THEPOWERGAME
Η Zara ανακοίνωσε ότι θα τερματίσει τις δωρεάν επιστροφές, χρεώνοντας τους πελάτες εάν θέλουν να επιστρέψουν την ηλεκτρονική τους παραγγελία, εκτός και αν τη μεταφέρουν οι ίδιοι σε κάποιο κατάστημα.
Στην Ελλάδα, σύμφωνα με τους όρους αγορών και χρήσης στο διαδικτυακό της κατάστημα ο πελάτης πλέον επιβαρύνεται με τα άμεσα έξοδα επιστροφής των προϊόντων, εκτός μόνο από την περίπτωση που τα παραδώσει χέρι με χέρι σε οποιοδήποτε κατάστημα Zara στην Ελλάδα ή τα παραδώσει σε εταιρεία ταχυμεταφορών που θα κανονίσει η αλυσίδα. Η θυγατρική της Inditex ελπίζει ότι αυτό θα ενθαρρύνει τους καταναλωτές να επιστρέψουν ανεπιθύμητα αντικείμενα σε ένα κατάστημα Zara, όπου οι επιστροφές παραμένουν δωρεάν.
Οι επιστροφές είναι από καιρό ένας δαπανηρός πονοκέφαλος για τους λιανοπωλητές μόδας. Σύμφωνα με έρευνα, 1 στα 3 προϊόντα μόδας, που αγοράζονται μέσω του διαδικτύου, αποστέλλονται πίσω.
Τα έσοδα του ισπανικού ομίλου Inditex αυξήθηκαν πέρυσι κατά 36% στα 27,7 δισ. ευρώ, τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 3,24 δισ. ευρώ σημειώνοντας ετήσια αύξηση 193% και τα έσοδα από τις διαδικτυακές πωλήσεις έφτασαν τα 7,5 δισ. ευρώ, αντιπροσωπεύοντας το 25,5% των συνολικών πωλήσεων ποσοστό που αναμένεται να φτάσει στο 30% το 2024. Αυτά τα στοιχεία κατατάσσουν την εταιρεία στους μεγαλύτερους παίκτες ηλεκτρονικού εμπορίου στον κόσμο.
Οι πωλήσεις καταστημάτων και ηλεκτρονικών πωλήσεων μεταξύ 1ης Φεβρουαρίου και 13ης Μαρτίου 2022 αυξήθηκαν κατά 33% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2021 και αυξήθηκαν κατά 21% από τα επίπεδα ρεκόρ (πριν από την Covid) του 2019. Σε αυτήν την περίοδο, οι πωλήσεις στη Ρωσική Ομοσπονδία και την Ουκρανία αντιπροσώπευαν περίπου 5 ποσοστιαίες μονάδες αύξησης των πωλήσεων.
Πέρυσι, ο Ισπανικός όμιλος άνοιξε 226 καταστήματα σε 40 αγορές. Το 2021, οι επωνυμίες Inditex είχαν 228 εκατομμύρια ακόλουθους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ενώ καταγράφηκαν 6,2 δισεκατομμύρια επισκέψεις στις διαδικτυακές της πλατφόρμες.
Ο ισπανικός όμιλος συνεχίζει να εκτελεί το επενδυτικό του σχέδιο ύψους 2,7 δισεκατομμυρίων ευρώ για την περίοδο 2020-2022, επιταχύνοντας τον μετασχηματισμό του και ενισχύοντας τις διαδικτυακές πωλήσεις σε πάνω από το ένα τέταρτο του συνόλου. Από το 2012, όταν ξεκίνησε τον ψηφιακό του μετασχηματισμό και έχει επενδύσει πάνω από 13 δισ. ευρώ.
Επενδύσεις της Inditex στην Plataforma Europa
Φέτος, η Inditex θα επενδύσει 80 εκατ. ευρώ για να αυξήσει τη χωρητικότητα κατά 20% στην Plataforma Europa, που βρίσκεται στη Σαραγόσα (Ισπανία), η οποία διανέμει τα ρούχα Zara παγκοσμίως. Συγκεκριμένα σχεδιάζει την κατασκευή νέας βοηθητικής αποθήκης, κτίριο βοηθητικών υπηρεσιών, καντίνα προσωπικού και χώρο στάθμευσης φορτηγών, συμπεριλαμβανομένων διαδρόμων που συνδέουν τα νέα και τα υπάρχοντα κτίρια.
Η αύξηση της χωρητικότητας που σχεδιάζεται στη Σαραγόσα θα αυξήσει το εργατικό δυναμικό του κέντρου σε περίπου 2.000 άτομα, μια αύξηση του μέσου αριθμού προσωπικού του περίπου 250 ατόμων.
Επίσης, υπάρχουν σχέδια για ένα νέο κτίριο 170.000 τ.μ. που θα στεγάσει τις ομάδες πωλήσεων και σχεδιασμού Zara στο συγκρότημα της Inditex στο Arteixo. Το νέο κτίριο θα συνεπάγεται επένδυση 238 εκατ. ευρώ. Οι εργασίες ξεκίνησαν τον Ιανουάριο και αναμένεται να διαρκέσουν περίπου δύο χρόνια για να ολοκληρωθούν.