Γ.Δ.
1463.82 -0,20%
ACAG
+0,69%
5.84
CENER
+0,21%
9.62
CNLCAP
-0,70%
7.05
DIMAND
+0,22%
9
NOVAL
-0,18%
2.765
OPTIMA
-0,97%
12.2
TITC
-0,79%
31.55
ΑΑΑΚ
0,00%
5.35
ΑΒΑΞ
-0,42%
1.428
ΑΒΕ
0,00%
0.476
ΑΔΜΗΕ
-0,45%
2.23
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+2,20%
3.02
ΑΛΦΑ
-0,24%
1.681
ΑΝΔΡΟ
+1,54%
6.6
ΑΡΑΙΓ
-0,95%
11.44
ΑΣΚΟ
+0,71%
2.82
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.64
ΑΤΤ
+2,73%
9.02
ΑΤΤΙΚΑ
-0,38%
2.62
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,85%
5.92
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.36
ΒΙΟΣΚ
+1,80%
1.415
ΒΙΟΤ
-10,00%
0.216
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.38
ΓΕΒΚΑ
-0,61%
1.635
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,23%
17.64
ΔΑΑ
-0,38%
7.79
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
-0,26%
11.5
ΔΟΜΙΚ
-1,97%
3.725
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+0,63%
1.61
ΕΕΕ
+0,48%
33.3
ΕΚΤΕΡ
-1,78%
2.21
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,89%
2.23
ΕΛΛ
0,00%
13.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,48%
2.07
ΕΛΠΕ
-0,27%
7.4
ΕΛΣΤΡ
-1,74%
2.26
ΕΛΤΟΝ
+2,12%
1.738
ΕΛΧΑ
-0,43%
1.832
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8.05
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
-0,17%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,17%
1.295
ΕΤΕ
+0,98%
8.432
ΕΥΑΠΣ
-0,30%
3.34
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.76
ΕΥΡΩΒ
-5,53%
2.05
ΕΧΑΕ
-0,43%
4.68
ΙΑΤΡ
0,00%
1.675
ΙΚΤΙΝ
-0,25%
0.405
ΙΛΥΔΑ
-0,83%
1.8
ΙΝΚΑΤ
-0,70%
4.965
ΙΝΛΙΦ
+0,39%
5.12
ΙΝΛΟΤ
+0,16%
1.25
ΙΝΤΕΚ
+0,68%
5.91
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.44
ΙΝΤΕΤ
-0,79%
1.25
ΙΝΤΚΑ
-1,04%
3.34
ΚΑΡΕΛ
-0,60%
334
ΚΕΚΡ
+3,72%
1.535
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-1,33%
1.48
ΚΟΡΔΕ
-0,60%
0.494
ΚΟΥΑΛ
+0,67%
1.194
ΚΟΥΕΣ
+0,57%
5.34
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.66
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.17
ΛΑΒΙ
-1,01%
0.879
ΛΑΜΔΑ
-1,09%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+0,72%
1.39
ΛΟΥΛΗ
-0,74%
2.67
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
-0,74%
2.67
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
+1,52%
3.675
ΜΙΝ
0,00%
0.595
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,43%
23.14
ΜΟΝΤΑ
-0,27%
3.69
ΜΟΤΟ
-0,54%
2.74
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-0,72%
24.8
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.94
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+0,56%
36.2
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.76
ΝΑΥΠ
+3,22%
0.962
ΞΥΛΚ
+0,71%
0.285
ΞΥΛΠ
0,00%
0.416
ΟΛΘ
+0,48%
21
ΟΛΠ
-0,36%
27.5
ΟΛΥΜΠ
-1,17%
2.54
ΟΠΑΠ
-0,56%
15.87
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,11%
0.896
ΟΤΕ
+3,44%
14.72
ΟΤΟΕΛ
-0,51%
11.72
ΠΑΙΡ
+0,46%
1.085
ΠΑΠ
+1,28%
2.37
ΠΕΙΡ
-0,24%
3.801
ΠΕΤΡΟ
-1,14%
8.7
ΠΛΑΘ
-2,10%
4.2
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.16
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
0,00%
5.17
ΡΕΒΟΙΛ
+1,51%
2.02
ΣΑΡ
-0,73%
10.92
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,58%
0.349
ΣΙΔΜΑ
+0,30%
1.685
ΣΠΕΙΣ
-3,47%
6.68
ΣΠΙ
+0,30%
0.67
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.24
ΤΖΚΑ
0,00%
1.515
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,25%
1.626
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+7,62%
0.226
ΦΡΛΚ
-1,85%
3.985
ΧΑΙΔΕ
-8,27%
0.61

Ουκρανία: Ο πόλεμος αναθεωρεί τους στόχους των αυτοκινητοβιομηχανιών

Ο πόλεμος στην Ουκρανία κατεβάζει τον πήχη των πωλήσεων στις αυτοκινητοβιομηχανίες, που πλέον έχουν να ζυγίσουν από τη μια τη μεγάλη αύξηση των πρώτων υλών και από την άλλη την επιθυμία να κρατήσουν σταθερά τις τιμές των αυτοκινήτων. Και όλα αυτά μέσα σε ένα κλίμα έντονης αβεβαιότητας, απόρροια των συνθηκών πολέμου στην Ουκρανία.

Είναι γνωστά τα λόγια του ισχυρού άνδρα της VW, Herbert Diess, ο οποίος τόνισε ότι ένας παρατεταμένος πόλεμος στην Ουκρανία μπορεί να αποδειχθεί χειρότερος για την αυτοκινητοβιομηχανία από ό,τι αποδείχθηκε η πανδημία, ενώ μπορεί να οδηγήσει σε μεγάλες αυξήσεις των τιμών των αυτοκινήτων.

Μέσα σε αυτό το κλίμα δεν θα πρέπει να ξεχνάμε και τους αναθεωρημένους στόχους που έχουν θέσει οι περισσότεροι κατασκευαστές, καθώς πιστεύουν ότι ο πόλεμος θα επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό τις πωλήσεις των αυτοκινήτων και βραχυπρόθεσμα την εφοδιαστική αλυσίδα.

Αναλυτές επισημαίνουν ότι ο πόλεμος θα επηρεάσει έως και το 15% της ευρωπαϊκής παραγωγής αυτοκινήτων, ενώ θα υπάρξει μεγάλο πρόβλημα με την έλλειψη ανταλλακτικών όλων εκείνων των εργοστασίων που βρίσκονται στην Ουκρανία και έχουν αναστείλει τη λειτουργία τους. Ωστόσο, σε αυτό το κλίμα πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν σταματήσει την παραγωγή τους στα εργοστάσια της Ρωσίας, επιβαρύνοντας ακόμη περισσότερο την όλη κατάσταση.

Αν μιλάμε σήμερα για μεγάλες αυξήσεις σε βασικά αγαθά, τον ίδιο δρόμο των αυξήσεων έχουν πάρει και οι πρώτες ύλες των αυτοκινήτων. Οι τιμές του χάλυβα, του αλουμινίου και του νικελίου ως χρηματιστηριακά προϊόντα έχουν ανέβει κατακόρυφα και συμπαρασύρουν όλα τα προϊόντα που εξαρτώνται από αυτά.

Η ηλεκτροκίνηση που διαθέτει ακριβή τεχνολογία παραμένει ακριβή και αυτή η κατάσταση επιβαρύνει την όλη προσπάθεια διάδοσής της. Ίσως το μόνο θετικό στην όλη υπόθεση είναι το μειωμένο κόστος λειτουργίας του αυτοκινήτου, καθώς η ηλεκτρική ενέργεια παραμένει ως η φθηνή μορφή ενέργειας στην αυτοκίνηση.

Έρευνες και μελέτες αναλυτών της αυτοκίνησης εκτιμούν ότι η μείωση της παραγωγής των αυτοκινήτων θα διαρκέσει τουλάχιστον για τα επόμενα δύο χρόνια. Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε, επίσης, και την έλλειψη των ημιαγωγών που είναι ακόμη ένα πρόβλημα που ταλανίζει την αυτοκινητοβιομηχανία και αποτελεί έναν άλλο παράγοντα που φρενάρει τις πωλήσεις των αυτοκινήτων. Παρά τις αυξήσεις των τιμών των αυτοκινήτων, οι παραδόσεις εξακολουθούν να είναι μειωμένες, με την αναμονή να κρατάει πολλούς μήνες. Έτσι συμβαίνει το εξής παράλογο, που ενώ οι εταιρείες έχουν πολλά νέα μοντέλα, δεν υπάρχει η ανάλογη διαθεσιμότητα.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!