Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Δανάη Μπεζεντάκου: Η συμπερίληψη των γυναικών δεν είναι μόδα

Είναι από τις γυναικείες προσωπικότητες που έχουν αφήσει έντονο το στίγμα τους στον χώρο της ναυτιλίας και από τους ανθρώπους που με τις φρέσκιες ιδέες και το διορατικό τους πνεύμα φέρνουν αέρα ανανέωσης στον κλάδο. Η Δανάη Μπεζαντάκου, Διευθύνουσα Σύμβουλος της Navigator Shipping Consultants, Concept Founder του Yes Forum και Πρόεδρος του μη κερδοσκοπικού σωματείου iforU, που στοχεύει στην δικτύωση και καθοδήγηση μικρομεσαίων επιχειρήσεων με επικεφαλής γυναίκες, μιλά στο powergame.gr για τις προοπτικές απασχόλησης των γυναικών στον κλάδο της ναυτιλίας, εξηγεί τι σημαίνει στην πράξη inclusive growth, ενώ απαντά στο ερώτημα του πώς η ελληνική ναυτιλία θα καταφέρει να διατηρήσει την πρωτοκαθεδρία της τη στιγμή που ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής που ακούει στο όνομα Ασία, τα επόμενα χρόνια θα αντιπροσωπεύει το 70% του παγκόσμιου πληθυσμού.

Η Δανάη Μπεζεντάκου
Η Δανάη Μπεζεντάκου

Την ίδια στιγμή, μέσω της πλατφόρμας YES Forum, της οποίας ιθύνων νους είναι η κα Μπεζαντάκου, έχει δημιουργηθεί ένας δίαυλος επικοινωνίας  μεταξύ νέων και καταξιωμένων μελών της Ναυτιλιακής Κοινότητας, με όραμα την υποστήριξη της δημιουργίας της επόμενης γενιάς που θα στελεχώσει τις Ελληνικές Ναυτιλιακές εταιρείες και πλοία.  Οι δράσεις του  YES FORUΜ, με πάνω από 100,000 συμμετέχοντες, προσανατολίζονται στην παρουσίαση του φάσματος του  Ελληνικού πλέγματος και των ευκαιριών που αυτό προσφέρει, στην προαγωγή της Ελληνικής Ναυτιλιακής Ιστορίας και ναυτοσύνης και στην ένταξη της ναυτιλίας στα σχολεία και τις ημέρες καριέρας που αυτά διοργανώνουν.

  • Κυρία Μπεζεντάκου, σε έναν κόσμο που οι άνδρες έχουν το Know How και την εμπειρία της επιχειρηματικότητας και των διοικητικών συμβουλίων πώς μπορούν οι γυναίκες να παραδειγματιστούν και να αφήσουν το δικό τους στίγμα; Στον κλάδο της ναυτιλίας που δραστηριοποιείστε το ποσοστό των γυναικών δεν ξεπερνά το 1% …

Oι άνδρες αναλογικά έχουν το know how, οι γυναίκες όμως σίγουρα έχουν τη θέληση, που αποτελεί θεμέλιο λίθο για την απόκτηση εμπειρίας. Αυτήν τη στιγμή, βρισκόμαστε σε μια ιδανική συγκυρία με τις γυναίκες να είναι στο επίκεντρο της προσοχής και των δράσεων κρατικών και ιδιωτικών φορέων, μικρών και μεγάλων επιχειρήσεων και όχι μόνο με σκοπό την συμπερίληψη τους σε όλο το φάσμα της κοινωνίας αλλά και της διοικητικής πυραμίδας. Το φαινόμενο αυτό είναι παγκόσμιο και αυτό που πρέπει να λάβουμε υπόψιν είναι ότι το σημείο εκκίνησης και το τι θεωρούμε επίτευξη του στόχου διαφέρει κατά πολύ από χώρα σε χώρα.

Για να αφήσουν οι γυναίκες το δικό τους στίγμα αυτό που πρέπει να κάνουν είναι να μην προσπαθήσουν να μοιάσουν στους άντρες. Ακούγεται σεξιστικό, αλλά δεν είναι. Καλως ή κακώς ( για μένα καλώς) είμαστε διαφορετικά προγραμματισμένοι, έχουμε διαφορετικά προτερήματα και μειονεκτήματα και  διαχειριζόμαστε προκλήσεις και κρίσεις με διαφορετικό τρόπο, χωρίς αυτό να είναι καθολικό. Οι γυναίκες είναι πιο συναισθηματικές, έχουν επικοινωνιακές ικανότητες, είναι οργανωτικές και έχουν τόσα πολλά χαρακτηριστικά που μπορούν να ωφελήσουν τις επιχειρήσεις, αρκεί να τα θέσουν σε εφαρμογή, να αυτοδιατεθούν και να βγουν μπροστά ακόμα και αν, σε πρώτη ανάγνωση, δεν πληρούν όλα τα προαπαιτούμενα της «λίστας».

Αναφορικά με τη ναυτιλία τώρα, ισχύει ότι τα νούμερα είναι αρκετά δυσανάλογα. Το 1% απευθύνεται κατά βάση στις γυναίκες ναυτικούς όπου γίνονται συνεχώς προσπάθειες να αυξηθεί αυτός ο αριθμός. Όσον αφορά τα γραφεία και τη στεριά τα νούμερα είναι πολύ καλύτερα και βλέπουμε ολοένα και περισσότερες γυναικες, όχι μόνο να εργάζονται στη ναυτιλία, αλλά και να αναλαμβάνουν τα ηνία πολύ σημαντικών οργανισμών και Εταιρειών, όπως για παράδειγμα η νεοεκλεγείσα  Πρόεδρος της Ε.Ε.Ε., Μελίνα Τραυλού που αποτελεί την πρώτη γυναικα Πρόεδρο της Ένωσης μετά από 100 χρόνια και πολλές ακόμα.

Η ενημέρωση κοριτσιών και αγοριών ήδη από το σχολείο για την ισότητα των φύλων και των ευκαιριών που πρέπει να παρέχονται, η δημιουργία και προβολή προτύπων όπως τα παραπάνω και η επαφή επιχειρηματικότητας και εκπαίδευσης σίγουρα μόνο καλούς καρπούς θα έχει να προσφέρει. Και κάτι τελευταίο, η συμπερίληψη των γυναικών δεν είναι μόδα, και θα παρακαλούσα γυναίκες και άντρες να μην την αντιμετωπίζουν έτσι. Συζητάμε για το 50% του παγκοσμίου πληθυσμού η ενεργοποίηση του οποίου μόνο πρόοδο και ανάπτυξη μπορεί να προσφέρει.

  • Αν μπορούσαμε να συμπυκνώσουμε την έννοια του inclusive growth σε λίγες γραμμές, ποιος θα ήταν ο ορισμός του;

Σύγχρονη και συνεχής εκπαίδευση και κατάρτιση, παροχή ίσων και αξιοκρατικών ευκαιριών σε όλους, οι οποίες ευκαιρίες όμως χρίζουν αξιοποίησης. Γιατί, για όσους το επιθυμούν, οι ευκαιρίες υπάρχουν ή δημιουργούνται από τους ίδιους. Για τους υπόλοιπους δεν είμαι σίγουρη.

Επιπρόσθετα θα έλεγα ισοστάθμιση των μισθολογικών διαφορών ανάμεσα στα δύο φύλα, εξάλειψη των στερεοτύπων και ενίσχυση των γυναικών στο δίλλημα καριέρα ή μητρότητα ώστε να μπορούν να συμμετέχουν επί ίσοις όροις σε όλα τα παραπάνω.

Νομίζω όμως, ότι η απόδοση του όρου inclusive growth στα Ελληνικά  είναι ισχύς εν τη ενώσει  ! Ακόμα για να κάνω και μια σύντομη αναφορά στις συνέπειες της πανδημίας, πρέπει όλοι να φροντίσουμε για την ορθολογική χρήση της τεχνολογίας. Ναι εννοείται μας βοήθησε όταν όλα σταμάτησαν, μας έφερε κοντά και προσέφερε λύσεις. Ο ανθρώπινος παράγοντας όμως είναι αναντικατάστατος και αυτό πρέπει όλοι να το έχουμε υπόψιν.

  • Δυστυχώς, λόγω της έκτακτης κατάστασης που δημιούργησε η πανδημία, αρκετές μεγάλες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τουρισμό προέβησαν σε απολύσεις, μάλιστα δεν ήταν λίγοι οι εργαζόμενοι που απασχολούνταν στον χώρο που άλλαξαν επάγγελμα προκειμένου να επιβιώσουν. Ο κλάδος της ναυτιλίας αντιμετώπισε τέτοια φαινόμενα;

Η ναυτιλία είναι το μόνο επάγγελμα που συνέχισε να ασκείται ανελλιπώς σε όλη τη διάρκεια της πανδημίας. Ο τουρισμός στην Ελλάδα επλήγη περισσότερο επειδή ακυρώθηκαν όλες οι πτήσεις. Ποιος θα μπορούσε να φανταστεί κάτι τέτοιο; Τα πλοία όμως δεν σταμάτησαν ούτε μία μέρα να μεταφέρουν προϊόντα υποστηρίζοντας την πρώτη γραμμή ( γιατρούς, νοσοκομεία, σουπερ μάρκετ κτλ). Η ναυτιλία είχε μάθει να λειτουργεί απομακρυσμένα και σε βάση 24/7. Το πλοίο πάντα βρίσκεται μακριά από το γραφείο, σε άλλη ζώνη ώρας και δεν έχει ωράριο…Συνεπώς δεν έχουμε και εμείς. Για τους άλλους κλάδους πάντα ήμασταν οι περίεργοι, τώρα γίναμε το νορμάλ. Φυσικά και εδώ υπήρξαν προβλήματα. Χαρακτηριστικό ότι για πολλούς μήνες δεν μπορούσαν να γίνουν αλλαγές πληρωμάτων αφού τα λιμάνια ήταν κλειστά , με αποτέλεσμα ναυτικοί να βρίσκονται για πάνω από ένα χρόνο εν πλω. Τα πράγματα πλέον έχουν βελτιωθεί αρκετά, αλλά η πανδημία έχει επιφέρει πολλούς κανονισμούς και επιπλέον περιορισμούς.

  • Ποια η συνεισφορά του κλάδου στην ελληνική οικονομία και ποιες οι προβλέψεις για την τρέχουσα χρονιά;

Είναι αλήθεια πως ακόμα πολύς κόσμος δεν γνωρίζει ότι οι Έλληνες που αποτελούμε μόλις το 0,15% του παγκόσμιου πληθυσμού διαχειριζόμαστε το 20% του εμπορικού στόλου παγκοσμίως και το 60 % του Ευρωπαϊκού στόλου. Επίσης είναι σημαντικό να γνωρίζουμε ότι το 90% τού παγκόσμιου εμπορίου, δηλαδή 9 στα 10 αγαθά που καταναλώνουμε έχουν μεταφερθεί με πλοία. Η δύναμή μας λοιπόν είναι μεγάλη, αν αναλογιστούμε ότι διαχειριζόμαστε έναν στόλο 5.000 περίπου πλοίων τα οποία διαχειρίζονται και εξυπηρετούν παραπάνω από 3000 Εταιρείες που ενορχηστρώνουν το  ναυτιλιακό πλέγμα με έδρα το Νομό Αττικής.

Τι σημαίνει αυτό όταν το προβάλουμε στη μεγάλη εικόνα τής παγκόσμιας αγοράς; H Kίνα και η Ιαπωνία που βρίσκονται στις θέσεις 2 και 3 της κατάταξης. Κατασκευάζουν πλοία για να καλύψουν τη μεταφορά των δικών τους μόνο φορτίων και πολλές φορές δίνουν και κρατικές επιχορηγήσεις, πράγμα που δεν ισχύει για την Ελλάδα. Εμείς μεταφέρουμε φορτία τρίτων χωρών, είμαστε οι λεγόμενοι «cross traders». Η ναυτιλία είναι παγκόσμιο επάγγελμα. Η θαλάσσια υπηρεσία μπορεί να παρέχεται σε κάποια θάλασσα πολύ μακριά από την Ελλάδα, είμαστε όμως τυχεροί καθώς μέσω αυτού του κλάδου η χώρα μας έχει εισοδηματικές εισροές με τη ναυτιλία να αποτελεί βασικό πυλώνα της οικονομίας μας, χωρίς να χρεώνει τη χώρα μας.

Εκτός αυτού, ο ελληνικός εφοπλισμός προσφέρει κοινωνικό έργο στην Ελλάδα χρόνια τώρα μέσω των Ιδρυμάτων: Νιάρχου, Ωνάση, Λάτση, Θεοχαράκη, Αγγελικούση, Ευγενίδου, Καρά, Μαρτίνου και τόσα άλλα. Αλλά και πέρα από τα γνωστά ιδρύματα, η ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ, η Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία Κοινωνικής Προσφοράς του Ελληνικού Εφοπλισμού,  συγκεντρώνει χρήματα και ενισχύει τομείς, όπως είναι η υγεία, η ναυτική εκπαίδευση, συντρέχει σε έκτακτα περιστατικά, όπως η καταστροφή στο Μάτι αλλά και οι πυρκαγιές που έπληξαν πολλά μέρη της χώρας μας πέρυσι το καλοκαίρι.

  • Ποιες οι επιπτώσεις της ενεργειακής κρίσης στον κλάδο, δεδομένου ότι τα μεταφορικά κόστη έχουν φτάσει στα ύψη. Πότε εκτιμάτε ότι θα βγούμε από αυτόν τον κυκεώνα;
Η Δανάη Μπεζεντάκου
Η Δανάη Μπεζεντάκου

Ο πόλεμος Ρωσίας – Ουκρανίας, τα αποτελέσματα του οποίου θα μας ακολουθούν για χρόνια, αποτέλεσε μια ισχυρή ένδειξη του πόσο εξαρτημένοι είμαστε στον τομέα της ενέργειας. Η Ρωσία θεωρούταν ένας σταθερός πάροχος ενέργειας παγκοσμίως. Με την εισβολή, αυτό άλλαξε  και τα αποτελέσματα φάνηκαν άμεσα στην Ευρώπη η οποία είναι άμεσα εξαρτημένη από τις εξαγωγές ενέργειας της Ρωσίας. Όπως η Ρωσία όμως έχει τους αγωγούς, η ΕΕ έχει τους «θαλάσσιους» αγωγούς οι οποίοι είναι τα πλοία. Με το μεγαλύτερο ποσοστό στόλου LNG να είναι ελληνόκτητος.  Αυτό είναι σίγουρα ένα ισχυρό πιόνι στην ενεργειακή σκακιέρα το οποίο ευελπιστούμε η Ευρώπη να χρησιμοποιήσει σωστά αξιοποιώντας τις σχέσεις Ελλάδας – Ευρώπης.

Ας μην ξεχνάμε πως αναζητούμε λυσεις και εντός των τειχών καθώς ο Πρωθυπουργός ανακοίνωσε την επανεκκίνηση των ερευνών για υδρογονάνθρακες σε Κρήτη και Ιόνιο που ελπίζουμε να ευοδώσουν.

Σε ποιους τομείς και υπηρεσίες πρέπει να επενδύσουν όσοι δραστηριοποιούνται στην τουριστική βιομηχανία προκειμένου να διατηρήσουν την ανταγωνιστικότητά τους σε ένα περιβάλλον που αλλάζει με ταχύτατους ρυθμούς και θέτει στο επίκεντρο την τεχνολογία;

Για τον Ελληνικό τουρισμό είναι πολύ σημαντικό να δημιουργηθεί ένα ελκυστικό τουριστικό προϊόν , το οποίο θα μπορεί να καλύψει τις ανάγκες και τις προσδοκίες επισκεπτών και θα τους παρεχει λύσεις, και υψηλού επιπέδου εμπειρίες ώστε να αποφύγουμε τον μαζικό τουρισμό για να πετύχουμε αύξηση των εσόδων.  Για να γίνει αυτό πρέπει να αξιοποιήσουμε όλους τους θησαυρούς που μας προσφέρει αυτός ο τόπος και να παρέχουμε ιαματικό, θρησκευτικό, ιατρικό, αγροτικό, συνεδριακό και τόσα άλλα είδη τουρισμού εφόσον έχουμε την πρώτη ύλη ή να αξιοποιήσουμε βιομηχανίες που θα προσφέρουν στην ανάπτυξη του τουρισμού όπως μόδα, μαγειρική κτλ. Εξίσου όμως σημαντικό είναι και το καταρτισμένο προσωπικό.

Είμαστε η χώρα της φιλοξενίας και αν αυτό το δείξουμε σωστά και οι ξένοι το αντιληφθούν θα υπάρξει αποτέλεσμα. Τέλος σημαντικότερο όλων είναι οι συνέργειες και η συνεννόηση. Είμαστε όλοι μαζί, και όλοι θα φέρουμε την αλλαγή. Ο τουρισμός είναι βιομηχανία για όλο το χρόνο και όχι «αρπαχτή» για τρεις μήνες το καλοκαίρι.  Οι εποχικοί εργαζόμενοι θα πρέπει το χειμώνα εκτός από το επίδομα του ΟΑΕΔ να εκπαιδεύονται ώστε κάθε χρόνο να υπάρχει βελτίωση.

  • Τι είδους ευκαιρίες αναδύονται και πώς πρέπει να κινηθεί η χώρα μας προκειμένου η ναυτιλία να ισχυροποιήσει ακόμη περισσότερο τη θέση της τα επόμενα χρόνια; Υπάρχουν χώρες που να απειλούν την ελληνική πρωτιά;

Η Ελληνική ναυτιλία και η ναυτική παράδοση έχουν ιστορία περισσότερων των 2,000 χρόνων. Υπάρχει μεγάλη τεχνογνωσία σε στεριά και θάλασσα. Για να συνεχιστεί η πρωτοκαθεδρία μας είναι σημαντικό να δημιουργηθεί η επόμενη γενιά που θα συνεχίσει το θαύμα. Η πλατφόρμα ανοιχτού διαλόγου του  YES FORUM (ΥΟUNG EXECUTIVES & STUDENTS FORUM), την οποία δημιούργησα πριν σχεδόν 10 χρόνια προάγει τον ανοιχτό διάλογο αφενός μεν μεταξύ μαθητών, φοιτητών, αποφοίτων, νεαρών στελεχών και αφετέρου έμπειρων στελεχών από όλο το φάσμα της ναυτιλιακής κοινότητας.

Πολύ γρήγορα καταλάβαμε πως δεν αρκεί μόνο η ένταξη των νέων στελεχών στον τρόπο σκέψης και την ιδιοσυγκρασία της Ελληνικής ναυτιλίας. Η σπορά προηγείται του θέρους, για αυτό και τα τελευταία χρόνια συμμετέχουμε σε παρουσιάσεις και ημέρες καριέρας που διοργανώνονται από σχολεία, δήμους και εκπαιδευτικούς φορείς, ενημερώνοντας τους νεαρούς μαθητές για τις ευκαιρίες που παρέχει ο κλάδος της ναυτιλίας σε στεριά και θάλασσα αλλά για την παγκόσμια πρωτοκαθεδρία των Ελλήνων.  Ακόμα, το  YES FORUM συμμετέχει στον Εθνικό και Ευρωπαϊκό Διάλογο μετά από πρόσκληση του Υπουργείου Παιδείας.

O κλάδος της ναυτιλίας μπορεί να δράσει σαν καταλύτης για την καταστολή του braindraιn δίνοντας κίνητρο στους νέους να μείνουν και να εργασθούν για τον κλάδο εντός των συνόρων σε ένα παγκόσμιο επάγγελμα και να τους δώσει τους πόρους να αναπτυχθούν και να κάνουν οικογένειες στη χώρα μας, γιατι δεν πρέπει να ξεχνάμε και το δημογραφικό πρόβλημα. Στο YES FORUM συμμετέχουν ετησίως 70 εθελοντές και σας διαβεβαιώ ότι όλοι βρήκαν εργασία στον κλάδο σχεδόν πριν την αποφοίτησή τους.  Επομένως οι ευκαιρίες είναι πολλές και εμείς επίσημα θα τις παρουσιάσουμε την Παρασκευή 10 Ιουνίου 2022, στο  YES TO SHIPPING FORUM 2022, που αποτελεί την ημέρα των νεων στην Έκθεση των Ποσειδωνίων.

Όπως είπα και νωρίτερα ο αντίποδας της Ελληνικής Ναυτιλίας αλλά και του δυτικού κόσμου θα  είναι οι Ασιατικές χώρες που σε λίγα χρόνια θα αποτελούν το 70 % του παγκοσμίου πληθυσμού. Για να διατηρήσουμε την Ελληνική πρωτοκαθεδρία είναι σημαντικό να προάγουμε τις συνέργειες, την ανάπτυξη του ναυτιλιακού πλέγματος και την μετάδοση της ναυτικής μας παράδοσης και την στροφή των νέων στην θάλασσα.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!