Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
-9,82%
4.04
ΑΒΑΞ
-0,44%
1.372
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,43%
2.34
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
-0,55%
3.64
ΑΛΦΑ
-1,50%
1.539
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+0,47%
2.15
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,88%
8.05
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
0,00%
11.75
ΔΟΜΙΚ
-1,45%
2.71
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-1,69%
0.291
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,75%
33.68
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,86%
1.634
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,46%
4.29
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-2,29%
1.705
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+0,34%
0.883
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-5,22%
0.962
ΙΝΤΚΑ
+1,34%
2.655
ΚΑΡΕΛ
+0,60%
338
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+5,32%
0.416
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,83%
0.72
ΛΑΜΔΑ
-1,24%
7.19
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
-3,91%
0.246
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-5,54%
0.614
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,31%
19.26
ΜΟΝΤΑ
-1,58%
3.74
ΜΟΤΟ
+1,42%
2.5
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
-8,06%
0.57
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
+1,37%
2.96
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
0,00%
30
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,39%
0.78
ΟΤΕ
+1,13%
15.18
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,29%
7.88
ΠΛΑΘ
-0,38%
3.95
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.172
ΠΡΟΝΤΕΑ
-6,45%
5.8
ΠΡΟΦ
0,00%
5.1
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Θεοδωρόπουλος: Οι νέες ευκαιρίες στην παραγωγή και η στρατηγική για το ράφι

Παραγωγή αγροτικών προϊόντων αφενός στα θερμοκήπια, στα οποία η απόδοση ανά στρέμμα είναι 15πλάσια και με χαμηλότερο κόστος και αφετέρου για υποκατάσταση εισαγωγών, αφού η Ελλάδα μπορεί να παράγει με ανταγωνιστικό κόστος, είναι δύο από τους τομείς της αγροτικής παραγωγής στους οποίους «βλέπει» ευκαιρίες ο CEO της Chipita, κ. Σπύρος Θεοδωρόπουλος, με βάση τις τοποθετήσεις του στο Delphi Economic Forum.

Όσον αφορά στην προσπάθεια για αύξηση εξαγωγών των ελληνικών αγροτικών προϊόντων, ο κ. Θεοδωρόπουλος επισημαίνει ότι «σήμερα έχουν δημιουργηθεί πολύ καλά προϊόντα από πολλούς νέους επιχειρηματίες και πολύ καλούς συνεταιρισμούς, γενικότερα γίνεται πολύ καλή προσπάθεια, ενώ γίνονται σημαντικά βήματα και στο branding. Όμως, το branding δεν «χτίζεται» από τη μία ημέρα στην άλλη. Θέλει χρόνο, διάρκεια, να αποδεικνύεις συνεχώς την ποιότητα και από κάποια στιγμή και μετά και διαφημιστική επένδυση για να «χτιστεί», εξηγεί.

Χαρακτηριστική είναι η αναφορά του στην επιδιωκόμενη αύξηση των εξαγωγών ενός από τα σημαντικότερα ελληνικά προϊόντα, του ελαιολάδου. «Τα ράφια στα σούπερ μάρκετ στο εξωτερικό είναι ήδη γεμάτα από ελαιόλαδα. Για να τοποθετήσουμε τα δικά μας, κάποια πρέπει να βγάλουμε, αυτή η διαδικασία δεν μπορεί να γίνει από τη μία ημέρα στην άλλη», ξεκαθαρίζει. Άρα, τονίζει ότι μαζί με το marketing, το branding, τη διαφήμιση, χρειάζεται και… υπομονή για αύξηση μεριδίων των ελληνικών προϊόντων στις διεθνείς αγορές.

Μπορούμε να παράγουμε με ανταγωνιστικό κόστος

Πέραν των εξαγωγών, ο κ. Σπ. Θεοδωρόπουλος «βλέπει» μεγάλα περιθώρια και στην υποκατάσταση εισαγωγών. «Μπορούμε να παράγουμε και με ανταγωνιστικό κόστος προϊόντα τα οποία παράγονταν στη χώρα μας, αλλά εγκαταλείφθηκαν στην πορεία του χρόνου και σήμερα τα εισάγουμε χωρίς ουσιαστική αιτία», σημειώνει προτρέποντας για την παραγωγή τέτοιων προϊόντων να δοθεί ο πρώτος λόγος σε νέους ανθρώπους. «Να τους εμπνεύσουμε, να τους δώσουμε τη χαρά της δημιουργίας», προτρέπει.

Επενδυτικό boom στα θερμοκήπια – Αναμονή έως 2,5 χρόνια για νέες κατασκευές

Μεγάλες προοπτικές «βλέπει» και στα θερμοκήπια, τομέα στον οποίο έχει επενδύσει και ο ίδιος εδώ και πολλά χρόνια μετέχοντας στην ομάδα επιχειρηματιών που ίδρυσαν την εταιρεία Wonderplant στην Πετρούσα Δράμας όπου παράγεται τομάτα με τη μέθοδο της υδροπονίας. «Αυτή την εποχή οι κατασκευαστές θερμοκηπίων σ’ όλο τον κόσμο παραδίνουν ένα καινούργιο θερμοκήπιο μετά από 2 και 2,5 χρόνια. Κατασκευάζονται τόσα πολλά, από το Καζακστάν έως τη Μέση και την Άπω Ανατολή», επισημαίνει.

Οι εγκαταστάσεις καλλιέργειας υδροπονικής τομάτας της Wonderland © wonderland.gr
Οι εγκαταστάσεις καλλιέργειας υδροπονικής τομάτας της Wonderland © wonderland.gr

Κατά τον κ. Θεοδωρόπουλο, βασικοί λόγοι του επενδυτικού boom στις θερμοκηπιακές μονάδες είναι ότι «15πλασιάζουν την παραγόμενη ποσότητα ανά στρέμμα (συγκριτικά με τις καλλιέργειες στο χωράφι), μειώνουν το κόστος παραγωγής και το κυριότερο και πιο σημαντικό προστατεύουν το προϊόν από τις αλλαγές του καιρού και κατά συνέπεια έχουν συγκεκριμένη απόδοση».

Επιπρόσθετα, καθώς τα θερμοκήπια είναι πλέον ολικής καύσης, δηλαδή αξιοποιούν και το διοξείδιο του άνθρακα και τη θερμοκρασία που δημιουργείται από την καύση, συμβάλλουν, εκτός από την αγροτική παραγωγή, και στην παραγωγή ενέργειας με χαμηλό κόστος και μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Η επένδυση σε θερμοκήπια χρειάζεται, πάντως, κεφάλαια, επιστημονική γνώση και επιχειρηματική λογική.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!