Γ.Δ.
1482.43 +1,23%
ACAG
+0,51%
5.86
CENER
+0,94%
9.7
CNLCAP
-3,42%
7.05
DIMAND
-2,09%
8.89
NOVAL
+0,36%
2.77
OPTIMA
+1,17%
12.1
TITC
-0,16%
30.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
+3,10%
1.464
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
-0,88%
2.255
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+3,19%
3.07
ΑΛΦΑ
+2,65%
1.7225
ΑΝΔΡΟ
+0,30%
6.62
ΑΡΑΙΓ
+0,59%
11.89
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.79
ΑΣΤΑΚ
-4,68%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,47%
8.64
ΑΤΤ
-25,41%
9.1
ΑΤΤΙΚΑ
-1,17%
2.54
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,87%
5.98
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.37
ΒΙΟΣΚ
+4,92%
1.385
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-0,31%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,44%
18.1
ΔΑΑ
+0,60%
7.998
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
-0,35%
11.5
ΔΟΜΙΚ
+7,37%
3.64
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,31%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+0,65%
1.55
ΕΕΕ
+1,65%
33.22
ΕΚΤΕΡ
+5,62%
4.32
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
+4,65%
2.25
ΕΛΛ
+0,36%
13.95
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,48%
2.09
ΕΛΠΕ
+1,33%
7.62
ΕΛΣΤΡ
-1,75%
2.25
ΕΛΤΟΝ
-1,02%
1.752
ΕΛΧΑ
+2,05%
1.892
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,97%
1.295
ΕΤΕ
+1,37%
8.414
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.37
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+2,33%
2.24
ΕΧΑΕ
+1,15%
4.82
ΙΑΤΡ
0,00%
1.74
ΙΚΤΙΝ
+1,95%
0.419
ΙΛΥΔΑ
+0,58%
1.73
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.99
ΙΝΛΙΦ
+1,18%
5.14
ΙΝΛΟΤ
+0,80%
1.26
ΙΝΤΕΚ
+1,68%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,48%
2.48
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.26
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.41
ΚΑΡΕΛ
-2,31%
338
ΚΕΚΡ
-5,35%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-0,33%
1.505
ΚΟΡΔΕ
+2,05%
0.497
ΚΟΥΑΛ
-2,12%
1.198
ΚΟΥΕΣ
+3,50%
5.33
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,44%
11.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-1,71%
1.15
ΛΑΒΙ
-0,67%
0.894
ΛΑΜΔΑ
-0,27%
7.41
ΛΑΜΨΑ
+1,11%
36.6
ΛΑΝΑΚ
-2,06%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
-1,11%
2.67
ΜΑΘΙΟ
-0,23%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,14%
2.67
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-1,06%
3.73
ΜΙΝ
-6,35%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,52%
23.58
ΜΟΝΤΑ
+5,71%
3.7
ΜΟΤΟ
+3,50%
2.81
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-0,55%
25.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,77%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,50%
36.5
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+1,31%
0.93
ΞΥΛΚ
-0,72%
0.276
ΞΥΛΠ
+3,40%
0.426
ΟΛΘ
-0,47%
21.2
ΟΛΠ
+1,29%
27.55
ΟΛΥΜΠ
+2,38%
2.58
ΟΠΑΠ
+1,27%
16.01
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,11%
0.899
ΟΤΕ
+2,83%
14.55
ΟΤΟΕΛ
+0,86%
11.7
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
-0,42%
2.37
ΠΕΙΡ
+2,28%
3.989
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.86
ΠΛΑΘ
+4,30%
4.245
ΠΛΑΚΡ
+1,35%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,69%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.18
ΡΕΒΟΙΛ
+2,37%
1.945
ΣΑΡ
+0,90%
11.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,58%
0.345
ΣΙΔΜΑ
+0,90%
1.675
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.9
ΣΠΙ
-0,60%
0.666
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,21%
19.22
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,25%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
-3,67%
0.21
ΦΡΛΚ
+3,16%
4.075
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Σούπερ μάρκετ: Η αντεπίθεση των προϊόντων private labels

Η τέλεια καταιγίδα που έχει προκύψει μετά από τις κατακόρυφες αυξήσεις στις τιμές των λογαριασμών ενέργειας και στα καύσιμα, αλλά και στα βασικά είδη κατανάλωσης, οδηγούν τους καταναλωτές να αναθεωρούν σταθερές που είχαν έως τώρα. Μία από αυτές είναι η επιλογή των αγαπημένων τους προϊόντων στα σούπερ μάρκετ, καθώς όπως δείχνουν όλες οι πρόσφατες έρευνες, αυξάνεται σταθερά η κατανάλωση προϊόντων private labels (ιδιωτικής ετικέτας).

Όπως ανέφερε η κα Δήμητρα Κατσίπη, Εμπορική Διευθύντρια της εταιρείας μετρήσεων IRI Hellas κατά την διάρκεια της ημερίδας Food Retail CEO Forum, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αυξάνουν τα μερίδια τους και αναμένεται να παίξουν σημαντικό ρόλο στο μέλλον. «Μία από τις πρώτες αλλαγές που εντοπίσαμε στην έρευνα του πρώτου διμήνου του 2022 είναι η στροφή των καταναλωτών στα προϊόντα private labels. Η συγκεκριμένη κατηγορία μεγαλώνει και τρέχει με μία αύξηση της τάξης του 1,7% και έχει φτάσει να καταλαμβάνει ένα μερίδιο της τάξης του 15,7% στο σύνολο των προϊόντων». Σύμφωνα με την κα. Κατσίπη η τάση αυτή συνέχισε να παρατηρείται και τον Μάρτιο.

© IRI Hellas
© IRI Hellas

Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2010, οπότε η Ελλάδα άρχιζε να αισθάνεται τις πιέσεις από το πρώτο μνημόνιο, το μερίδιο των προϊόντων private label ήταν της τάξης του 11,9% εμφανίζοντας εντυπωσιακή άνοδο (την μεγαλύτερη έως σήμερα) κατά 35,9% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Το υψηλότερο ποσοστό που κατέγραψαν ήταν το 2014 όταν και έφτασαν να καταλαμβάνουν το 19% του όγκου των προϊόντων που πωλούνταν μέσα από σούπερ μάρκετ. Ακολούθησε τα επόμενα χρόνια μία πλαγιοκαθοδική πορεία με αποτέλεσμα πέρυσι το μερίδιο τους να πέσει στο 14,8% που είναι και το χαμηλότερο της τελευταίας δεκαετίας.

Η Ελλάδα μπορεί σήμερα να είναι ελάχιστα κάτω από τον παγκόσμιο μέσο όρο που είναι στο 16,5% όμως βρίσκεται πολύ χαμηλότερα από άλλες ευρωπαϊκές χώρες με τις οποίες έχει αρκετά κοινά κοινωνικο-οικονομικά χαρακτηριστικά όπως για παράδειγμα η Πορτογαλία όπου το μερίδιο των private label στην συνολική πίτα των προϊόντων που πωλούνται μέσω των σούπερ μάρκετ κινείται στο 45% ενώ στην γειτονική Ισπανία είναι στο 44%. Πρωταθλήτρια στην Ευρώπη είναι η Ελβετία με το ποσοστό των ανώνυμων προϊόντων να φτάνει το 50% ενώ πολύ υψηλά ποσοστά καταγράφεται σε Βέλγιο, Αυστρία (43%) και Γερμανία (38%). Από τις χώρες στην Ευρώπη με τα μικρότερα ποσοστά είναι η Ιταλία όπου τα private label καταλαμβάνουν το 27% των συνολικών πωλήσεων σε όγκο.

© Έρευνα ΙΕΛΚΑ - Απρίλιος 2022
© Έρευνα ΙΕΛΚΑ – Απρίλιος 2022

Το ότι τα private labels αναμένεται να αυξήσουν περαιτέρω τα μερίδια τους στην ελληνική αγορά προκύπτει και από την πρόσφατη (Απρίλιος 2022) έρευνα του ΙΕΛΚΑ. Σύμφωνα με αυτή οι καταναλωτές στην Ελλάδα αναδεικνύουν (με ποσοστό 52%) ως πρώτη επιλογή τους για τις αγορές τους τα χρήματα που δίνουν. Το ποσοστό αυτό είναι σχεδόν διπλάσιο (29%) σε σχέση με τον Απρίλιο του 2021 και υπερτριπλάσιο (14%) σε σχέση με τον Απρίλιο του 2020. Στον αντίποδα τελευταία επιλογή για τις αγορές των καταναλωτών έχει πέσει φέτος η επωνυμία ή η μάρκα των προϊόντων.

Παράλληλα στην ίδια έρευνα ποσοστό 74% όσων συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσαν ότι για την αντιμετώπιση της κατάστασης θα προχωρούσαν σε αγορές οικονομικότερων – φθηνότερων εναλλακτικών προϊόντων από αυτά που αγόραζαν συνήθως.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!