THEPOWERGAME
Αυτοματοποιημένοι λιμένες, μη επανδρωμένα «έξυπνα» πλοία, άμεση πρόγνωση καιρού βάσει τοποθεσίας, εργαλεία παρακολούθησης στόλου, ρομποτική, λογισμικό προμήθειας καυσίμων πλοίων, πρόβλεψη τιμών πετρελαίου και άλλες καινοτόμες πρακτικές θα είναι τα βασικά προϊόντα και υπηρεσίες που θα παρουσιάσουν νεοφυείς επιχειρήσεις αλλά και μεγάλοι όμιλοι που ειδικεύονται στη νέα αγορά του maritime tech, στη φετινή έκθεση των Ποσειδωνίων.
Το μεγάλο ναυτιλιακό ραντεβού, επιστρέφει πιο προετοιμασμένο από ποτέ, έπειτα από τέσσερα χρόνια απουσίας λόγω της πανδημίας COVID-19, με κύριο στόχο να επιβεβαιώσει την επιτάχυνση της παγκόσμιας ναυτιλίας σε ένα ψηφιακό και πράσινο μέλλον με σταδιακή απεξάρτηση της από τον άνθρακα.
Μάλιστα, όπως κρίνουν οι επαγγελματίες του χώρου, η εφαρμογή των ψηφιακών τεχνολογιών σε κρίσιμα πεδία τους ναυτιλίας όπως ο τρόπος ελλιμενισμού ή η φόρτωση και μεταφορά εμπορευμάτων των ποντοπόρων πλοίων στα λιμάνια είχε καθυστερήσει μέχρι σήμερα.
Την ίδια ώρα, στο «τραπέζι» των Ποσειδωνίων 2022 θα πέσουν οι συνέπειες από τον πόλεμο στην Ουκρανία αλά και η κρίση στις σχέσεις ΗΠΑ – Κίνας, με την Ελλάδα να φαίνεται, μέχρι στιγμής ευνοημένη στη σκακιέρα της παγκόσμιας ναυτιλίας.
Θυμίζουμε πως, πριν από μερικά εικοσιτετράωρα, ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, χαρακτήρισε εξαιρετικές τις σχέσεις Ελλάδας-ΗΠΑ, τονίζοντας ότι η Αμερική διευρύνει την παρουσία της στην ανατολική Μεσόγειο αναδεικνύοντας μεγάλο ενεργειακό ενδιαφέρον, κάτι που διασφαλίζει την αναβάθμιση της Ελλάδας.
Τα Ποσειδώνια 2022, ως έδρα της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας, θα λάβουν χώρα στο εκθεσιακό κέντρο Athens Metropolitan Expo (6-10 Ιουνίου) και σύμφωνα με το ρεπορτάζ του «powergame.gr» οι περισσότερες διεθνείς εταιρείες που θα συμμετάσχουν προέρχονται από τον κλάδο της Τεχνολογίας Πληροφοριών και της Επικοινωνίας (ΤΠΕ).
Οι εκτιμήσεις προβλέπουν επίπεδα ρεκόρ δηλαδή τα ίδια ή και υψηλότερα από εκείνα που είχαν σημειωθεί στη διοργάνωση του 2018.
Ο Θεόδωρος Βώκος, διευθύνων σύμβουλος των Εκθέσεων Ποσειδώνια Α.Ε., εκτιμά πως η ψηφιοποίηση της ναυτιλιακής βιομηχανίας βρίσκεται σε εξέλιξη, σε μια αγορά που υπολογίζεται στα 345 δισ. δολάρια έως το 2030.
Ακόμη, κάνει λόγο για αυξημένη κερδοφορία στους τομείς των εμπορευματοκιβωτίων και του ξηρού φορτίου, σε συνδυασμό με τις αυξανόμενες ρυθμιστικές και κοινωνικές πιέσεις για μείωση των εκπομπών άνθρακα.
Αυτό, όπως λέει, θα αυξήσει το ενδιαφέρον πλοιοκτητών και ναυτιλιακών εταιρειών προς την ταχεία υιοθέτηση νέων τεχνολογιών, κάτι που θα βελτιώσει και την απόδοση καυσίμου.
Τι εκτιμά η Ένωση Ελληνικών Εφοπλιστών
Το πάγωμα των Ποσειδωνίων από το 2018 ήταν κάτι το πρωτοφανές, ωστόσο, ο ναυτιλιακός κλάδος συνέχισε να εξυπηρετεί το 90% του παγκόσμιου εμπορίου. Αυτό επισημαίνει από την πλευρά της η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), Μαρίνα Τραυλού, τονίζοντας ότι η ελληνόκτητη ναυτιλία διατηρεί τον ηγετικό της ρόλο στον κλάδο, αντιπροσωπεύοντας το 21% του παγκόσμιου στόλου και το 59% του ευρωπαϊκού.
Ειδικότερα, όπως λέει, η ναυτιλία της Ελλάδας ελέγχει το 32% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενοπλοίων, το 25% των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και το 22% του στόλου πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG).
«Στο ασταθές παγκόσμιο περιβάλλον, η ναυτιλία λειτούργησε και λειτουργεί ως φάρος σταθερότητας, ανταποκρινόμενη στις πρωτόγνωρες συνθήκες που αντιμετωπίζουμε τα τελευταία χρόνια με τη διεθνή υγειονομική κρίση, αλλά και τους τελευταίους μήνες με την κρίση στην Ουκρανία», συμπληρώνει η κ. Τραυλού.
Η ίδια, θεωρεί πως τα Ποσειδώνια 2022,θα αποτελέσουν το ιδανικό περιβάλλον για να προβληθεί ο νευραλγικός, πολυεπίπεδος και αναντικατάστατος ρόλος του ναυτιλιακού κλάδου στην παγκόσμια οικονομία και για αυτό δεσμεύτηκε ότι η ελληνική ναυτιλία, ως παγκόσμιος ηγέτης του κλάδου, θα βρίσκεται στην πρώτη γραμμή πρωτοβουλιών, ώστε να υιοθετηθούν βιώσιμες πολιτικές προς όφελος της αειφόρου ανάπτυξης και της προστασίας του πλανήτη.
Η απουσία των εκθετών από την Κίνα
Οι εταιρείες – εκθέτες που λαμβάνουν μέρος στα Ποσειδώνια προέρχονται από όλο τον κόσμο με κομβικό ρόλο να παίζουν εταιρείες από ΗΠΑ, τα ΗΑΕ, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Σιγκαπούρη και την Ευρώπη Τι συμβαίνει όμως με τον ισχυρό παίκτη της ναυτιλιακής αγοράς, την Κίνα;
Φέτος, αναμένεται μια πολύ μικρή συμμετοχή επισκεπτών από την Κίνα λόγω των περιορισμών που επέβαλε η πανδημία αλλά και του νέου lockdown που είναι προ των πυλών στο Πεκίνο, σε συνέχεια της καραντίνας που επιβλήθηκε στη Σαγκάη και σε άλλες πόλεις της Κίνας.
Θυμίζουμε πως στην τελευταία έκθεση των Ποσειδωνίων, το 2018 η Κίνα ήταν κυρίαρχος στη ναυπηγική βιομηχανία με περισσότερα από τριακόσια τριάντα ναυπηγεία να έχουν συμμετάσχει στην έκθεση.