Γ.Δ.
1481.99 -0,03%
ACAG
+0,17%
5.87
CENER
-0,21%
9.68
CNLCAP
+1,42%
7.15
DIMAND
+0,90%
8.97
NOVAL
-0,18%
2.765
OPTIMA
+1,16%
12.24
TITC
+0,33%
30.85
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
-1,09%
1.448
ΑΒΕ
-1,53%
0.45
ΑΔΜΗΕ
-0,67%
2.24
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+0,33%
3.08
ΑΛΦΑ
-0,78%
1.709
ΑΝΔΡΟ
+0,91%
6.68
ΑΡΑΙΓ
-0,76%
11.8
ΑΣΚΟ
+1,79%
2.84
ΑΣΤΑΚ
+2,02%
7.06
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
-0,46%
8.6
ΑΤΤ
+5,05%
9.56
ΑΤΤΙΚΑ
-0,79%
2.52
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,67%
5.94
ΒΙΟΚΑ
-0,42%
2.36
ΒΙΟΣΚ
+3,97%
1.44
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-1,84%
1.6
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,66%
17.98
ΔΑΑ
-0,85%
7.93
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
+1,65%
11.69
ΔΟΜΙΚ
+7,01%
3.895
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-1,56%
0.316
ΕΒΡΟΦ
+4,84%
1.625
ΕΕΕ
-0,36%
33.1
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.32
ΕΛΒΕ
+0,91%
5.55
ΕΛΙΝ
+0,44%
2.26
ΕΛΛ
-0,36%
13.9
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.09
ΕΛΠΕ
-0,39%
7.59
ΕΛΣΤΡ
-1,78%
2.21
ΕΛΤΟΝ
+0,23%
1.756
ΕΛΧΑ
-1,48%
1.864
ΕΝΤΕΡ
+1,00%
8.08
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+2,70%
1.33
ΕΤΕ
+0,43%
8.45
ΕΥΑΠΣ
-0,59%
3.35
ΕΥΔΑΠ
-0,35%
5.76
ΕΥΡΩΒ
+0,22%
2.245
ΕΧΑΕ
-0,31%
4.805
ΙΑΤΡ
-1,15%
1.72
ΙΚΤΙΝ
-1,43%
0.413
ΙΛΥΔΑ
+2,31%
1.77
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.99
ΙΝΛΙΦ
+0,39%
5.16
ΙΝΛΟΤ
-1,11%
1.246
ΙΝΤΕΚ
+0,16%
6.08
ΙΝΤΕΡΚΟ
-1,61%
2.44
ΙΝΤΕΤ
-0,79%
1.25
ΙΝΤΚΑ
-0,59%
3.39
ΚΑΡΕΛ
-0,59%
336
ΚΕΚΡ
-2,99%
1.46
ΚΕΠΕΝ
+3,43%
1.81
ΚΛΜ
0,00%
1.505
ΚΟΡΔΕ
-2,21%
0.486
ΚΟΥΑΛ
+0,17%
1.2
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.33
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,32%
11.5
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-0,87%
1.14
ΛΑΒΙ
-0,22%
0.892
ΛΑΜΔΑ
-0,27%
7.39
ΛΑΜΨΑ
-2,19%
35.8
ΛΑΝΑΚ
-4,74%
0.905
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+0,73%
1.38
ΛΟΥΛΗ
+0,75%
2.69
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,87%
2.72
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-1,34%
3.68
ΜΙΝ
-0,85%
0.585
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,19%
23.86
ΜΟΝΤΑ
-5,41%
3.5
ΜΟΤΟ
+0,89%
2.835
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-1,27%
24.88
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,86%
3.47
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+0,77%
36.78
ΝΑΚΑΣ
+2,21%
2.78
ΝΑΥΠ
+0,22%
0.932
ΞΥΛΚ
+0,72%
0.278
ΞΥΛΠ
-3,76%
0.41
ΟΛΘ
-1,89%
20.8
ΟΛΠ
0,00%
27.55
ΟΛΥΜΠ
-0,39%
2.57
ΟΠΑΠ
-0,12%
15.99
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,22%
0.897
ΟΤΕ
+0,07%
14.56
ΟΤΟΕΛ
+0,51%
11.76
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
-0,42%
2.36
ΠΕΙΡ
-1,48%
3.93
ΠΕΤΡΟ
+0,23%
8.88
ΠΛΑΘ
+1,06%
4.29
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-0,34%
1.164
ΠΡΟΝΤΕΑ
-0,70%
7.1
ΠΡΟΦ
-1,16%
5.12
ΡΕΒΟΙΛ
+2,06%
1.985
ΣΑΡ
-0,36%
11.14
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,45%
0.35
ΣΙΔΜΑ
+1,19%
1.695
ΣΠΕΙΣ
-0,87%
6.84
ΣΠΙ
+0,60%
0.67
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.21
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
+1,75%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,49%
1.63
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+0,63%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.21
ΦΡΛΚ
+0,37%
4.09
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

ΟΛΘ: Στο επόμενο τετράμηνο η σύμβαση της 6ης προβλήτας

Στο επόμενο τετράμηνο αναμένεται να υπογραφεί με τον ανάδοχο («MYTILINEOS SA – ROVER MARITIME SL – HDK SA») η σύμβαση για το μεγάλο πρότζεκτ της επέκτασης της 6ης προβλήτας του λιμένος της Θεσσαλονίκης, βάζοντας στην αφετηρία τα έργα, προβλεπόμενης διάρκειας 32 μηνών, που μετά την ολοκλήρωσή τους, το 2025, θα επιτρέψουν την υποδοχή και εξυπηρέτηση ακόμα μεγαλύτερων πλοίων στον Θερμαϊκό Κόλπο.

Παράλληλα, την 1η Μαΐου καταφθάνουν στη Θεσσαλονίκη από τη Σαγκάη οι δύο νέες γερανογέφυρες, συνολικής αξίας 15,7 εκατ. ευρώ και ανυψωτικής ικανότητας 50 και 65 τόνων αντίστοιχα, που θα δώσουν στο λιμάνι τη δυνατότητα να εξυπηρετεί απευθείας πλοία κύριων γραμμών, χωρητικότητας άνω των 10.000 TEUs (New Panamax), και θα μειώσουν στο μισό τον χρόνο φόρτωσης και εκφόρτωσης εμπορευμάτων. Η συναρμολόγησή τους εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί εντός δύο-τριών εβδομάδων από την παραλαβή τους, ενώ θα απαιτηθούν περίπου δύο μήνες, για να τεθούν σε πλήρη λειτουργία, πιθανότατα την 1η Ιουλίου. Θα ακολουθήσει η προμήθεια τουλάχιστον δύο ακόμη τέτοιων γερανογεφυρών.

Τα παραπάνω γνωστοποίησε σήμερα, κατά τη διάρκεια γεύματος εργασίας με δημοσιογράφους, ο εκτελεστικός πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ ΑΕ), Θάνος Λιάγκος, ο οποίος σημείωσε ακόμα ότι η διοίκηση του λιμανιού επεξεργάζεται -και θα ανακοινώσει σύντομα- συνεργατική λύση, προκειμένου να ομαλοποιηθούν οι ροές φορτίων στην πύλη 16, όπου σήμερα σημειώνεται συμφόρηση στην κίνηση φορτηγών και εμπορευματοκιβωτίων. Ο κ.Λιάγκος είπε ακόμα πως η εταιρεία εξετάζει δύο τοποθεσίες που έχουν επιλεγεί για τη δημιουργία dry port και στη Σερβία, πέραν της Βουλγαρίας.

Η επένδυση στον επιβατικό σταθμό

Στο μεταξύ, η διοίκηση της ΟΛΘ αναμένει να επικαιροποιηθεί η μελέτη που έχει ανατεθεί σε ολλανδική εταιρεία για το διατηρητέο κτήριο του νέου επιβατικού σταθμού, το οποίο περιλαμβάνεται στο πρόγραμμα των υποχρεωτικών επενδύσεων στο λιμάνι, όπως και η έκτη προβλήτα.

Ο κ.Λιάγκος υπενθύμισε πως μόνο για τη στατική μελέτη του κτηρίου (εμβαδού 12.000 τετραγωνικών, το οποίο χτίστηκε στις αρχές του 20ού αιώνα, έχει πρόσοψη μήκους περίπου 200 μέτρων και μέχρι το 2002 στέγαζε το Β’ Τελωνείο), έχει εκτιμηθεί ότι θα απαιτηθούν περί τα 9 εκατ. ευρώ. Ως προς την πιθανή μελλοντική χρήση του κτηρίου, στο οποίο στεγάζεται σήμερα οι επιβατικός σταθμός του λιμένος, ο κ.Λιάγκος επισήμανε ότι η εταιρεία δεν έχει σκοπό να «αφαιρέσει» οικονομική δραστηριότητα από την πόλη. «Δεν θέλουμε να δημιουργηθεί μια ξεχωριστή πόλη μέσα στο λιμάνι, με χρήσεις που θα ανταγωνίζονται την εκτός λιμένος τοπική οικονομία» διευκρίνισε, αναφέροντας ενδεικτικά ότι, για παράδειγμα, η διοίκηση της ΟΛΘ δεν θα ήθελε να δημιουργηθεί ένα ξενοδοχείο στο συγκεκριμένο κτήριο.

Ο κ.Λιάγκος υπογράμμισε ακόμα τη μεγάλη έμφαση που δίδει η ΟΛΘ ΑΕ στην κρουαζιέρα, η οποία αναπτύσσεται φέτος με ταχύτατο ρυθμό, με 62 προγραμματισμένες αφίξεις για το 2022 (σ.σ. έναντι 17 αφίξεων το 2021 και μόλις μίας το 2020).

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!