Γ.Δ.
1407.03 -0,97%
ACAG
-0,34%
5.8
CENER
-0,41%
9.8
CNLCAP
0,00%
7.4
DIMAND
+0,35%
8.5
NOVAL
+0,02%
2.72
OPTIMA
-1,16%
11.9
TITC
-0,69%
28.65
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
+4,30%
1.406
ΑΒΕ
-0,45%
0.442
ΑΔΜΗΕ
+1,82%
2.235
ΑΚΡΙΤ
-6,41%
0.73
ΑΛΜΥ
-1,48%
2.66
ΑΛΦΑ
-1,95%
1.56
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
-2,51%
11.26
ΑΣΚΟ
-0,67%
2.95
ΑΣΤΑΚ
+1,22%
6.64
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.48
ΑΤΤ
-0,45%
11
ΑΤΤΙΚΑ
-0,41%
2.4
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-2,72%
5.73
ΒΙΟΚΑ
+0,81%
2.48
ΒΙΟΣΚ
+0,78%
1.29
ΒΙΟΤ
0,00%
0.232
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.5
ΓΕΒΚΑ
-1,01%
1.47
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,61%
16.4
ΔΑΑ
-1,68%
7.716
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
-0,18%
11.18
ΔΟΜΙΚ
+0,92%
3.86
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,30%
0.328
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.48
ΕΕΕ
-1,38%
31.5
ΕΚΤΕΡ
-0,24%
4.2
ΕΛΒΕ
-1,96%
5
ΕΛΙΝ
+2,28%
2.24
ΕΛΛ
+0,38%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,20%
2.49
ΕΛΠΕ
+0,26%
7.84
ΕΛΣΤΡ
+0,96%
2.11
ΕΛΤΟΝ
+1,07%
1.696
ΕΛΧΑ
-1,90%
1.86
ΕΝΤΕΡ
+0,51%
7.95
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-1,56%
1.26
ΕΤΕ
-3,10%
7.698
ΕΥΑΠΣ
-0,32%
3.08
ΕΥΔΑΠ
-1,64%
5.41
ΕΥΡΩΒ
-1,29%
2.07
ΕΧΑΕ
-1,12%
4.845
ΙΑΤΡ
-0,97%
1.53
ΙΚΤΙΝ
-0,55%
0.36
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.725
ΙΝΚΑΤ
-0,79%
5.04
ΙΝΛΙΦ
+0,42%
4.75
ΙΝΛΟΤ
-1,02%
1.162
ΙΝΤΕΚ
-1,08%
5.52
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,83%
2.4
ΙΝΤΕΤ
-0,82%
1.215
ΙΝΤΚΑ
-3,00%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
338
ΚΕΚΡ
+2,63%
1.365
ΚΕΠΕΝ
-9,00%
1.82
ΚΛΜ
+1,90%
1.61
ΚΟΡΔΕ
+0,42%
0.476
ΚΟΥΑΛ
+0,16%
1.23
ΚΟΥΕΣ
-0,57%
5.26
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-1,75%
11.25
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
+0,90%
1.12
ΛΑΒΙ
0,00%
0.862
ΛΑΜΔΑ
-0,15%
6.74
ΛΑΜΨΑ
-1,64%
36
ΛΑΝΑΚ
+2,22%
0.92
ΛΕΒΚ
0,00%
0.296
ΛΕΒΠ
0,00%
0.28
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+0,72%
1.39
ΛΟΥΛΗ
+0,75%
2.69
ΜΑΘΙΟ
-1,69%
0.812
ΜΕΒΑ
+1,29%
3.92
ΜΕΝΤΙ
-4,26%
2.7
ΜΕΡΚΟ
-8,11%
40.8
ΜΙΓ
+0,28%
3.62
ΜΙΝ
+14,78%
0.66
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,86%
23.06
ΜΟΝΤΑ
+1,31%
3.1
ΜΟΤΟ
-2,70%
2.705
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
-0,15%
26.72
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,29%
3.43
ΜΠΡΙΚ
-2,12%
1.85
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+0,28%
35.46
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.64
ΝΑΥΠ
+2,20%
0.93
ΞΥΛΚ
0,00%
0.26
ΞΥΛΠ
0,00%
0.462
ΟΛΘ
-1,91%
20.5
ΟΛΠ
0,00%
25.3
ΟΛΥΜΠ
+1,22%
2.48
ΟΠΑΠ
-0,47%
14.67
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,53%
0.902
ΟΤΕ
+0,37%
13.56
ΟΤΟΕΛ
-0,35%
11.4
ΠΑΙΡ
0,00%
1.075
ΠΑΠ
0,00%
2.45
ΠΕΙΡ
-2,01%
3.518
ΠΕΤΡΟ
+1,49%
8.18
ΠΛΑΘ
-0,26%
3.815
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.9
ΠΡΔ
0,00%
0.26
ΠΡΕΜΙΑ
-0,18%
1.122
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.6
ΠΡΟΦ
-1,41%
4.535
ΡΕΒΟΙΛ
+7,53%
2
ΣΑΡ
+2,00%
11.2
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
-1,74%
0.339
ΣΙΔΜΑ
+4,71%
1.555
ΣΠΕΙΣ
-0,91%
6.54
ΣΠΙ
+1,29%
0.628
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.51
ΤΖΚΑ
+0,72%
1.39
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,37%
1.612
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
+0,85%
0.238
ΦΡΛΚ
-0,51%
3.87
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.66

7 μέρες τον χρόνο χαμένες στη κίνηση των δρόμων της Αθήνας

Με πολύ γρήγορους ρυθμούς η Αθήνα βουλιάζει ξανά στο κυκλοφοριακό χάος προ πανδημίας με τα στοιχεία να δείχνουν πως η κατάσταση ολοένα και χειροτερεύει. Έρευνα του Pricefox με στοιχεία από την TomTom αναλύει την εικόνα στους δρόμους της πρωτεύουσας με τους αριθμούς να καίνε καθώς οι οδηγοί παραμένουν ακινητοποιημένοι στα οχήματά τους 7 μέρες τον χρόνο.

Μεγάλη αύξηση της κυκλοφοριακής συμφόρησης σε επίπεδα προ πανδημίας

Η κίνηση στους δρόμους της Αθήνας παρουσίασε αύξηση της τάξεως του 1,5% το 2021 σε σύγκριση με το 2020. Παρόλο που η αύξηση θεωρείται η μικρή, η κυκλοφοριακή συμφόρηση αυξήθηκε κατά 8,8% και συνεχίζει με αυξητική τάση που όλα δείχνουν ότι πολύ σύντομα θα προσεγγίσει τα επίπεδα συμφόρησης προ πανδημίας. Στα παρακάτω διαγράμματα παρουσιάζεται η εξέλιξη του δείκτη κυκλοφοριακής συμφόρησης στην Αθήνα ανά έτος και μήνα.

Ένα επίπεδο συμφόρησης 37% για το 2021 σημαίνει ότι, κατά μέσο όρο, οι χρόνοι μετακίνησης ήταν 37% μεγαλύτεροι από ό,τι κατά τη διάρκεια των βασικών συνθηκών χωρίς συμφόρηση. Αυτό συνεπάγεται ότι μια μετακίνηση 30 λεπτών σε κατάσταση ελεύθερης ροής θα διαρκέσει 11 λεπτά περισσότερο όταν το επίπεδο συμφόρησης είναι στο 37%. Η αντίστοιχη καθυστέρηση το 2019 ήταν σχεδόν 13 λεπτά.

Η πιο αυξημένη συμφόρηση παρατηρήθηκε τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο του 2021 (52%) με μεγάλη διαφορά σε σχέση με τους αντίστοιχους μήνες του 2020 (28%) με την άρση των περιοριστικών μέτρων κατά της πανδημίας να αποτελεί τον βασικό λόγο. Για μια διαδρομή 30 λεπτών υπό συνθήκες ομαλής ροής, τα Χριστούγεννα του 2021 σε ώρες αιχμής η μετακίνηση διαρκούσε 46 λεπτά λόγω καθυστέρησης στην συμφόρηση 16 λεπτών.

Για μια πρωινή διαδρομή 30 λεπτών οι οδηγοί μένουν επιπλέον 19 λεπτά κολλημένοι στη κίνηση

Το 2021, τις πρωινές και τις απογευματινές ώρες λόγω μετακίνησης στους χώρους εργασίας οι οδηγοί μένουν επιπλέον 19 και 16 λεπτά αντίστοιχα ακινητοποιημένοι στην κίνηση ανά διαδρομή 30 λεπτών. Στο παρακάτω γράφημα παρουσιάζονται οι χρόνοι συμφόρησης από το 2019 έως το 2021 τις πρωινές και απογευματινές ώρες αιχμής.

Κυκλοφοριακό χάος κάθε Δευτέρα και Τρίτη πρωί στους δρόμους της Αθήνας

Τις πρωινές ώρες 8:00-10:00 η ο δείκτης κυκλοφοριακής συμφόρησης αγγίζει το 70% με τις καθυστερήσεις στους δρόμους της Αθήνας να φτάνουν τα 21 λεπτά για μια διαδρομή 30 λεπτών. Η συμφόρηση μειώνεται 10:00 με 13:00 και στη συνέχεια παραμένει αμείωτη από τις 14:00 το μεσημέρι έως τις 19:00 το απόγευμα. Η ομαλή ροή τις καθημερινές παρατηρείται μόνο μετά τις 22:00 το βράδυ.

Αρνητική πρωτιά η Αθήνα στη κυκλοφοριακή συμφόρηση

Μεταξύ πόλεων της Μεσογείου, η Αθήνα κατατάσσεται 1η στον χρόνο που οι οδηγοί παραμένουν ακινητοποιημένοι στα οχήματα τους το 2019 και το 2020 και 2η μετά την Ρώμη το 2021. Συγκεκριμένα το 2021 οι οδηγοί στην Ρώμη παρέμειναν ακινητοποιημένοι στους δρόμους λόγω κίνησης για περισσότερες από 7 μέρες τον χρόνο, στην Αθήνα σχεδόν 7 μέρες, στην Λισαβόνα και στην Μαδρίτη για 6,5 μέρες.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!