THEPOWERGAME
Αύριο θα συζητηθεί εκ νέου στην Ολομέλεια της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ) το θέμα της εξάμηνης ενοικίασης πλοίου από τον ΔΕΣΦΑ, προκειμένου να ενισχυθεί η χωρητικότητα της Ρεβυθούσας μέχρι και κατά 70% σε σχέση με τα 225.000 κυβικά μέτρα υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) που είναι σήμερα.
Στη νέα συνεδρίαση της ρυθμιστικής αρχής, θα συζητηθούν οι ενστάσεις που υπάρχουν από τη ΡΑΕ σε σχέση με το κόστος που υπολογίζει ο ΔΕΣΦΑ. Η διαδικασία για την ενοικίαση που έχει κατεπείγοντα χαρακτήρα, λόγω των απειλών της Ρωσίας για κλείσιμο της στρόφιγγας στο φυσικό αέριο κινείται παράλληλα με την αναζήτηση μόνιμης λύσης, δηλαδή την αγορά πλοίου, που θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2022.
Στον διαγωνισμό για την ενοικίαση πλοίου έχουν υποβληθεί στον ΔΕΣΦΑ τέσσερις προσφορές που κινούνται μεταξύ 73,5 εκατ. ευρώ και 94 εκατ. ευρώ. Όμως στην τελευταία συνεδρίαση της Ολομέλειας της ΡΑΕ διατυπώθηκαν ενστάσεις που αφορούν το κόστος που προκύπτει από τις απώλειες αερίου λόγω της εξάτμισης του LNG που βρίσκεται στις δεξαμενές του πλοίου (boil off cost). Ο διαχειριστής έχει παρουσιάσει υψηλό κόστος απωλειών και μεγάλες διαφορές μεταξύ των προσφορών που έχει κατατεθεί ενώ η ΡΑΕ ζήτησε πρόσθετα στοιχεία.
Για να προχωρήσει ο διαγωνισμός για την ενοικίαση του πλοίου πρέπει να συμφωνηθεί, επίσης, ποιος θα πληρώσει το κόστος καθώς οι μέτοχοι του ΔΕΣΦΑ δεν συναινούν στην ένταξή του στο δεκαετές πρόγραμμα ανάπτυξης του διαχειριστή. Μια από τις λύσεις που εξετάζεται είναι να πληρωθεί το κόστος για την εξαμηνιαία μίσθωση από το Ταμείο Ασφάλειας Εφοδιασμού. Σε διαφορετική περίπτωση θα επιβαρυνθούν οι χρήστες αφού το κόστος θα ενσωματωθεί στα τιμολόγια μέσω των τελών χρήσης του συστήματος μεταφοράς.
Οι δεσμευτικές προσφορές των τεσσάρων υποψηφίων προγραμματίζεται να υποβληθούν αυτές τις ημέρες. Για να υποβληθούν, όμως, χρειάζεται η τελική έγκριση της ΡΑΕ που μέχρι στιγμής δεν έχει χορηγηθεί.