Γ.Δ.
1432.6 -0,24%
ACAG
-0,84%
5.9
CENER
-0,10%
9.92
CNLCAP
0,00%
6.9
DIMAND
+0,10%
9.88
NOVAL
0,00%
2.71
OPTIMA
-0,50%
12.02
TITC
-0,90%
32.95
ΑΑΑΚ
0,00%
5.5
ΑΒΑΞ
-1,87%
1.366
ΑΒΕ
0,00%
0.451
ΑΔΜΗΕ
+0,24%
2.125
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.81
ΑΛΜΥ
+0,52%
2.88
ΑΛΦΑ
-0,31%
1.589
ΑΝΔΡΟ
-0,92%
6.44
ΑΡΑΙΓ
-0,63%
10.98
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.79
ΑΣΤΑΚ
-3,38%
7.44
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
-0,47%
8.56
ΑΤΤ
-1,92%
8.16
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.47
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,01%
6
ΒΙΟΚΑ
+3,00%
2.06
ΒΙΟΣΚ
-1,49%
1.655
ΒΙΟΤ
0,00%
0.238
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
+0,85%
2.36
ΓΕΒΚΑ
+0,93%
1.635
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,11%
17.66
ΔΑΑ
-0,61%
7.8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.28
ΔΕΗ
+0,26%
11.6
ΔΟΜΙΚ
+0,15%
3.395
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,92%
0.329
ΕΒΡΟΦ
+0,31%
1.595
ΕΕΕ
+0,69%
32.02
ΕΚΤΕΡ
-2,04%
1.92
ΕΛΒΕ
0,00%
5.6
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
+1,09%
13.85
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,43%
2.07
ΕΛΠΕ
-0,56%
7.1
ΕΛΣΤΡ
-1,81%
2.17
ΕΛΤΟΝ
+1,29%
1.724
ΕΛΧΑ
+0,44%
1.834
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.12
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-1,20%
1.24
ΕΤΕ
-0,42%
8.118
ΕΥΑΠΣ
-2,15%
3.18
ΕΥΔΑΠ
-2,48%
5.51
ΕΥΡΩΒ
-0,62%
2.077
ΕΧΑΕ
-0,75%
4.625
ΙΑΤΡ
-1,23%
1.6
ΙΚΤΙΝ
-1,17%
0.3795
ΙΛΥΔΑ
-0,58%
1.71
ΙΝΚΑΤ
-0,19%
5.17
ΙΝΛΙΦ
-0,61%
4.86
ΙΝΛΟΤ
+1,77%
1.148
ΙΝΤΕΚ
-0,85%
5.8
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.44
ΙΝΤΕΤ
-1,20%
1.235
ΙΝΤΚΑ
-0,80%
3.115
ΚΑΡΕΛ
0,00%
340
ΚΕΚΡ
-1,34%
1.47
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
-1,65%
1.49
ΚΟΡΔΕ
+0,22%
0.457
ΚΟΥΑΛ
-1,17%
1.18
ΚΟΥΕΣ
-0,38%
5.25
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,23%
12.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.75
ΚΥΡΙΟ
-3,06%
1.11
ΛΑΒΙ
+0,59%
0.854
ΛΑΜΔΑ
-0,98%
7.07
ΛΑΜΨΑ
0,00%
39
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.94
ΛΕΒΚ
0,00%
0.278
ΛΕΒΠ
0,00%
0.262
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
-0,69%
1.44
ΛΟΥΛΗ
-1,12%
2.64
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.704
ΜΕΒΑ
-4,57%
3.76
ΜΕΝΤΙ
-1,24%
2.39
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.6
ΜΙΓ
0,00%
3.45
ΜΙΝ
+4,17%
0.625
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-2,58%
21.14
ΜΟΝΤΑ
+1,55%
3.92
ΜΟΤΟ
+0,96%
2.63
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,88%
22.6
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,28%
3.55
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.68
ΜΥΤΙΛ
+1,34%
34.9
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.76
ΝΑΥΠ
0,00%
0.85
ΞΥΛΚ
+1,51%
0.269
ΞΥΛΠ
-3,66%
0.368
ΟΛΘ
+0,97%
20.9
ΟΛΠ
+1,34%
26.4
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.39
ΟΠΑΠ
-0,25%
16.15
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.845
ΟΤΕ
-2,14%
14.62
ΟΤΟΕΛ
-1,96%
11
ΠΑΙΡ
-1,94%
1.01
ΠΑΠ
-0,41%
2.42
ΠΕΙΡ
+1,88%
3.894
ΠΕΡΦ
0,00%
6.7
ΠΕΤΡΟ
+1,00%
8.1
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.97
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.7
ΠΡΔ
0,00%
0.228
ΠΡΕΜΙΑ
+0,32%
1.24
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-1,51%
4.58
ΡΕΒΟΙΛ
+5,22%
1.915
ΣΑΡ
-0,78%
10.12
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,52%
0.335
ΣΙΔΜΑ
+0,30%
1.645
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.52
ΣΠΙ
-1,52%
0.65
ΣΠΥΡ
0,00%
0.132
ΤΕΝΕΡΓ
+0,10%
19.16
ΤΖΚΑ
0,00%
1.345
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.2
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.9
ΦΡΙΓΟ
-2,75%
0.212
ΦΡΛΚ
+1,74%
3.81
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.64

Ρότα για νέο ρεκόρ βάζει η κρουαζιέρα στην Ελλάδα

Όχι μόνο καθησυχαστικά, αλλά ιδιαίτερα ενθαρρυντικά είναι τα στοιχεία για το μέλλον της κρουαζιέρας και ειδικότερα στην Ελλάδα, επιβεβαιώνοντας τα πρώτα σημάδια της ανάκαμψης από την κρίση που προκάλεσε η πανδημία COVID-19.

Τους επόμενους μήνες αναμένεται να ξεπεραστούν τα επίπεδα του 2019, και ο εκσυγχρονισμός των υποδομών στους ελληνικούς λιμένες θα βάλει τη χώρα μας στον παγκόσμιο χάρτη του homeporting.

Ήδη, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού (UNWTO) προβλέπει αύξηση 180% σε σχέση με το 2021, ενώ σύμφωνα με τα στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) o όγκος των επιβατών στη διεθνή αγορά αναμένεται να αυξηθεί κατακόρυφα και μέχρι το τέλος του 2023 να υπερβεί τα αντίστοιχα επίπεδα του 2019. 

Όσο για τους επιβάτες, η Kelly Craighead, εκτελεστική πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της CLIA, εκτιμά ότι ως τα τέλη του 2026, ο συνολικός αριθμός θα ξεπεράσει τα προ πανδημίας επίπεδα, καταγράφοντας αύξηση κατά 12%.

«Το μέλλον του κλάδου της κρουαζιέρας είναι λαμπρό», τονίζει χαρακτηριστικά η Craighead, μιλώντας για τα οφέλη της ως ένα προσιτό μέσο του θαλάσσιου τουρισμού, που προσφέρει μοναδικές εμπειρίες.

Η αισιοδοξία της CLIA βασίστηκε στην πρόθεση για πραγματοποίηση ενός ταξιδιού κρουαζιέρας που βάσει νέων στοιχείων δείχνει να αυξάνεται με το 63% των επιβατών ή των πιθανών επιβατών να απαντούν θετικά σε μια κρουαζιέρα μέσα στο χρονικό διάστημα των δύο επόμενων ετών.

Το 69% των ερωτηθέντων που δεν έχουν πραγματοποιήσει ποτέ κρουαζιέρα δήλωσαν ότι είναι ανοιχτοί. Πρόκειται για ποσοστό που υπερβαίνει τα προ πανδημίας επίπεδα.

Σύμφωνα με την CLIA, οι επιβάτες κρουαζιέρας της ηλικιακής κατηγορίας των Millennial είναι το πιο ενθουσιώδες κοινό σε ό,τι αφορά την πρόθεση να επαναλάβουν ένα ταξίδι κρουαζιέρας, με το 87% να δηλώνει ότι θα ξανακάνει κρουαζιέρα τα επόμενα χρόνια, ακολουθούμενοι από τη γενιά των Gen X, με 85%.

Αισιοδοξία και από το υπουργείο Ναυτιλίας 

Την ίδια ώρα, μηνύματα αισιοδοξίας για τη φετινή τουριστική σεζόν έρχονται και από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Όπως λέει ο αρμόδιος υπουργός, Γιάννης Πλακιωτάκης, το 2022 αναμένεται να είναι μία οικονομικά ανοδική χρονιά για τον κλάδο της κρουαζιέρας.

«Η κρουαζιέρα θα ενισχύσει σημαντικά τις τοπικές οικονομίες συμβάλλοντας παράλληλα στην αύξηση του τουριστικού ρεύματος» δήλωσε παρευρισκόμενος στην ειδική εκδήλωση του Οργανισμού Λιμένα Λαυρίου, με αφορμή την επίσημη έναρξη του προγράμματος κρουαζιέρων της Celestyal Cruises, με το κρουαζιερόπλοιο «Olympia».

Ακόμη, ο Γ. Πλακιωτάκης, διαβεβαίωσε πως σε συνεργασία με το υπουργείο Τουρισμού, έχουν ληφθεί όλες οι απαραίτητες πρωτοβουλίες ώστε να διασφαλιστεί η ομαλή επανεκκίνηση της αγοράς.

Τόνισε μάλιστα, πως δρομολογούνται σημαντικές παρεμβάσεις σε επίπεδο έργων υποδομής τόσο για την κρουαζιέρα, όσο και για το yachting.

«Σε μία περίοδο διεθνών κρίσεων και ανακατατάξεων, η Ελλάδα αποτελεί τον απόλυτα ασφαλή προορισμό. Έναν διεθνή προορισμό με εξαιρετικές κλιματολογικές συνθήκες και βέβαια την μοναδική η πατροπαράδοτη ελληνική φιλοξενία», σημείωσε .

Ακόμη, ο υπουργός ξεκαθάρισε πως ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που αναμένεται να βρεθούν στις ελληνικές θάλασσες το 2022 ξεπερνούν τα επτακόσια. Βάσει λοιπόν των προκρατήσεων, αναμένεται αύξηση 18% στον Πειραιά σε σχέση με το 2019 , όαν ο αντίστοιχος αριθμός αφίξεων ήταν 622. 

Μάλιστα, όπως πληροφορεί το ΥΝΑΝΠ, από τα επτακόσια κρουαζιερόπλοια, πάνω από 570 θα κάνουν homeporting, στην Ελλάδα, ενώ τα υπόλοιπα θα είναι transit.

Αυξημένη κίνηση κρουαζιερόπλοιων

Σε φάση εκσυγχρονισμού βρίσκονται τα κύρια λιμάνια της χώρα με το λιμάνι του Λαυρίου να είναι στην τελική ευθεία για την κατασκευή πέντε πλωτών προβλητών φιλοξενίας σκαφών αναψυχής με 192 νέες θέσεις ελλιμενισμού. Η Celestyal Cruises εγκαινίασε το νέο της πρόγραμμα με το κρουαζιερόπλοιο «Celestyal Olympia» το οποίο θα προσεγγίζει τη Μύκονο, την Πάτμο, τη Σαντορίνη, τη Ρόδο και το Ηράκλειο.

Στο ίδιο κλίμα, παραμένει σταθερός ο στόχος για κατάκτηση της ηγετικής θέσης του Πειραιά ως homeport κρουαζιέρας στη Μεσόγειο. Για αυτό και, όπως ανακοινώθηκε πριν από μερικές ημέρες, φέτος είναι η πρώτη φορά που κρουαζιερόπλοιο της MSC Cruises θα κάνει homeport στην Ελλάδα. Με το «MSC Lirica» οι επιβάτες εκτός από τον Πειραιά, θα ταξιδέψουν σε Ρόδο και Σαντορίνη.

Θετικά νέα έρχονται και από τη Θεσσαλονίκη, όπου αυτή την εβδομάδα έφτασε το κρουαζιερόπλοιο «Viking Sea». Θυμίζουμε πως ο υπουργός Τουρισμού, Βασίλης Κικίλιας έχει εκτιμήσει πως η κρουαζιέρα στη Βόρεια Ελλάδα θα έχει αύξηση 250%.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!