THEPOWERGAME
Οι αμοιβές του Απόστολου Βακάκη…
-Στις 542 χιλιάδες ευρώ ανήλθαν οι αμοιβές του Απόστολου Βακάκη ιδρυτή και προέδρου της Jumbo το 2021. Οι αμοιβές του είναι ίδιες με εκείνες του 2020 και παρόλο που δεν είναι ευκαταφρόνητες, σίγουρα δεν χαρακτηρίζονται και ως αμοιβές ενός golden boy. Εν γένει οι αποζημιώσεις της διοίκησης της Jumbo ακολουθούν μια «μετρημένη» προσέγγιση, αφού οριακά ξεπερνούν το 1,1 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση. Από αυτές περίπου το 75% αποδίδεται στον ιδρυτή της εταιρείας Απόστολο Βακάκη και στη διευθύνουσα Σύμβουλο Κωνσταντίνα Ντεμίρη.
…και η εμμονή με τα αεροπλάνα
-Η επιμονή του Απόστολου Βακάκη να αναφέρεται στα αεροπλάνα μας βάζει σε υποψίες ότι θα πρέπει να ήταν και το αγαπημένο του παιχνίδι όταν ήταν παιδί. Προχθές στην Γενική Συνέλευση των μετόχων πέρα από την αναφορά του στο ότι στην κακοκαιρία είναι καλύτερο να πετάς με Jumbo παρά με Tupolev, συνέκρινε επένδυση της εταιρείας με την αγορά των Rafale από την Ελλάδα. Συγκεκριμένα, απαντώντας σε επενδυτή γιατί δεν ανοίγουν νέα καταστήματα, ανέφερε «μαγαζιά αγοράζονται, κατασκευάζονται αλλά στην παρούσα δεν κρίνουμε ότι είναι συνετό να τα λειτουργήσουμε. Δικαιωθήκαμε για αυτή μας την πολιτική καθώς το πρώτο τρίμηνο οι τιμές ανέβηκαν. Είναι κάτι σαν τα Rafale ας πούμε, αγοράσαμε το αεροπλάνο, σε μελλοντικό χρόνο θα αγοράσουμε ρουκέτες και θα τα επανδρώσουμε. Όπως η Ελλάδα κάνει σωστές κινήσεις σε αυτή την κατεύθυνση έτσι κάναμε και εμείς με τα μαγαζιά».
Τα ραντεβού του γαλλικού «ΣΕΒ»
-Αρκετός κόσμος έρχεται την άλλη εβδομάδα από το Παρίσι, με αποστολή του γαλλικού συνδέσμου επιχειρήσεων, και θα έχει πλήθος συναντήσεων με υπουργούς και γενικούς γραμματείς. Βλέπετε οι Γάλλοι ενδιαφέρονται αυτόν τον καιρό για σειρά έργων και επενδύσεων στη χώρα μας, από την Αττική Οδό (σχεδόν οι μισές από τις ενδιαφερόμενες κοινοπραξίες έχουν γαλλική συμμετοχή) και τα νέα λεωφορεία μέχρι τις νέες ταυτότητες και τα logistics (βλέπε λιμάνι Αλεξανδρούπολης που μεταξύ των υποψηφίων είναι η Bollore). Θα περάσουν σίγουρα από υπουργεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Υποδομών και Περιβάλλοντος και Ενέργειας, μετά το Ανάπτυξης.
Η μαζική έξοδος των εργολάβων
-Δεν αποσύρονται μόνο -μεμονωμένες – εταιρείες από διαγωνισμούς δημοσίων έργων λόγω της πολύ μεγάλης αύξησης του κόστους των υλικών. Σε κάποιες περιπτώσεις η έξοδος είναι συλλογική. Αυτό συνέβη πρόσφατα σε διαγωνισμό υπουργείου (όχι του Υποδομών), ο οποίος είχε διενεργηθεί προ της μεγάλης αύξησης των υλικών. Ο ανάδοχος είχε προσφέρει έκπτωση 50%, όταν όμως ήρθε η ώρα της υπογραφής της σύμβασης – αφού είχαν αυξηθεί οι τιμές των υλικών αλλά πριν τις αποφάσεις της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών για το κόστος των έργων- ζήτησε αναθεώρηση προϋπολογισμού (επίσης κατά 50%). Φυσικά, η ηγεσία του εν λόγω υπουργείου δεν μπορούσε να κινηθεί μόνη της και να ικανοποιήσει τέτοιο αίτημα. Ως εκ τούτου όλες οι εταιρείες που είχαν λάβει μέρος στον διαγωνισμό θεώρησαν ασύμφορο το να εκτελέσουν το έργο κι αποσύρθηκαν με συνέπεια ο διαγωνισμός να επαναληφθεί.
Τα OK Markets ανέβασαν ταμπέλα στην Κεφαλονιά
-Παρουσία και στην Κεφαλονιά θα έχει η OK Anytime Market A.E. καθώς κάτω από την ομπρέλα της μπαίνει η εταιρεία Χαράλαμπος Δημουλάς και ΣΙΑ ΟΕ μετά από τη σχετική υπογραφή σύμβασης franchise. Τα δύο σούπερ μάρκετ που θα ανακαινιστούν βάσει των προδιαγραφών της OK είναι στην Σάμη και στο Φισκάρδο. Η οικογένεια του κ. Δημουλά είναι από τις παλαιότερες που δραστηριοποιούνται στα σούπερ μάρκετ στο νησί και πλέον τα ηνία έχουν περάσει στην τρίτη γενιά.
!Μετά από πολλούς μήνες, πήραμε έστω μια μικρή ανάσα, μετά την ανακοίνωση για τις τιμές των τροφίμων παγκοσμίως. Τα στοιχεία έδειξαν υποχώρηση κατά 0,8% (σε μηνιαία βάση) από τα επίπεδα ρεκόρ, ωστόσο δεν μπορεί να παραβλέψει κανείς ότι η σύγκριση με πέρσι είναι πραγματικά συντριπτική: +29,8%. Αυτή η έστω οριακή μείωση οφείλεται κυρίως στις τιμές των δημητριακών και ειδικότερα του καλαμποκιού. Από την άλλη, η τιμή του σιταριού συνεχίζει το ράλι, όντας 42% υψηλότερη από πέρσι, με ό,τι συνεπάγεται αυτό για τις τιμές των εισαγόμενων τροφίμων όπως τα ζυμαρικά αλλά και των πρώτων υλών για ψωμί και λοιπά αρτοπαρασκευάσματα…
Σιτάρι από τη Νότια Αμερική
-Πηγές της αγοράς μας ψιθύρισαν ότι το σχέδιο για την επάρκεια μαλακού σιταριού στη χώρα μας ναι μεν είναι καλό, πλην όμως πάσχει σε ένα βασικό σημείο. Μέχρι να αποδώσουν τα κίνητρα για να καλλιεργηθούν περισσότερες εκτάσεις- από αυτές που σήμερα καλλιεργείται σκληρό σιτάρι για ζυμαρικά κ.λ.π.- θα παρέλθει ένα εξάμηνο και για δρέψουμε τους καρπούς αυτής της προσπάθειας θα περάσει άλλο ένα. Τουτέστιν, για αυτό το 12μηνο η Ελλάδα θα πρέπει να εισάγει σιτάρι από αλλού, με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι προσανατολιζόμαστε στη Νότια Αμερική…
Ανακουφισμένοι στις Βρυξέλλες
-Επειδή κάποιοι άρχισαν τη σπέκουλα με τον Εθνικό Μηχανισμό, που θα βάλει πλαφόν στη χονδρική τιμή του φυσικού αερίου, απενεργοποιώντας και τη ρήτρα αναπροσαρμογής μαζί με τις επιδοτήσεις λιανικής, να σημειώσουμε ότι όντως οι Βρυξέλλες δεν έχουν ανάψει επισήμως το πράσινο φως, ωστόσο απ’ ό,τι μαθαίνουμε από πρώτο χέρι, κατά τις πρώτες συζητήσεις με την ελληνική Task Force ήταν όχι απλώς θετικοί αλλά μάλλον ανακουφισμένοι. Κι αυτό γιατί πολύ απλά πυκνώνουν τα πυρά απ’ όλες τις κυβερνήσεις για τις απίστευτες καθυστερήσεις στη λήψη αποφάσεων και κοινών παρεμβάσεων…
!Μια πολύ ενδιαφέρουσα πτυχή στη φετινή μάχη για την τουριστική πίτα, έδωσαν όσοι συμμετείχαν στο συνέδριο του Economist για τον θρησκευτικό τουρισμό. Περίπου 300 εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο ταξίδεψαν πριν από την πανδημία, για θρησκευτικό και προσκυνηματικό τουρισμό, αλλά το πιο σημαντικό είναι ότι η εν λόγω αγορά αφορά ταξιδιώτες με ένα προφίλ πιο ποιοτικό και εισοδηματικά πιο υψηλό από τον μέσο όρο. Τουτέστιν η Ελλάδα έχει κάθε λόγο να προσελκύσει αυτά τα «βαριά» πορτοφόλια, αναδεικνύοντας όχι μόνο τα μνημεία της αρχαιότητας αλλά και τα μνημεία της βυζαντινής περιόδου…