THEPOWERGAME
Γαλλία, Γερμανία, Δανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ισπανία, Ιταλία, Ολλανδία, Σουηδία και Ισραήλ. Αυτές είναι οι χώρες από τις οποίες αυξάνονται οι προκρατήσεις και το ενδιαφέρον για τουρισμό στην Ελλάδα, όχι μόνο κατά την υψηλή περίοδο του φετινού καλοκαιριού, αλλά όλο τον χρόνο ή ακόμη και για ένα σαββατοκύριακο-τριήμερο.
Πρόκειται για τα πρώτα ορατά δείγματα που φέρνει η νέα αλλαγή στρατηγικής marketing του ΕΟΤ και του υπουργείου Τουρισμού, και που βασίστηκε στην ειδική σειρά σύντομων διαφημιστικών σποτ για τα city breaks, στην πλατφόρμα του YouTube.
Όπως τονίζει η ομάδα του υπουργείου και του ΕΟΤ, ο επισκέπτης, μέσα μόνο σε ένα Σαββατοκύριακο ανακαλύπτει πλούσιες εμπειρίες, που στη συνέχεια ο ίδιος, ως πρεσβευτής του ελληνικού τουρισμού θα μεταφέρει στη χώρα του.
Σύμφωνα με τους υπεύθυνους, ο καλός καιρός, οι μικρές αποστάσεις και οι γαστρονομικές επιλογές για όλα τα βαλάντια, είναι τα αβαντάζ του ελληνικού προϊόντος που θα ακουστούν από στόμα σε στόμα, και θα επιταχύνουν την ανάκαμψη και ανάπτυξή της ελληνικής τουριστικής αγοράς.
Την ίδια ώρα, αισιοδοξία για αισθητή αύξηση εσόδων από τον τουρισμό παρά το αρνητικό κλίμα που έχει δημιουργηθεί διεθνώς λόγω της ρωσο-ουκρανικής κρίσης, εκφράζει η υφυπουργός Τουρισμού, Σοφία Ζαχαράκη, από τη Θεσσαλονίκη, όπου μίλησε στο πλαίσιο του 5ου Συνεδρίου Τουρισμού με τίτλο «Βόρεια Ελλάδα: Τουριστική Άνθηση Όλο το Χρόνο».
«Τα πρώτα δείγματα είναι θετικά, οι προκρατήσεις έγιναν κρατήσεις αλλά και αφίξεις στην περίοδο του Καθολικού και Ορθόδοξου Πάσχα», είπε χαρακτηριστικά, αναφερόμενη σε τουρίστες από τη Γερμανία, τη Γαλλία, τις ΗΠΑ, το Ισραήλ, την Ισπανία, την Ιταλία και τη Ρουμανία, από όπου, όπως είπε, αναμένεται ένα πολύ ισχυρό κύμα επισκεπτών.
Στις νέες στοχευμένες δράσεις και πρωτοβουλίες του ΕΟΤ για τον περιορισμό των επιπτώσεων στον τουριστικό κλάδο από τον πόλεμο στην Ουκρανία, αλλά και την ανάδειξη του νέου τουριστικού μοντέλου της Ελλάδας στην μετά-Covid εποχή, αναφέρθηκε και η πρόεδρος του ΕΟΤ Άντζελα Γκερέκου.
«Ο ΕΟΤ ενισχύει την επικοινωνιακή στρατηγική τόσο στις παραδοσιακές για τον ελληνικό τουρισμό χώρες (Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Αυστρία, Βέλγιο, Ολλανδία, Ελβετία, Σκανδιναβικές χώρες), όσο και στις εξαιρετικά σημαντικές αγορές των ΗΠΑ και του Καναδά, από τις οποίες τα μηνύματα είναι ήδη ιδιαίτερα ενθαρρυντικά» ξεκαθάρισε μιλώντας για τη συμβολή των εξειδικευμένων σποτ του που απευθύνονται σε συγκεκριμένα target groups, όπως το #greekend.
«Κλείσε την εβδομάδα σου σαν να είσαι Έλληνας. Αυτό είναι που αποκαλώ τον ορισμό του καλού Σαββατοκύριακου!», σχολιάζει ένας χρήστης metagitnion κάτω από το σποτ του ΕΟΤ για τo city break που ξεκίνησε να τρέχει από τον Φεβρουάριο με στόχο να προσκαλέσουν τους ταξιδιώτες να απολαύσουν ένα #greekend, όπως θα έκαναν αυθεντικά οι Ελληνες σε ένα από τα σαββατοκύριακά τους.
«Εδώ στο Λονδίνο χρειαζόμαστε οπωσδήποτε ένα #greekend» λέει πιο κάτω ένας άλλος χρήστης.
Με 1,1 εκατ. «μου αρέσει» (like), ο ΕΟΤ συνεχίζει να προωθεί τα οφέλη του τουρισμού στις μεγάλες πόλεις της Ελλάδας, υπό το κεντρικό μότο «All you want is Greece».
Το νέο μήνυμα όχι μόνο για το φετινό καλοκαίρι, αλλά και για όλο το χρόνο είναι: «Κλείσε την εβδομάδα σου σαν να είσαι Ελληνας», εφόσον, όπως θα ακουστεί στην αρχή του σποτ, «Τι είναι καλύτερο από τα weekends; Τα greekends φυσικά!».
Ο ΕΟΤ αναπροσαρμόζει τη στρατηγική της διαφήμισης της Ελλάδας, λαμβάνοντας υπόψη όλες τις μεταβολές που επέβαλε η πανδημία COVID-19 στην τουριστική αγορά.
«Η πανδημία έχει επηρεάσει αρνητικά τον τουρισμό των πόλεων. Σε πολλές περιπτώσεις μάλιστα τις έχει ζημιώσει δυσανάλογα σε σχέση με άλλους ταξιδιωτικούς προορισμούς της χώρας μας», σχολιάζει σχετικά ο Δημήτρης Φραγκάκης, ΓΓ του ΕΟΤ, εξηγώντας γιατί η προβολή των ελληνικών πόλεων στο εξωτερικό αποτελεί βασικό άξονα στη νέα τακτική του ΕΟΤ.
«Αναμφίβολα στόχος μας είναι από χώρα που καταρρίπτει ρεκόρ αφίξεων, να αναδειχθούμε σε top of mind προορισμό ποιοτικού τουρισμού, που όμως έχει ηθικό πρόσημο» υπογράμμισε από την πλευρά της η κ.Γκερέκου εστιάζοντας στο θεματικός ήπιας έντασης τουρισμό, όπως είναι ο πολιτιστικός ή ο θρησκευτικός τουρισμός.
«Είναι το μεγάλο στοίχημα και η μεγάλη ευκαιρία για τη χώρα και ιδιαίτερα για την Βόρεια Ελλάδα, που διαθέτει σπουδαία συγκριτικά πλεονεκτήματα. Οι millenials και τα ανώτερα κοινωνικά στρώματα επιβραβεύουν βιώσιμους προορισμούς και είναι πρόθυμοι να πληρώσουν παραπάνω. Θέλουν να μοιράζονται κοινές αρχές και αξίες με τον προορισμό, όπως ένταξη ευάλωτων κοινωνικών ομάδων. Αυτά πλέον είναι αποφασιστικά κριτήρια επιλογής προορισμού και καταλύματος από τα δυναμικά κοινά», πρόσθεσε.
«Η καμπάνια για το το ελληνικό weekend, υπό τον όρο greekend έχει στόχο να αναδείξει ένα ολοκληρωμένο τουριστικό προϊόν, το οποίο δεν έχει σε τίποτα να ζηλέψει από άλλους γνωστούς προορισμούς τριημέρου της Ευρώπης» τονίζει o Δ. Φραγκάκης αναφερόμενος στην ενίσχυση του τουρισμού εμπειρίας.
Τέλος, ο κ. Φραγκάκης, βλέπει ακόμα άνοδο στη ζήτηση και άλλων μορφών τουρισμού στην Ελλάδα όπως ο θρησκευτικός. Μιλώντας από το βήμα του Economist, είπε πως είναι μια κατηγορία που προσελκύει ταξιδιώτες με ποιοτικό και εισοδηματικά υψηλό προφίλ που ξεπερνά το μέσο όρο.