΣΤΡ
-1,74%
2.26
ΕΛΤΟΝ
+2,12%
1.738
ΕΛΧΑ
-0,43%
1.832
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8.05
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
-0,17%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,17%
1.295
ΕΤΕ
+0,98%
8.432
ΕΥΑΠΣ
-0,30%
3.34
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.76
ΕΥΡΩΒ
-5,53%
2.05
ΕΧΑΕ
-0,43%
4.68
ΙΑΤΡ
0,00%
1.675
ΙΚΤΙΝ
-0,25%
0.405
ΙΛΥΔΑ
-0,83%
1.8
ΙΝΚΑΤ
-0,70%
4.965
ΙΝΛΙΦ
+0,39%
5.12
ΙΝΛΟΤ
+0,16%
1.25
ΙΝΤΕΚ
+0,68%
5.91
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.44
ΙΝΤΕΤ
-0,79%
1.25
ΙΝΤΚΑ
-1,04%
3.34
ΚΑΡΕΛ
-0,60%
334
ΚΕΚΡ
+3,72%
1.535
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-1,33%
1.48
ΚΟΡΔΕ
-0,60%
0.494
ΚΟΥΑΛ
+0,67%
1.194
ΚΟΥΕΣ
+0,57%
5.34
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.66
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.17
ΛΑΒΙ
-1,01%
0.879
ΛΑΜΔΑ
-1,09%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+0,72%
1.39
ΛΟΥΛΗ
-0,74%
2.67
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
-0,74%
2.67
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
+1,52%
3.675
ΜΙΝ
0,00%
0.595
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,43%
23.14
ΜΟΝΤΑ
-0,27%
3.69
ΜΟΤΟ
-0,54%
2.74
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-0,72%
24.8
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.94
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+0,56%
36.2
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.76
ΝΑΥΠ
+3,22%
0.962
ΞΥΛΚ
+0,71%
0.285
ΞΥΛΠ
0,00%
0.416
ΟΛΘ
+0,48%
21
ΟΛΠ
-0,36%
27.5
ΟΛΥΜΠ
-1,17%
2.54
ΟΠΑΠ
-0,56%
15.87
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,11%
0.896
ΟΤΕ
+3,44%
14.72
ΟΤΟΕΛ
-0,51%
11.72
ΠΑΙΡ
+0,46%
1.085
ΠΑΠ
+1,28%
2.37
ΠΕΙΡ
-0,24%
3.801
ΠΕΤΡΟ
-1,14%
8.7
ΠΛΑΘ
-2,10%
4.2
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.16
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
0,00%
5.17
ΡΕΒΟΙΛ
+1,51%
2.02
ΣΑΡ
-0,73%
10.92
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,58%
0.349
ΣΙΔΜΑ
+0,30%
1.685
ΣΠΕΙΣ
-3,47%
6.68
ΣΠΙ
+0,30%
0.67
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.24
ΤΖΚΑ
0,00%
1.515
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,25%
1.626
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+7,62%
0.226
ΦΡΛΚ
-1,85%
3.985
ΧΑΙΔΕ
-8,27%
0.61

Καραμανλής: Έργα 8 δισ. μέσα σε τρία χρόνια

Στα έργα που έχουν ωριμάσει τα τελευταία τρία χρόνια και τώρα προχωρούν, αναφέρθηκε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ.

Ο κ. Καραμανλής συνέδεσε τη συζήτηση και με την επίσκεψη του Πρωθυπουργού, κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, στις ΗΠΑ, σημειώνοντας ότι: «Πριν από μερικά χρόνια η Ελλάδα ήταν στα πρόθυρα να βγει από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Σήμερα η Ελλάδα πρωταγωνιστεί στην Ανατολική Μεσόγειο».

Επισήμανε άλλωστε ότι: «Όλα τα έργα που βλέπετε και αυτά τα έργα που έχουν δημοπρατηθεί και έχουν ξεκινήσει, είναι με χρήματα κυρίως από το ΕΣΠΑ, δηλαδή από ευρωπαϊκά ταμεία, και τώρα και από το Ταμείο Ανάκαμψης» και πρόσθεσε: «Αυτή η Κυβέρνηση με σχέδιο και σοβαρότητα έχει μπορέσει να απορροφήσει κονδύλια και με ταχύτητα να ξεμπλοκάρει παλιά έργα, όπως το Πάτρα-Πύργος, η Γραμμή 4 του Μετρό, ο Ε65, η επέκταση του Μετρό προς Πειραιά, το Μετρό στη Θεσσαλονίκη και να ξεκινήσει καινούργια έργα».

Αναφέρθηκε πιο αναλυτικά στο Άκτιο-Αμβρακία και το Πάτρα-Πύργος, καθώς όπως σημείωσε «είναι δύο εμβληματικά έργα, που για χρόνια είχαν κολλήσει».

Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι όσον αφορά στο Άκτιο-Αμβρακία, το μισό έργο παραδίδεται πριν τη συμβατική υποχρέωση μέσα σε αυτό το καλοκαίρι και μέσα στο 2023 θα παραδοθεί και το υπόλοιπο. Υπενθύμισε μάλιστα ότι εάν δεν τελείωνε το 2023, θα χάνονταν κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Για το Πάτρα-Πύργος

Όσον αφορά στο Πάτρα-Πύργος, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι «τα εργοτάξια έχουν ξεκινήσει σε ένα έργο που θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το καλοκαίρι του 2025, ευελπιστώντας ένα μεγάλο κομμάτι του να έχει δοθεί νωρίτερα.

Ερωτηθείς για τις συνέπειες της ενεργειακής κρίσης στον κατασκευαστικό κλάδο, ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει πρόβλημα στην εκτέλεση των έργων, γιατί το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εδώ και έξι με οκτώ μήνες, έχει κάνει ήδη αναθεώρηση τιμών και συντελεστών κατά 10%.

Αναφέρθηκε επίσης στη συνάντηση που είχε πριν από δύο εβδομάδες με όλους τους φορείς του κλάδου, με τους οποίους κατέληξε σε μία συμφωνία για τις πρώτες ύλες.

«Η άσφαλτος, που είναι βασική πρώτη ύλη, θα πληρώνεται απολογιστικά. Όσο την παίρνεις, θα την πληρώνεσαι. Το ίδιο θα ισχύσει και για τους πλαστικούς σωλήνες. Είπαμε και κάτι άλλο. Ότι σε περίπτωση που δεν μπορείτε – μιλάμε για τα μικρά έργα, όχι για τα μεγάλα έργα του Υπουργείου όπως τα έργα της Γραμμής 4- να το εκτελέσετε, σας δίνουμε μία παράταση έξι μηνών, αλλά αν το εκτελέσετε εντός του χρονοδιαγράμματος θα σας δώσουμε ένα μπόνους 5%», είπε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε: «Άρα βρίσκουμε τρόπους, με τα διαθέσιμα που έχουμε, να συνεχίσουν τα έργα και να μη σταματάνε».

Απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέφερε: «Δεν υπάρχει καμία σύνδεση με πρόωρες εκλογές. Απλούστατα έχει γίνει μία πολύ σοβαρή δουλειά τα τελευταία δυόμισι χρόνια στο Υπουργείο και έχουν ωριμάσει πολλά έργα και τώρα φαίνονται τα αποτελέσματα».

Ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε επίσης ότι: «Ποτέ, μα ποτέ, ούτε στους Ολυμπιακούς Αγώνες, δεν έχουν βγει έργα 8 δισ. ευρώ μέσα σε τρία χρόνια».

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε επίσης στην πολύ μεγάλη προσπάθεια που έχει γίνει, κυρίως από τις διοικήσεις και τους εργαζόμενους, για την ενίσχυση των αστικών συγκοινωνιών, που ήταν πραγματικά επί ΣΥΡΙΖΑ στα τάρταρα. Σημείωσε ότι από 820 λεωφορεία που κυκλοφορούσαν το 2019 στους δρόμους της Αθήνας, σήμερα έχει σχεδόν διπλασιαστεί ο αριθμός.

«Το πρόβλημα το έχουμε λύσει; Σε καμία περίπτωση. Χρειαζόμαστε περαιτέρω ενίσχυση», πρόσθεσε. Τόνισε επίσης ότι: «Είμαστε εδώ για να βρούμε λύσεις, αλλά δεν είμαστε εκεί που ήμασταν πριν από τρία χρόνια».

Ο κ. Καραμανλής διαβεβαίωσε ότι παρά την ενεργειακή κρίση, σε καμία περίπτωση δεν θα αυξηθεί το εισιτήριο στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, παρόλο που το κόστος της βενζίνης είναι αυξημένο, υπενθυμίζοντας ότι ήδη έχει γίνει μείωση της τιμής πριν από δύο χρόνια. Ανέφερε εξάλλου ότι γύρω στο 70% των χρηστών των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς σήμερα στην Αττική έχουν κάρτα, όπου υπάρχουν ακόμη καλύτερα εκπτωτικά πακέτα.




Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!