THEPOWERGAME
Τέλος στα e-mail προς τις ΔΟΥ από 9 Μαΐου αφού από την ερχόμενη Δευτέρα όλες οι διαδικασίες στην πλατφόρμα «Τα Αιτήματά μου» θα γίνονται μόνο εκεί, όπως είπε ο Γιώργος Πιτσιλής.
«Από την επόμενη Δευτέρα όποια διαδικασία ή δήλωση μπορεί να εξυπηρετηθεί από την πλατφόρμα «Τα Αιτήματά μου» θα εξυπηρετείται μόνο μέσα από αυτή» επισήμανε μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 ο διοικητής ΑΑΔΕ.
Κατά την πιλοτική λειτουργία της πλατφόρμας τους τελευταίους 7,5 μήνες, έχουν υποβληθεί πάνω από 650.000 αιτήματα. «Με την σταδιακή ένταξη όλων των ΔΟΥ της χώρας στην πλατφόρμα, πλέον αυτό που βλέπουμε για το 2022 είναι ότι τα 2/3 των αιτημάτων πλέον υποβάλλονται μέσω της πλατφόρμας και όχι μέσω email.
Ο κ. Πιτσιλής εξήγησε πως όταν ξεκίνησε η πανδημία έπρεπε να βρεθούν άμεσες λύσεις για να την εξυπηρέτηση των πολιτών. «Προχωρήσαμε λοιπόν στην εξυπηρέτηση μέσω email και δεχθήκαμε πάνω από 1 εκατομμύριο email μέσα στο 2021 μόνο. Ωστόσο το email είναι ένας αδόμητος τρόπος επικοινωνίας, είναι ένα ελεύθερο κείμενο, γράφει ο καθένας το αίτημά του όπως νομίζει, επισυνάπτει τα δικαιολογητικά του όπως νομίζει, δεν υπάρχει κεντρική αποθήκευση, δεν υπάρχει κεντρική παρακολούθηση, δεν μπορεί λοιπόν να εξυπηρετήσει αυτό το μέγεθος συναλλαγών.
Προχωρήσαμε ήδη από το καλοκαίρι του 2020 στην καταγραφή των διαδικασιών μας και στην ΔΕΘ τον Σεπτέμβριο παρουσιάσαμε την πλατφόρμα «Τα Αιτήματά μου» όπου για πάνω από 250 διαδικασίες, ο πολίτης μπορεί να υποβάλει το αίτημά του μέσα από την πλατφόρμα και αυτό το αίτημα να καταγραφεί κεντρικά, να πάρει κεντρική πρωτοκόλληση και αρίθμηση, ο πολίτης να παρακολουθεί την πορεία του, να ενημερώνεται αυτόματα για την ολοκλήρωσή του και ταυτόχρονα και εμείς να βλέπουμε πώς προχωρούν τα αιτήματα αυτά» ανέφερε ο ίδιος.
»Δημιουργήθηκαν λοιπόν, 5 τυποποιημένες φόρμες οι οποίες μπορούν να συμπληρωθούν διαδικτυακά χωρίς να χρειαστεί να τις «κατεβάσει» κανείς, να τις εκτυπώσει, να τις συμπληρώσει χειρόγραφα και να τις σκανάρει, τόνισε, οι οποίες μέχρι το τέλος της εβδομάδας θα φτάσουν τις 45.
«Στόχος είναι να εξυπηρετούμε από απόσταση, ψηφιακά και με ασφάλεια όλους τους συμπολίτες μας. Η ψηφιοποίηση δεν αρκεί από μόνη της, χρειάζεται και τυποποίηση και απλοποίηση.
Η δυνατότητα η δική μας να προσφέρουμε 250 υπηρεσίες μέσω της πλατφόρμας ήταν ένα μεγάλο έργο για εμάς, καταγραφής των διαδικασιών και των δικαιολογητικών. Πλέον πρέπει να δούμε τις διαδικασίες και οριζόντια, να δούμε ποια δικαιολογητικά είναι παρωχημένα και δεν χρειάζονται και προς τον σκοπό έχουμε δημιουργήσει και μια Διεύθυνση Εξυπηρέτησης του Πολίτη την οποία στελεχώνουμε φέτος, η οποία θα δει όλες τις διαδικασίες οριζόντια» συμπλήρωσε.
Για τη φορολογική ενημερότητα
Σε σχέση ειδικά με τη φορολογική ενημερότητα, ανέφερε ότι καθώς η έκδοσή της γίνεται ψηφιακά ως τώρα για αυτούς που δεν έχουν οφειλές ενώ αυτοί που έχουν οφειλές πρέπει να περάσουν από την ΔΟΥ για να τους γίνει παρακράτηση όταν η ενημερότητα είναι για πληρωμή από φορέα του Δημοσίου ή για μεταβίβαση ακινήτου, είναι στον φετινό σχεδιασμό της ΑΑΔΕ πολύ γρήγορα να γίνει και αυτή η παρακράτηση ψηφιακά ώστε ούτε για αυτή την περίπτωση να χρειάζεσαι να μεταβεί κανείς στην εφορία.
Τέλος, ο κ. Πιτσιλής επισήμανε ότι οι τυποποιημένες φόρμες που θα εξυπηρετούν τον πολίτη μέσω της πλατφόρμας είναι μια διαδικασία μεταβατική, καθώς όπως είπε όλα αυτά θα καταλήξουν να γίνουν ψηφιακές εφαρμογές.
«Για να μην χρειάζεται καν ο πολίτης να κατεβάσει ένα έντυπο pdf, αλλά να είναι να μια φόρμα στην οθόνη που την συμπληρώνει και προχωράει. Στόχος είναι να γίνουν οι διαδικασίες ψηφιακές από την αρχή μέχρι το τέλος» είπε χαρακτηριστικά.