Γ.Δ.
1397.62 -0,44%
ACAG
-0,55%
5.39
BOCHGR
0,00%
4.4
CENER
+0,58%
8.73
CNLCAP
0,00%
7.3
DIMAND
0,00%
8.2
NOVAL
-0,44%
2.255
OPTIMA
-0,79%
12.6
TITC
+0,13%
39.05
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
0,00%
1.43
ΑΒΕ
0,00%
0.454
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.37
ΑΚΡΙΤ
+2,90%
0.71
ΑΛΜΥ
+2,08%
3.935
ΑΛΦΑ
-0,27%
1.4755
ΑΝΔΡΟ
+0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-0,67%
9.595
ΑΣΚΟ
-1,46%
2.7
ΑΣΤΑΚ
-0,57%
6.94
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,91%
8.7
ΑΤΤ
-0,68%
0.584
ΑΤΤΙΚΑ
-0,45%
2.23
ΒΙΟ
0,00%
5.24
ΒΙΟΚΑ
+2,54%
1.82
ΒΙΟΣΚ
+0,35%
1.43
ΒΙΟΤ
-6,43%
0.262
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.2
ΓΕΒΚΑ
+0,39%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,11%
18.6
ΔΑΑ
-0,88%
8.078
ΔΑΙΟΣ
-8,89%
3.28
ΔΕΗ
+0,17%
11.6
ΔΟΜΙΚ
-0,87%
2.845
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,05%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.415
ΕΕΕ
-1,64%
33.64
ΕΚΤΕΡ
-1,06%
1.496
ΕΛΒΕ
+2,15%
4.76
ΕΛΙΝ
-1,01%
1.96
ΕΛΛ
+0,38%
13.25
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,01%
1.76
ΕΛΠΕ
+0,74%
6.8
ΕΛΣΤΡ
+0,50%
2.01
ΕΛΤΟΝ
+0,32%
1.862
ΕΛΧΑ
+0,87%
1.854
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,91%
1.095
ΕΤΕ
-1,03%
6.74
ΕΥΑΠΣ
+1,60%
3.17
ΕΥΔΑΠ
+0,17%
5.82
ΕΥΡΩΒ
-0,40%
2.002
ΕΧΑΕ
-1,13%
4.375
ΙΑΤΡ
+0,33%
1.54
ΙΚΤΙΝ
+0,68%
0.296
ΙΛΥΔΑ
-0,52%
1.9
ΙΝΚΑΤ
-0,83%
4.79
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.35
ΙΝΛΟΤ
-1,09%
0.91
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.48
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1
ΙΝΤΚΑ
+0,56%
2.69
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+2,93%
1.23
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+2,03%
1.51
ΚΟΡΔΕ
+0,72%
0.418
ΚΟΥΑΛ
+1,33%
1.064
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.5
ΚΡΙ
-0,70%
14.25
ΚΤΗΛΑ
-1,15%
1.72
ΚΥΡΙΟ
+3,11%
0.928
ΛΑΒΙ
-0,42%
0.711
ΛΑΜΔΑ
+0,14%
7.08
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.254
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-5,39%
0.562
ΜΕΒΑ
0,00%
3.56
ΜΕΝΤΙ
+1,97%
2.07
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,15%
3.01
ΜΙΝ
0,00%
0.505
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,05%
19.64
ΜΟΝΤΑ
-1,64%
3.6
ΜΟΤΟ
+0,39%
2.59
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
-1,29%
24.56
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,27%
3.69
ΜΠΡΙΚ
-0,47%
2.12
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,19%
31.04
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
+0,23%
0.88
ΞΥΛΚ
0,00%
0.254
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
21.6
ΟΛΠ
-0,64%
31.1
ΟΛΥΜΠ
+0,86%
2.34
ΟΠΑΠ
-0,45%
15.59
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,25%
0.788
ΟΤΕ
-0,20%
15
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.44
ΠΑΙΡ
0,00%
0.988
ΠΑΠ
-1,27%
2.33
ΠΕΙΡ
-0,20%
3.485
ΠΕΡΦ
+0,38%
5.33
ΠΕΤΡΟ
0,00%
7.96
ΠΛΑΘ
+0,51%
3.98
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.7
ΠΡΔ
+6,85%
0.312
ΠΡΕΜΙΑ
+0,85%
1.184
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,79%
5.1
ΡΕΒΟΙΛ
-0,96%
1.555
ΣΑΡ
0,00%
10.8
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,61%
0.326
ΣΙΔΜΑ
-0,97%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,69%
5.8
ΣΠΙ
-2,54%
0.499
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.86
ΤΖΚΑ
-1,40%
1.41
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,61%
1.63
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.25
ΦΡΙΓΟ
-1,94%
0.202
ΦΡΛΚ
+0,42%
3.59
ΧΑΙΔΕ
-5,31%
0.535

ΑΠΕ και αποθήκευση: Εντός των ημερών σε διαβούλευση το σχέδιο νόμου

Στο Μέγαρο Μαξίμου για τις τελευταίες νομοτεχνικές βελτιώσεις βρίσκεται το σχέδιο νόμου του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ) για την επιτάχυνση της διαδικασίας αδειοδότησης των μονάδων Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) και για το ρυθμιστικό πλαίσιο των μονάδων αποθήκευσης.

Ειδικά για την αποθήκευση στα μέσα της προηγούμενης εβδομάδας ο ΥΠΕΝ Κώστας Σκρέκας δήλωσε πως το αναμορφωμένο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ) θα προβλέπει νέες μονάδες συνολικής ισχύος 3 GW μέχρι το 2030 από 1,4 GW που προέβλεπε ο προηγούμενος στόχος. Παράλληλα ο στόχος για νέες μονάδες ΑΠΕ μέχρι το 2030 ανεβαίνει στα 25 GW, από 19 GW που προβλέπει το σημερινό ΕΣΕΚ. Ο κ. Σκρέκας δήλωσε προ ημερών πως το 2022 θα είναι άλλη μία χρονιά ρεκόρ για τις ΑΠΕ καθώς αναμένεται να συνδεθούν στο δίκτυο νέες μονάδες συνολικής ισχύος άνω των 2 GW, ενώ πέρυσι συνδέθηκαν 1,5 GW.

Με το σχέδιο νόμου επιδιώκεται η επιτάχυνση της διαδικασίας αδειοδότησης νέων μονάδων ΑΠΕ ώστε να επιτευχθούν οι φιλόδοξοι στόχοι που θέτει το ΕΣΕΚ. Στη ίδια ρύθμιση εντάσσονται οι προβλέψεις για την επιτάχυνση αδειοδοτήσεων και την αποθήκευση ενώ σε δεύτερο χρόνο θα κατατεθεί το ρυθμιστικό πλαίσιο για τα υπεράκτια αιολικά πάρκα.

Το σχέδιο νόμου, που είχε παρουσιαστεί πρόσφατα στο υπουργικό συμβούλιο, προβλέπει, τη μείωση της διαδικασίας αδειοδότησης μονάδων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας (ΑΠΕ) από περίπου πέντε χρόνια σε 14 μήνες, με τη μείωση των σταδίων έγκρισης από επτά σε πέντε, των απαιτούμενων δικαιολογητικών από 91 σε 54, με πλήρη ψηφιοποίηση της διαδικασίας.

Επιπλέον, μειώνονται οι περιπτώσεις για τις οποίες απαιτείται τροποποίηση των αδειών και πλέον δίνεται η δυνατότητα Απλής Ενημέρωσης – Επικαιροποίησης των φακέλων των επενδυτών χωρίς να καθυστερεί την ανάπτυξη του έργου και να πρέπει να αδειοδοτηθεί όλο το έργο από την αρχή. Τέλος υποχρεώνονται οι επενδυτές να προχωρήσουν στην άμεση και γρήγορη ανάπτυξη των έργων τους. Προβλέπεται πως εντός ενός έτους από την έκδοση Οριστικής Προσφοράς Σύνδεσης ο επενδυτής έχει την υποχρέωση να προχωρήσει σε υποβολή αιτήματος για Άδειά Εγκατάστασης.

Με το σχέδιο νόμου για τη δεύτερη φάση της απλοποίησης της αδειοδότησης των ΑΠΕ, αλλάζει η διαδικασία από σειριακή σε παράλληλη, διαχωρίζονται οι απαιτούμενοι έλεγχοι ανά στάδιο αδειοδότησης , μειώνονται οι προθεσμίες για ανταπόκριση στα αιτήματα των επενδυτών, καθορίζονται φίλτρα και ορόσημα για απόδειξη της φερεγγυότητας και του πραγματικού ενδιαφέροντος των επενδυτών. Επίσης, παρέχεται ευελιξία στους επενδυτές στον σχεδιασμό και την ανάπτυξη των σταθμών χωρίς την απαίτηση για τροποποίηση των αδειών και επανάληψη όλης της αδειοδότησης από την αρχή, ενώ θεσπίζεται Υπηρεσία μιας Στάσης στο ΥΠΕΝ και δημιουργείται Πληροφοριακό σύστημα ΑΠΕ για την παρακολούθηση όλης της αδειοδοτικής διαδικασίας.

Με το σχέδιο νόμου, το ΥΠΕΝ θέτει σε άμεση ισχύ τη Σύμβαση Σύνδεσης, τη διαχωρίζει σε Κύριο Μέρος και σε Συμπλήρωμα, την απεμπλέκει από την Άδεια Εγκατάστασης, περιορίζοντας τις πιθανότητες για τροποποίηση της Συμβάσης Σύνδεσης. Δημιουργείται Πληροφοριακό Σύστημα που θα διαλειτουργεί με όλα τα επιμέρους πληροφοριακά συστήματα και τις βάσεις δεδομένων των αρμόδιων αδειοδοτικών φορέων δηλαδή ΡΑΕ, Περιβαλλοντικές Διευθύνσεις, Αποκεντρώμενες Διοικήσεις, Διαχειριστές Συστήματος και Δικτύου, ΔΑΠΕΕΠ. Παράλληλα διασφαλίζεται η ηλεκτρονική επικοινωνία μεταξύ επενδυτή και αρμόδιου φορέα, την ψηφιακή υποβολή αιτήσεων και έκδοση των σχετικών αδειών, Σύστημα Πληρωμών στον ΔΑΠΕΕΠ για καταβολή των Τελών για παρατάση των αδειών.

Προβλέπεται η τήρηση μητρώου από τους αρμόδιους διαχειριστές με αποτύπωση των Δικτύων Υψηλής και Μέσης Τάσης, που δεν υπάρχει σήμερα ενώ αποτυπώνονται οι μικροί σταθμοί φωτοβολταϊκών που εξαιρούνται από Βεβαίωση Παραγωγού και δεν καταχωρούνται μέχρι στιγμής πουθενά. Το σχέδιο νόμου προβλέπει την υποχρέωση δημοσιοποίησης στοιχείων ανά τακτά χρονικά διαστήματα από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς της αδειοδοτικής διαδικασίας

Προβλέπονται ρυθμίσεις για να μειωθεί το διοικητικό βάρος των διαχειριστών της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας καθώς έχει δημιουργηθεί το αδιαχώρητο λόγω του μεγάλου αριθμού αιτήσεων. Για παράδειγμα, απαλλάσσονται από τον έλεγχο του ιδιοκτησιακού καθεστώτος οι αρμόδιοι Διαχειριστές και οι αρμόδιες υπηρεσίες. Για τις ιδιωτικές εκτάσεις ο έλεγχος θα πραγματοποιείται από εξωτερικό δικηγόρο. Ταυτόχρονα όμως μειώνονται οι προθεσμίες στους Διαχειριστές να ολοκληρώσουν τα έργα σύνδεσης διαφορετικά επιβάλλονται κυρώσεις.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!