Γ.Δ.
1484.32 +0,13%
ACAG
+0,68%
5.9
CENER
-0,10%
9.69
CNLCAP
+0,71%
7.1
DIMAND
+1,01%
8.98
NOVAL
-0,36%
2.76
OPTIMA
+0,99%
12.22
TITC
0,00%
30.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
-0,68%
1.454
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.255
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+1,47%
3.115
ΑΛΦΑ
+0,38%
1.729
ΑΝΔΡΟ
+0,91%
6.68
ΑΡΑΙΓ
+0,25%
11.92
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.8
ΑΣΤΑΚ
+7,80%
7.46
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.64
ΑΤΤ
+4,40%
9.5
ΑΤΤΙΚΑ
+0,79%
2.56
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,17%
5.99
ΒΙΟΚΑ
-0,84%
2.35
ΒΙΟΣΚ
+4,69%
1.45
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-2,15%
1.595
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,33%
18.16
ΔΑΑ
+0,30%
8.022
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
+1,48%
11.67
ΔΟΜΙΚ
+1,65%
3.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,25%
0.325
ΕΒΡΟΦ
+2,90%
1.595
ΕΕΕ
-0,36%
33.1
ΕΚΤΕΡ
+0,69%
4.35
ΕΛΒΕ
-8,18%
5.05
ΕΛΙΝ
+2,22%
2.3
ΕΛΛ
-0,36%
13.9
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,96%
2.07
ΕΛΠΕ
-0,13%
7.61
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.25
ΕΛΤΟΝ
+1,26%
1.774
ΕΛΧΑ
-0,74%
1.878
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+2,32%
1.325
ΕΤΕ
+0,31%
8.44
ΕΥΑΠΣ
-1,78%
3.31
ΕΥΔΑΠ
+0,17%
5.79
ΕΥΡΩΒ
+0,31%
2.247
ΕΧΑΕ
-0,21%
4.81
ΙΑΤΡ
-0,57%
1.73
ΙΚΤΙΝ
+0,24%
0.42
ΙΛΥΔΑ
+2,02%
1.765
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.99
ΙΝΛΙΦ
0,00%
5.14
ΙΝΛΟΤ
-1,11%
1.246
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.48
ΙΝΤΕΤ
-1,98%
1.235
ΙΝΤΚΑ
+0,29%
3.42
ΚΑΡΕΛ
0,00%
338
ΚΕΚΡ
-1,66%
1.48
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-1,99%
1.475
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.497
ΚΟΥΑΛ
+3,01%
1.234
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.33
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,44%
11.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-0,43%
1.145
ΛΑΒΙ
+0,67%
0.9
ΛΑΜΔΑ
-0,54%
7.37
ΛΑΜΨΑ
-2,19%
35.8
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.67
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,50%
2.71
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-0,80%
3.7
ΜΙΝ
+1,69%
0.6
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,36%
23.9
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.7
ΜΟΤΟ
+1,42%
2.85
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
+0,40%
25.3
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,29%
3.49
ΜΠΡΙΚ
+0,51%
1.98
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+0,82%
36.8
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+0,43%
0.934
ΞΥΛΚ
+0,36%
0.277
ΞΥΛΠ
0,00%
0.426
ΟΛΘ
0,00%
21.2
ΟΛΠ
-0,36%
27.45
ΟΛΥΜΠ
+0,39%
2.59
ΟΠΑΠ
+0,06%
16.02
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,11%
0.898
ΟΤΕ
-0,48%
14.48
ΟΤΟΕΛ
+1,03%
11.82
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
-0,84%
2.35
ΠΕΙΡ
-0,68%
3.962
ΠΕΤΡΟ
+0,90%
8.94
ΠΛΑΘ
+0,35%
4.26
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-0,34%
1.164
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-1,54%
5.1
ΡΕΒΟΙΛ
+1,54%
1.975
ΣΑΡ
+1,43%
11.34
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,45%
0.35
ΣΙΔΜΑ
-1,49%
1.65
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.9
ΣΠΙ
+4,80%
0.698
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
+0,10%
19.24
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
+1,75%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,49%
1.63
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+0,63%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.21
ΦΡΛΚ
+1,10%
4.12
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Το Γενικό Δικαστήριο της ΕΕ απέρριψε την προσφυγή της ΛΑΡΚΟ

Απορρίφθηκε από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο η προσφυγή της ΛΑΡΚΟ κατά προηγούμενης απόφασης για παράνομη κρατική ενίσχυση.  Υπενθυμίζεται ότι το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο είχε κρίνει ότι η εγγύηση του 2008 του Ελληνικού Δημοσίου για δάνειο 30 εκατ. ευρώ που χορήγησε η ΑΤΕ στη Λάρκο συνιστούσε πλεονέκτημα.

Με την σημερινή του απόφαση, το Γενικό Δικαστήριο  της ΕΕ (ΓΔΕΕ) απορρίπτει την προσφυγή της ΛΑΡΚΟ. Ειδικότερα, κρίνει ότι η Επιτροπή είχε στη διάθεσή της αρκούντως αξιόπιστα και συνεπή στοιχεία τόσο για να αποδειχθεί ότι οι ελληνικές αρχές γνώριζαν την οικονομική κατάσταση της Λάρκο κατά τον χρόνο χορήγησης της «εγγύησης του 2008» όσο και για να θεωρηθεί ότι η προμήθεια της εγγύησης δεν ήταν σύμφωνη με τους όρους της αγοράς. Επομένως, η εν λόγω εγγύηση συνιστούσε πλεονέκτημα.

Το ιστορικό

Τον Μάρτιο του 2013, η Επιτροπή κίνησε επίσημη διαδικασία ελέγχου για ορισμένα μέτρα στήριξης στη Λάρκο, που χορηγήθηκαν από το Ελληνικό Δημόσιο, κατά την περίοδο 2008-2011, με τη μορφή κρατικών εγγυήσεων και συμμετοχής του Δημοσίου στην αύξηση του κεφαλαίου της εταιρείας, συνολικού ύψους περίπου 136 εκατ. ευρώ.

Τον Μάρτιο του 2014 εκδόθηκε απόφαση με την οποία η Επιτροπή έκρινε ότι οι ενισχύσεις αυτές ήταν παράνομες και μη συμβατές με την εσωτερική αγορά και έπρεπε να ανακτηθούν. Μεταξύ άλλων, η Επιτροπή θεώρησε ότι η «εγγύηση του 2008» εκ μέρους του Ελληνικού Δημοσίου για δάνειο ύψους 30 εκατ. ευρώ, το οποίο χορήγησε η Αγροτική Τράπεζα της Ελλάδος (ATE) στη Λάρκο, συνιστoύσε πλεονέκτημα, σημειώνοντας ότι δεν πληρούσε καμία από τις δύο ακόλουθες σωρευτικές προϋποθέσεις της ανακοίνωσης περί εγγυήσεων βάσει των οποίων μπορεί να αποκλεισθεί ο χαρακτηρισμός της ως κρατικής ενίσχυσης: εάν ο δανειολήπτης δεν αντιμετωπίζει οικονομικές δυσχέρειες και εάν καταβάλλεται για την εγγύηση τιμή που καθορίζεται βάσει των κριτηρίων της αγοράς.

Τον Ιούνιο του 2014, η Λάρκο άσκησε ενώπιον του ΓΔΕΕ προσφυγή κατά της απόφασης της Επιτροπής. Η προσφυγή της απορρίφθηκε με την απόφαση της 1ης Φεβρουαρίου 2018 (Τ-423/14). Σύμφωνα με το ΓΔΕΕ, η Επιτροπή δεν υπέπεσε σε σφάλμα εκτίμησης θεωρώντας ότι, ελλείψει αποδείξεων για το αντίθετο, οι ελληνικές αρχές γνώριζαν ή όφειλαν να γνωρίζουν τις οικονομικές δυσχέρειες της Λάρκο όταν χορηγήθηκε η «εγγύηση του 2008».

Τον Μάρτιο του 2020, το ΔΕΕ αναίρεσε το μέρος της απόφασης του ΓΔΕΕ που αφορά την «εγγύηση του 2008» (C-244/18 P). Κατά τα λοιπά, το ΔΕΕ απέρριψε την αναίρεση της Λάρκο και ανέπεμψε την υπόθεση ενώπιον του ΓΔΕΕ (Τ-423/14 RENV). Το ΔΕΕ υπογράμμισε ότι η Επιτροπή δεν μπορούσε να υποθέσει ότι μια επιχείρηση έτυχε πλεονεκτήματος που συνιστά κρατική ενίσχυση βασιζόμενη απλώς στην απουσία στοιχείων που καθιστούν δυνατόν να συναχθεί το αντίθετο συμπέρασμα, χωρίς να διαθέτει άλλα στοιχεία που μπορούν να καταδείξουν καταφατικώς την ύπαρξη τέτοιου πλεονεκτήματος.

Με την σημερινή του απόφαση, το ΓΔΕΕ απορρίπτει την προσφυγή της Λάρκο. Ειδικότερα, κρίνει ότι η Επιτροπή είχε στη διάθεσή της αρκούντως αξιόπιστα και συνεπή στοιχεία τόσο για να αποδειχθεί ότι οι ελληνικές αρχές γνώριζαν την οικονομική κατάσταση της Λάρκο κατά τον χρόνο χορήγησης της «εγγύησης του 2008» όσο και για να θεωρηθεί ότι η προμήθεια της εγγύησης δεν ήταν σύμφωνη με τους όρους της αγοράς. Επομένως, η εν λόγω εγγύηση συνιστούσε πλεονέκτημα κατά την έννοια του άρθρου 107, παράγραφος 1, ΣΛΕΕ.

Υπενθυμίζεται ότι το 2017 το ΔΕΕ διαπίστωσε πρώτη φορά ότι η Ελλάδα παρέβη τις υποχρεώσεις της σχετικά με την ανάκτηση των παράνομων και μη συμβατών με την εσωτερική αγορά ενισχύσεων (C-481/16). Kατόπιν νέας προσφυγής της Επιτροπής, τον Ιανουάριο του 2022, το ΔΕΕ υποχρέωσε την Ελλάδα να καταβάλει κατ’ αποκοπήν ποσό ύψους 5,5 εκατ. ευρώ και χρηματική ποινή ύψους άνω των 4 εκατ. ευρώ ανά εξάμηνο καθυστέρησης, διότι δεν ανέκτησε τις κρατικές ενισχύσεις που χορηγήθηκαν στη Λάρκο.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!