Γ.Δ.
1480.23 -0,15%
ACAG
+0,51%
5.89
CENER
-0,31%
9.67
CNLCAP
+0,71%
7.1
DIMAND
+0,90%
8.97
NOVAL
0,00%
2.77
OPTIMA
+0,83%
12.2
TITC
0,00%
30.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
-1,09%
1.448
ΑΒΕ
+4,16%
0.476
ΑΔΜΗΕ
+0,67%
2.27
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+0,33%
3.08
ΑΛΦΑ
+0,12%
1.7245
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.62
ΑΡΑΙΓ
-1,60%
11.7
ΑΣΚΟ
+1,79%
2.84
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.64
ΑΤΤ
+1,76%
9.26
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.54
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,17%
5.97
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.37
ΒΙΟΣΚ
+2,53%
1.42
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
+0,85%
2.38
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,88%
17.94
ΔΑΑ
-0,98%
7.92
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
+1,74%
11.7
ΔΟΜΙΚ
+7,01%
3.895
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+3,87%
1.61
ΕΕΕ
-0,36%
33.1
ΕΚΤΕΡ
-0,46%
4.3
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
+1,78%
2.29
ΕΛΛ
-0,36%
13.9
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,24%
2.085
ΕΛΠΕ
-0,79%
7.56
ΕΛΣΤΡ
-0,44%
2.24
ΕΛΤΟΝ
+0,46%
1.76
ΕΛΧΑ
-0,53%
1.882
ΕΝΤΕΡ
+1,00%
8.08
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,16%
1.31
ΕΤΕ
+0,43%
8.45
ΕΥΑΠΣ
-0,30%
3.36
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.78
ΕΥΡΩΒ
-0,49%
2.229
ΕΧΑΕ
-0,83%
4.78
ΙΑΤΡ
-0,86%
1.725
ΙΚΤΙΝ
-1,19%
0.414
ΙΛΥΔΑ
+5,78%
1.83
ΙΝΚΑΤ
+0,20%
5
ΙΝΛΙΦ
+0,39%
5.16
ΙΝΛΟΤ
-0,79%
1.25
ΙΝΤΕΚ
+0,49%
6.1
ΙΝΤΕΡΚΟ
-1,61%
2.44
ΙΝΤΕΤ
-0,79%
1.25
ΙΝΤΚΑ
-0,59%
3.39
ΚΑΡΕΛ
-0,59%
336
ΚΕΚΡ
-3,32%
1.455
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-0,33%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-1,21%
0.491
ΚΟΥΑΛ
-0,17%
1.196
ΚΟΥΕΣ
+1,31%
5.4
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,32%
11.5
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+3,48%
1.19
ΛΑΒΙ
+0,67%
0.9
ΛΑΜΔΑ
+0,14%
7.42
ΛΑΜΨΑ
-1,64%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+0,73%
1.38
ΛΟΥΛΗ
+0,75%
2.69
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,87%
2.72
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-1,07%
3.69
ΜΙΝ
+2,54%
0.605
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,51%
23.7
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.7
ΜΟΤΟ
+0,71%
2.83
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-1,90%
24.72
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.975
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
-0,27%
36.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+0,22%
0.932
ΞΥΛΚ
+1,81%
0.281
ΞΥΛΠ
-3,76%
0.41
ΟΛΘ
-0,94%
21
ΟΛΠ
0,00%
27.55
ΟΛΥΜΠ
+0,39%
2.59
ΟΠΑΠ
+0,12%
16.03
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,22%
0.897
ΟΤΕ
-0,07%
14.54
ΟΤΟΕΛ
+0,85%
11.8
ΠΑΙΡ
-0,45%
1.095
ΠΑΠ
-0,84%
2.35
ΠΕΙΡ
-1,73%
3.92
ΠΕΤΡΟ
+0,23%
8.88
ΠΛΑΘ
+1,65%
4.315
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
+0,39%
5.2
ΡΕΒΟΙΛ
+5,91%
2.06
ΣΑΡ
-0,36%
11.14
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,16%
0.349
ΣΙΔΜΑ
+0,90%
1.69
ΣΠΕΙΣ
-0,87%
6.84
ΣΠΙ
+2,10%
0.68
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.22
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
+1,75%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,37%
1.628
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+0,63%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.21
ΦΡΛΚ
-0,12%
4.07
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Κτηματολόγιο: Ποιες διατάξεις περιλαμβάνει το ν/σ του υπ. Δικαιοσύνης

Θεσπίζεται η απευθείας διασύνδεση του Κτηματολογίου με τα ληξιαρχεία, ενώ προβλέπεται και η ένταξη των ακινήτων των περιοχών ισχύος του Κανονισμού Δωδεκανήσου στο Εθνικό Κτηματολόγιο.

Πρόκειται για ορισμένες από τις διατάξεις για το Κτηματολόγιο οι οποίες περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο του υπουργείου Δικαιοσύνης που καταρτίστηκε σε συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και επιχειρείται:

• Η ένταξη των ακινήτων των περιοχών ισχύος του Κανονισμού Δωδεκανήσου στο Εθνικό Κτηματολόγιο.

• Ο θέσπιση διαδικασίας μετάπτωσης των κτηματολογικών δεδομένων του Κτηματολογικού Κανονισμού Δωδεκανήσου στο σύστημα του Εθνικού Κτηματολογίου.

• Η επίτευξη ομοιομορφίας στην καταχώριση και παρουσίαση των πληροφοριών που αφορούν σε ακίνητα ή ειδικά ιδιοκτησιακά αντικείμενα στις περιοχές ισχύος του Κτηματολογικού Κανονισμού Δωδεκανήσου.

• Η παροχή ηλεκτρονικών υπηρεσιών σε πολίτες και επαγγελματίες σχετικά με τα ακίνητα των περιοχών ισχύος του Κτηματολογικού Κανονισμού.

• Η θέσπιση μεταβατικών διατάξεων για την κτήση και την απώλεια εμπράγματων δικαιωμάτων επί ακινήτων, ιδίως στις προϋποθέσεις κτήσης ακινήτου με χρησικτησία. Τούτο, διότι στο πλαίσιο του Κανονισμού Δωδεκανήσου υπήρχαν ειδικές διατάξεις διαφορετικές από εκείνες που ισχύουν στην υπόλοιπη Χώρα. Οι διατάξεις αυτές διατηρούνται μεταβατικά, προκειμένου για την ομαλή μετάβαση από το ισχύον στο νέο καθεστώς.

• Ενίσχυση ασφάλειας συναλλαγών και κατοχύρωση εμπιστοσύνης πολιτών στο θεσμό του Εθνικού Κτηματολογίου.

Το νομοσχέδιο διαρθρώνεται σε δύο ουσιαστικά μέρη:

Στο πρώτο μέρος περιλαμβάνονται διατάξεις τεχνικού, κυρίως, χαρακτήρα που αφορούν στη διαδικασία μετάπτωσης του Κτηματολογικού Κανονισμού Δωδεκανήσου στο Εθνικό Κτηματολόγιο.

Στα επόμενο μέρος επιχειρούνται, ωστόσο, πολύ σημαντικές μεταρρυθμίσεις.

Πιο συγκεκριμένα, στο δεύτερο μέρος:

• Θεσπίζεται η απευθείας διασύνδεση του ελληνικού Κτηματολογίου με τα ληξιαρχεία. Πιο συγκεκριμένα, προβλέπεται ότι πλέον το Κτηματολογικό Φύλλο κάθε ακινήτου, μέσα από τη διασύνδεσή του με τα Ληξιαρχεία, θα ενημερώνεται αυτόματα με τα στοιχεία της ληξιαρχικής πράξης του θανάτου κάθε δικαιούχου. Μάλιστα, στη διάταξη υπάρχει πρόβλεψη και σχετικά με τον χρόνο έναρξης λειτουργίας του παραπάνω συστήματος διασύνδεσης. Περαιτέρω, προβλέπεται ότι οι πλησιέστεροι συγγενείς του θανόντος-δικαιούχου κτηματολογικής εγγραφής έχουν στο εξής την υποχρέωση να γνωστοποιήσουν στο αρμόδιο κτηματολογικό γραφείο ότι είναι οι πλησιέστεροι συγγενείς, προκειμένου να σημειώνονται στο οικείο κτηματολογικό φύλλο, στο πεδίο των προσθέτων πληροφοριών.

• Παράλληλα, εισάγονται ρυθμίσεις που αφορούν στο προσωπικό και στη λειτουργία του ελληνικού Κτηματολογίου, με στόχο την ταχύτερη στελέχωσή του και τη βελτίωση της εξυπηρέτησης των πολιτών, όπως η ανακατανομή θέσεων προσωπικού ανά κλάδο, η δυνατότητα προσωρινής κάλυψης των θέσεων προϊσταμένων σε κτηματολογικά γραφεία και υποκαταστήματα μέχρι την ολοκλήρωση των διαγωνιστικών διαδικασιών και η σύσταση πάγιας προκαταβολής προς κάλυψη επειγουσών λειτουργικών αναγκών περιορισμένου οικονομικού εύρους.

• Επιπλέον, βελτιώνεται η διαδικασία επανακτηματογράφησης προκειμένου να αποκατασταθούν αδικίες σε βάρος των επιμελών ιδιοκτητών σε όσες περιοχές της χώρας επιχειρήθηκε στο παρελθόν η διόρθωση ορίων και θέσεων των ακινήτων τους χωρίς τα προσδοκώμενα αποτελέσματα. Ταυτόχρονα, επιταχύνεται η σύναψη συμπληρωματικών συμβάσεων για τον ίδιο σκοπό, αλλά και για την εφαρμογή των αλλαγών που επέφερε το άρθρο 93 του ν.4915/2022 για τις εκτάσεις δασικού χαρακτήρα.

• Μια ακόμα σημαντική τομή, που αφορά στους πολίτες, είναι η πρόβλεψη εξουσιοδοτικής διάταξη για τη διαδικασία έκδοσης του ενιαίου πιστοποιητικού οικονομικής ενημερότητας. Δηλαδή, ενοποιείται η φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα για κάθε φυσικό ή νομικό πρόσωπο.

• Επίσης, προβλέπεται η λύση του συμφώνου συμβίωσης με τη χρήση ψηφιακών μέσων, κατ’ αντιστοιχία με τα ισχύοντα για το άυλο συναινετικό διαζύγιο.

• Διευκολύνεται η εγκατάσταση υψίρρυθμων δικτύων ηλεκτρονικών επικοινωνιών, μέσω της ανάπτυξης πληροφοριακών συστημάτων για την υποστήριξη της διαδικασίας.

• Απλοποιούνται διαδικασίες εγκατάστασης συγκεκριμένων κατηγοριών κεραιών, με σεβασμό στα όρια ασφαλούς έκθεσης του πληθυσμού.

• Βελτιώνονται οι ταχυδρομικές υπηρεσίες με τη δυνατότητα ηλεκτρονικής ενημέρωσης των παρόχων από την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων σε περιπτώσεις καθυστερημένης επίδοσης.

Στο τρίτο μέρος επιλύεται ένα σημαντικό ζήτημα για την τοπική κοινωνία της Ικαρίας. Αίρονται όλες οι αρνητικές συνέπειες για τους κατοίκους και ιδιοκτήτες της περιοχής, που δημιουργήθηκαν μέχρι τις 27 Μαρτίου 2014, από τις παραλήψεις της Υποθηκοφύλακα, για τις οποίες παραπέμφθηκε και καταδικάστηκε από τα ποινικά δικαστήρια.

Να αναφέρουμε ότι στο τέταρτο μέρος του νομοσχεδίου θεσπίζονται μεταβατικές και εξουσιοδοτικές διατάξεις

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!