Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Νέους διεθνείς επενδυτές φέρνει στην Ελλάδα η Αττική Οδός

Η υψηλή κερδοφορία της Αττικής Οδού, σε συνδυασμό με τις προσδοκίες για ακόμα καλύτερα αποτελέσματα λόγω των επεκτάσεων που σχεδιάζονται στο Λεκανοπέδιο, προσέλκυσαν το ενδιαφέρον αρκετών διεθνών ομίλων, κάποιοι από τους οποίους εμφανίζονται για πρώτη φορά σε διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ. Η χθεσινή εκδήλωση ενδιαφέροντος από οκτώ ομίλους στο διαγωνισμό για τη νέα σύμβαση παραχώρησης του οδικού άξονα των 70 χιλιομέτρων ήταν αναμενόμενη από τη διοίκηση του ταμείου, λόγω της κινητικότητας που είχε καταγραφεί τον τελευταίο καιρό.

Από τις συζητήσεις που θα διεξαχθούν τους επόμενους μήνες για την οριστικοποίηση της νέας 25ετούς σύμβασης παραχώρησης, αλλά και τον τελικό σχεδιασμό της κυβέρνησης για τις επεκτάσεις (προς Λεωφόρο Βουλιαγμένης, Λαύριο και Ραφήνα, αλλά και με την προς οριστική ανάθεση επέκταση της Λεωφόρου Κύμης) θα εξαρτηθεί ο αριθμός των δεσμευτικών προσφορών. Οι δεσμευτικές προσφορές θα υποβληθούν κάποια στιγμή μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2023. Η υφιστάμενη σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού, που βρίσκεται υπό τη διαχείριση των ομίλων ΕΛΛΑΚΤΩΡ και ΑΒΑΞ, λήγει τον Οκτώβριο του 2024. Σύμφωνα με εκτιμήσεις το τίμημα που μπορεί να λάβει το ΤΑΙΠΕΔ μπορεί να κινηθεί μεταξύ δύο και τριών δισ. ευρώ.

Όπως φαίνεται για τη διεκδίκηση της νέας σύμβασης παραχώρησης έχουν διαμορφωθεί δύο μεγάλα στρατόπεδα, το ένα με γαλλικούς ομίλους που διεκδικούν τον οδικό άξονα μέσω τριών κοινοπραξιών και το άλλο με Αυστραλούς που συμμετέχουν σε δύο κοινοπραξίες. Έτσι ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ διεκδικεί την Αττική Οδό σε κοινοπραξία με την αυστραλιανή Igneo (μέχρι πρόσφατα First Sentier Investors), έναν από τους μεγαλύτερους επενδυτές υποδομών στον κόσμο. Ένας από τους ισχυρότερους επενδυτές στις υποδομές διεθνώς είναι και η αυστραλιανή Macquarie που διεκδικεί τον οδικό άξονα σε κοινοπραξία με τον όμιλο Κοπελούζου. Οι Αυστραλοί είναι εσχάτως αρκετά κινητικοί στην Ελλάδα αφού πριν από λίγες εβδομάδες οριστικοποίησαν την εξαγορά του 49% του ΔΕΔΔΗΕ.

Το γαλλικό στρατόπεδο περιλαμβάνει τρεις κοινοπραξίες. Στην πρώτη συμμετέχει ο όμιλος Vinci με τον όμιλο Mytilineos. Οι Γάλλοι γνωρίζουν όσο λίγοι της ελληνική αγορά καθώς είναι ήδη επικεφαλής των κοινοπραξιών Γέφυρα (Ζεύξη Ρίου – Αντιρρίου) και Ολυμπία Οδός (οδικός άξονας Ελευσίνα – Πύργος). Το ίδιο σχήμα είχε διεκδικήσει και τη σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού που τελικά κέρδισε η κοινοπραξία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με τη γαλλική Egis. 

Η Egis έκανε την έκπληξη στο διαγωνισμό της Αττικής Οδού και δε συνεργάστηκε με τις ΕΛΛΑΚΤΩΡ και ΑΒΑΞ με τις οποίες συνεργάζεται σήμερα στη διαχείριση του οδικού άξονα. Αντίθετα, δημιούργησε δική της κοινοπραξία σε συνεργασία με τους ισχυρότατους επενδυτικούς ομίλους Vauban Infrastructure Partners και DIF Capital Partners. Η Vauban αποτελεί τμήμα του κολοσσού Natixis Investment Managers με υπό διαχείριση κεφάλαια άνω των 1,3 τρισ. ευρώ. Εχει παρουσία στη διαχείριση πλήθους υποδομών από μετρό (Ισπανία) μέχρι οδικούς άξονες (Γαλλία), μαρίνες και χιονοδρομικά κέντρα.

Η τρίτη γαλλική συμμετοχή είναι ο επενδυτικός όμιλος ADRIAN με τον οποίο συμφώνησαν να συνεργαστούν οι όμιλοι ΕΛΛΑΚΤΩΡ και ΑΒΑΞ που σήμερα διαχειρίζονται την Αττική Οδό.

Αυτόνομα διεκδικεί τη νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού ο ισπανικός κολοσσός Abertis, ένας από τους μεγαλύτερους διαχειριστές οδικών αξόνων παγκοσμίως με περισσότερα από 8.000 χιλιόμετρα υπό τον έλεγχό του. Σήμερα είναι ο μεγαλύτερος διαχειριστής οδικών υποδομών σε Ισπανία, Χιλή και Βραζιλία, με ισχυρή παρουσία σε Γαλλία και Ιταλία.

Εκτός από την Abertis στις νέες εμφανίσεις συγκαταλέγεται η Brisa που διαχειρίζεται σχεδόν το σύνολο του εθνικού οδικού δικτύου της Πορτογαλίας. Η Brisa ελέγχεται εδώ και λίγους μήνες από το κρατικό συνταξιοδοτικό ταμείο της Νότιας Κορέας και τον όμιλο Swiss Re που επιδιώκουν να διευρύνουν τη διεθνή παρουσία της. Τέλος, ενδιαφέρον εκδήλωσε και ο ιταλικός όμιλος Gruppo Fininc στον οποίο ανήκει η INC SpA, κατασκευαστική εταιρεία που συμμετέχει και σε παραχωρήσεις υποδομών.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!