Γ.Δ.
1406.33 +0,19%
ACAG
0,00%
5.43
BOCHGR
0,00%
4.38
CENER
0,00%
8.6
CNLCAP
0,00%
7.2
DIMAND
0,00%
8.2
NOVAL
0,00%
2.27
OPTIMA
0,00%
12.66
TITC
0,00%
38.5
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
0,00%
1.45
ΑΒΕ
0,00%
0.463
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.38
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.665
ΑΛΦΑ
0,00%
1.49
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
0,00%
9.755
ΑΣΚΟ
0,00%
2.65
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.78
ΑΤΤ
0,00%
0.56
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.22
ΒΙΟ
0,00%
5.24
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.74
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.4
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.1
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.285
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.5
ΔΑΑ
0,00%
8.042
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.6
ΔΕΗ
0,00%
11.72
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.8
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.299
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.375
ΕΕΕ
0,00%
34.32
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.5
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
0,00%
1.985
ΕΛΛ
0,00%
13.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.764
ΕΛΠΕ
0,00%
6.73
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.824
ΕΛΧΑ
0,00%
1.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.1
ΕΤΕ
0,00%
6.806
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.13
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.79
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.036
ΕΧΑΕ
0,00%
4.395
ΙΑΤΡ
0,00%
1.51
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.3015
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.9
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.835
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.32
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.924
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.79
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.48
ΙΝΤΕΤ
0,00%
0.976
ΙΝΤΚΑ
0,00%
2.67
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.475
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.414
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.076
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.52
ΚΡΙ
0,00%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.924
ΛΑΒΙ
0,00%
0.715
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.2
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.7
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.56
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.08
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
0,00%
3.035
ΜΙΝ
0,00%
0.5
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
19.15
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.66
ΜΟΤΟ
0,00%
2.525
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
0,00%
24.84
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.71
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.11
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
0,00%
31.26
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.84
ΞΥΛΚ
0,00%
0.254
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
21.4
ΟΛΠ
0,00%
30.75
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.3
ΟΠΑΠ
0,00%
15.79
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.787
ΟΤΕ
0,00%
14.94
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.36
ΠΑΙΡ
0,00%
0.988
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
0,00%
3.5
ΠΕΡΦ
0,00%
5.33
ΠΕΤΡΟ
0,00%
7.9
ΠΛΑΘ
0,00%
3.885
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.7
ΠΡΔ
0,00%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
0,00%
5.07
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.54
ΣΑΡ
0,00%
10.78
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.329
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.52
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.6
ΣΠΙ
0,00%
0.512
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.8
ΤΖΚΑ
0,00%
1.44
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.614
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.2
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.204
ΦΡΛΚ
0,00%
3.585
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.565

Ανατιμήσεις άνω του 10% στα ράφια των σούπερ μάρκετ τον Μάιο

Νέες αυξήσεις τιμών καταγράφηκαν στα ράφια των σούπερ μάρκετ εντός του Μαΐου. Και αν τον Απρίλιο οι τιμές εμφάνιζαν σταθμισμένη αύξηση κατά 8%, μέσα στον τρέχοντα μήνα οι σταθμισμένες ανατιμήσεις ξεπερνούν πλέον το 10%, όπως λένε στο powergame.gr στελέχη από το λιανεμπόριο. Τον χορό του νέου κύματος ανατιμήσεων με διψήφια ποσοστά σέρνουν το διάστημα αυτό τα προϊόντα άρτου με αύξηση 20% και τα έλαια με πάνω από 20%. Η ανεξέλεγκτη αύξηση στο κόστος των βασικών καταναλωτικών αγαθών έχει οδηγήσει σε μείωση της κατανάλωσης (σε όρους αξίας) πάνω από 2% παρά το ανατιμητικό κύμα. Παράλληλα σημαντική είναι η υποχώρηση του όγκου πωλήσεων των σούπερ μάρκετ καθώς ξεπερνά το 7%.

Συγκεκριμένα, οι Έλληνες καταναλωτές προχωρούν σε περιορισμό των δαπανών τους ακόμη και για είδη πρώτης ανάγκης με 7 στους 10 να προχωρούν σε επαναξιολόγηση των προτεραιοτήτων τους, ενώ 8 στους 10 κάνουν πιο προσεκτική διαχείριση των δαπανών τους.

Με βάση τα ευρήματα από τη μελέτη Consumer Outlook 2022 της Nielsen IQ, οι Έλληνες καταναλωτές εστιάζουν πλέον, στα βασικά, που έχουν κυρίως να κάνουν με τη ζωή στο σπίτι (σε αυτά συγκαταλέγεται η ενέργεια σε όλες τις μορφές), ενώ την τρίτη θέση κρατούν τα είδη μπακαλικής.

Σύμφωνα με έρευνα του ΙΕΛΚΑ, που πραγματοποιήθηκε την εβδομάδα 5 – 10 Απριλίου, οκτώ στους 10 καταναλωτές κυνηγούν τις προσφορές και τις εκπτώσεις. Συγκεκριμένα, ποσοστό 79% του κοινού δηλώνει ότι κυνηγάει περισσότερο προσφορές και εκπτώσεις. Εξάλλου, η μέση εξοικονόμηση των καταναλωτών από τις προσφορές και τις εκπτώσεις στο σούπερ μάρκετ, σταθερά ξεπερνά το 13%.

Την ίδια στιγμή, ποσοστό 74% δηλώνει ότι επιλέγει οικονομικότερες ή φθηνότερες επιλογές προϊόντων, κάτι που αποδεικνύεται από την αύξηση των πωλήσεων των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας το πρώτο τρίμηνο του 2022, η οποία πλησιάζει το 10%. Ποσοστό 61% δηλώνει ότι έχει μειώσει συνολικά τις αγορές σε είδη τροφίμων και είδη παντοπωλείου. Αντίστοιχη είναι και η συμπεριφορά σε σχέση με την εξοικονόμηση στην κατανάλωση του ηλεκτρικού ρεύματος. Συγκεκριμένα, το 60% του κοινού δηλώνει ότι έχει μειώσει το τελευταίο διάστημα την κατανάλωση ρεύματος. Πρόκειται άλλωστε και για τη δαπάνη με τη μεγαλύτερη ανατίμηση το τελευταία διάστημα. Εκτός των βασικών αγαθών, εντονότερη είναι η τάση εξοικονόμησης χρημάτων στις δευτερεύουσες αγορές των καταναλωτών, όπως είναι οι αγορές για προσωπική φροντίδα, για είδη οικιακής βελτίωσης ή για αγορές παγίου εξοπλισμού. Συγκεκριμένα, το 75% δηλώνει ότι έχει αναβάλει αγορές για προσωπικά αντικείμενα, για ρούχα ή για είδη σπιτιού.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!