THEPOWERGAME
Στα έργα που αλλάζουν την Ελλάδα αναφέρθηκε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, μιλώντας στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών.
«Είναι η πρώτη φορά, από την εποχή που η χώρα μας μπήκε στο ευρώ, που μέσα σε τρία χρόνια έχουν δημοπρατηθεί οκτώ δισ. έργα», ανέφερε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε: «Αυτό σημαίνει ότι η Ελλάδα αλλάζει. Αυτά τα έργα αλλάζουν τη χώρα και φέρνουν θέσεις εργασίας».
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπενθύμισε ότι από το 2019 εκπονήθηκε ένα πρόγραμμα έργων συνολικού ύψους 13 δισ. ευρώ και σημείωσε ότι στόχος είναι μέχρι το τέλος του 2023 να έχουν δημοπρατηθεί και άλλα τέσσερα δισ. ευρώ έργα.
«Και αυτό είναι ένα συνεκτικό σχέδιο έργων. Δεν είναι αυτοσχεδιασμός. Δεν είναι μία μολυβιά σε ένα χάρτη. Είναι έργα, που έχουν συνοχή. Έργα που υπηρετούν έναν εθνικό σχεδιασμό: Να γίνει η χώρα μας κόμβος μεταφορών και υποδομών των Βαλκανίων».
Εστίασε στα σιδηροδρομικά έργα
Ο κ. Καραμανλής εστίασε ιδίως στα σιδηροδρομικά έργα, που υπηρετούν το νέο παραγωγικό μοντέλο. «Θεσσαλονίκη- Τοξότες: Ένα έργο που δημοπρατήθηκε. Η Θεσσαλονίκη θα γίνει επιτέλους λιμάνι- πύλη της ανατολικής Ευρώπης», τόνισε και σχολίασε:
«Ξέρετε ότι μέχρι προσφάτως -αν δεν είχαμε συμβασιοποιήσει την οδική σύνδεση με τον προβλήτα 6 – το λιμάνι της Θεσσαλονίκης δεν είχε καν οδική σύνδεση; Και λέμε, θέλουμε να είμαστε μία χώρα σοβαρή, που θέλουμε να γίνουμε logistics center της ευρύτερης περιοχής και δεν έχουμε οδική και σιδηροδρομική σύνδεση με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας, της Αλεξανδρούπολης;»
Ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι κατά την πρόσφατη επίσκεψη του στη Βουλγαρία συμφωνήθηκε να ξεκινήσει επιτέλους το πολύ φιλόδοξο σιδηροδρομικό project Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο που θα συνεχίζει στο Ρούσε και θα μπορεί να συνδεθεί με τα λιμάνια της Βόρειας Θάλασσας και την Κωνστάντζα. «Αυτό ξέρετε τι γεωπολιτική και γεωστρατηγική σημασία έχει για τη χώρα μας; Γιατί με αυτό τον τρόπο παρακάμπτουμε τα στενά του Βοσπόρου», σημείωσε.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέφερε ότι έχουν δημοπρατηθεί ήδη πέντε δισ. ευρώ σιδηροδρομικά έργα, τα οποία χάρη στη μελετοκατασκευή θα συμβασιοποιηθούν όχι σε πέντε χρόνια, αλλά σε 18 μήνες, και τα οποία έχουν διασφαλισμένη κοινοτική χρηματοδότηση.
Σημείωσε εξάλλου ότι ανοίγει ένα παράθυρο ευκαιρίας για τη χώρα με το Ταμείο Ανάκαμψης και ξεκαθάρισε ότι αυτή η Κυβέρνηση δεν θα εξαγγείλει ποτέ έργα χωρίς να έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση.
Ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι όταν ανέλαβε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών βρήκε απόλυτη ανωριμότητα έργων και «κανένα, μα κανένα σχεδιασμό, έργα σκορποχώρι, έργα χωρίς συνοχή».
Τόνισε ότι μέσα σε τρία χρόνια έχουν ξεμπλοκάρει σημαντικά έργα, όπως το Πάτρα – Πύργος, ο Ε65, ο ΒΟΑΚ, το Άκτιο- Αμβρακία, το Θριάσιο. Αναφέρθηκε επίσης στα έργα διαχείρισης υδάτινων πόρων, τα 1,5 δισ. ευρώ αντιπλημμυρικά έργα και τα υδροηλεκτρικά έργα.
Επισήμανε όμως ότι όλα τα έργα, που σχεδιάζει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, έχουν πράσινο αποτύπωμα.
Ανέφερε ενδεικτικά ότι ο σχεδιασμός για να ενωθούν τα λιμάνια μας με logistics center και ένα σύγχρονο σιδηρόδρομο «κουμπώνει» με το στόχο της Ευρώπης για «πράσινες» μεταφορές.
Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε επίσης στην προμήθεια νέων ηλεκτροκίνητων λεωφορείων, αλλά και στα έργα του Μετρό, που έχουν φιλοπεριβαλλοντικό πρόσημο. Προανήγγειλε ότι σύντομα θα επισκεφθεί το εργοτάξιο της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας στην Κατεχάκη, για να καταδειχθεί ότι η κατασκευή αυτού του έργου, του μεγαλύτερου δημοσίου έργου αυτή τη στιγμή στη χώρα που ήταν επίσης «κολλημένο», έχει ξεκινήσει. «Θα δείτε εργοτάξια και στην πλατεία Κολωνακίου και στην πλατεία Εξαρχείων», επισήμανε.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε επίσης ότι το Μετρό της Θεσσαλονίκης, μετά από τεράστιες πολιτικές αντιπαραθέσεις, επιτέλους τελειώνει, καθώς η Κυβέρνηση αυτή «είπε το αυτονόητο: Θέλουμε και Μετρό και αρχαία, θέλουμε να διαφυλάξουμε την πολιτιστική μας κληρονομιά και να την αναδείξουμε».
Αναφέρθηκε και στην ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, επισημαίνοντας μεταξύ άλλων ότι η Κυβέρνηση αυτή, χωρίς ιδεοληψίες, διαφύλαξε το δημόσιο χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών, αλλά και συνεργάστηκε με τον ιδιωτικό τομέα