THEPOWERGAME
Τα περιφερειακά λιμάνια, οι μαρίνες και ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος» είναι οι σημαντικές αποκρατικοποιήσεις που θα προχωρήσουν το επόμενο διάστημα.
Αν και για τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, το ΤΑΙΠΕΔ στο νέο πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων που έδωσε στη δημοσιότητα (ενόψει και της 14ης και τελευταίας αξιολόγησης της Εποπτείας της χώρας μας από την Κομισιόν) αναφέρεται ότι εξετάζονται όλα τα ενδεχόμενα, τα σημάδια ανάκαμψης της κίνησης στον μεγαλύτερο αερολιμένα της χώρας φαίνεται ότι επαναδρομολογούν την παγωμένη διαδικασία. Βασικό ερώτημα ωστόσο παραμένει αν το ΤΑΙΠΕΔ θα προχωρήσει την διαδικασία πώλησης του 30% που «βάλτωσε» το 2020 λόγω της πανδημίας, ή θα προκηρύξει νέο διαγωνισμό. Όλα αυτά αναμένεται να εξεταστούν μέσα στις επόμενες εβδομάδες και υπό το πρίσμα που διαμορφώνει από τη μια πλευρά η ανάκαμψη του τουρισμού στη χώρα, αλλά και η δυσμενής διεθνής συγκυρία του ρωσο-ουκρανικού πολέμου.
Αναφορικά με τα λιμάνια, πρώτη προτεραιότητα αποτελεί το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης και η πώληση του 67% του ΟΛΑ και η υποβολή δεσμευτικών προσφορών. Η υποβολή αυτή σύμφωνα με το νέο ADP (Asset Development Plan) θα γίνει μέσα στο β’ τρίμηνο του έτους, δηλαδή μέχρι το τέλος Ιουνίου. Μέσα στο β’ τρίμηνο του έτους επίσης προγραμματίζεται η υποβολή δεσμευτικών προσφορών για τον λιμένα της Ηγουμενίτσας (ΟΛΗΓ), ενώ η υποβολή δεσμευτικών προσφορών για το λιμάνι του Ηρακλείου (ΟΛΗ) προγραμματίζεται μέχρι το δ’ τρίμηνο του 2022.
Παράλληλα, θα ξεκινήσει η διαδικασία της αποκρατικοποίησης των λιμένων Βόλου (β’ τρίμηνο 2022), Λαυρίου, του Λευκίμμης Κέρκυρας (β’ τρίμηνο του 2022) αλλά και μιας σειράς μαρινών. Αναφορικά με το τελευταίο, αύριο 10 Μαΐου αναμένεται η υποβολή δεσμευτικών προσφορών. Εκτιμάται ότι τη μαρίνα θα την διεκδικήσουν συμφέροντα προσκείμενα στην οικογένεια Κωνσταντακόπουλου, που ενδιαφέρεται να φέρει μια μαρίνα πολύ κοντά στο θέρετρο αναψυχής Costa Navarino. Επίσης, μέχρι το τέλος Ιουνίου αναμένεται να γίνει η υποβολή ενδιαφέροντος για την ανάπτυξη της μαρίνας των superyachts στην Κέρκυρα. Σειρά επίσης λαμβάνουν για αξιοποίηση οι μαρίνες Μυκόνου, Αργοστολίου, Ζακύνθου, Ιτέας και Μανδρακίου (Ρόδου).
Από τις άλλες μεγάλες αποκρατικοποιήσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη, ξεχωρίζουν εκείνες της Εγνατίας Οδού, της ΔΕΠΑ Υποδομών και της Αττικής Οδού.
Από τις υπόλοιπες μεγάλες αποκρατικοποιήσεις, η μόνη που βρίσκεται σε σημείο εκκίνησης, είναι η παραχώρηση της υπόγειας αποθήκης φυσικού αερίου (ΥΑΦΑ) στην Ν. Καβάλα. Η αποκρατικοποίηση φαίνεται ότι έχει κολλήσει στην ΡΑΕ και στην χρέωση των υπηρεσιών της αποθήκης που θα πρέπει να ορίσει η ρυθμιστική αρχή.
Πατήστε ΕΔΩ για να δείτε αναλυτικά το επικαιροποιημένο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αξιοποίησης (Asset Development Plan /ADP).