Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Hellas Direct: Τι ισχύει στη βιομηχανία αυτοκινήτων λόγω του πολέμου

Τους λόγους που οι αυτοκινητοβιομηχανίες αγωνιούν για τις εξελίξεις στην Ουκρανία εξηγεί η Hellas Direct.

Η ασφαλιστική εταιρεία αναφέρεται στις ελλείψεις στο πεδίο της αγοράς αυτοκινήτου που προκαλούνται εξ’ αιτίας του πολέμου στην Ουκρανία, σημειώνοντας μεταξύ άλλων:

«Σύμφωνα με αναλυτές, λόγω του πολέμου στην Ουκρανία προβλέπεται η παραγωγή αυτοκινήτων να μειωθεί σημαντικά και κάτι εκατομμύρια καινούργια αυτοκίνητα να μην παραχθούν ποτέ.

Φυσικά όταν γίνεται πόλεμος υπάρχουν άλλα πράγματα που μας νοιάζουν και όχι η παραγωγή αυτοκινήτων. Ωστόσο αυτή η παράπλευρη συνέπεια του πολέμου επηρεάζει τις ζωές ανθρώπων σε πολλές άλλες χώρες και τρομάζει όλους εκείνους, πωλητές, προμηθευτές και υπαλλήλους, που απασχολούνται και βιοπορίζονται κάπου στην αλυσίδα παραγωγής των αυτοκινήτων ανά τον κόσμο.

Από τα καλώδια μέχρι τα μικροτσίπ: Ένα αυτοκίνητο χρειάζεται την Ουκρανία για πολλούς λόγους.

Το ήξερες ότι στην Ουκρανία κατασκευάζονται κρίσιμα ανταλλακτικά τα οποία είναι σούπερ χρήσιμα για τις αυτοκινητοβιομηχανίες; Το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι τα καλώδια που «έρχονται» από την Ουκρανία και χωρίς αυτά «καπουτ» τα αυτοκίνητα. Γι’ αυτό αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Volkswagen, η BMW και η Porsche, έβαλαν φρένο στα εργοστάσια τους μέχρι να δουν τι θα γίνει με τον πόλεμο στην Ουκρανία.

Προβλήματα από τις ελλείψεις σε τιτάνιο και νέον

Τα «ζόρια» όμως για τις αυτοκινητοβιομηχανίες φαίνεται πως τώρα ξεκίνησαν για τα καλά. Γιατί τα προβλήματα – εκπλήξεις φυτρώνουν το ένα μετά το άλλο. Στην αρχή προέκυψαν φόβοι για την έλλειψη τιτανίου, που εξορύσσεται στην Ουκρανία σε σημαντικές ποσότητες, ένα ορυκτό που χρησιμοποιείται για την κατασκευή «σπόγγου τιτανίου», ο οποίος μετατρέπεται σε μέταλλο για βιομηχανικές εφαρμογές.

Πολύ γρήγορα ακολούθησε ακόμη ένα δυσάρεστο «σοκ» για τις αυτοκινητοβιομηχανίες με τις πιθανές ελλείψεις σε αέριο νέον. Αυτό χρησιμοποιείται για την τροφοδοσία των lasers που κατασκευάζουν ημιαγωγούς (μικροτσίπ) και η Ουκρανία συγκαταλέγεται στους βασικούς προμηθευτές της παγκόσμιας αγοράς. Με την παραγωγή να έχει διακοπεί λόγω του πολέμου, οι επιπτώσεις είναι αναπόφευκτες.

Τα δυσεύρετα ορυκτά της Ρωσίας προκαλούν «πονοκέφαλο»

Άλλα τόσα προβλήματα, ίσως και μεγαλύτερα, έρχονται από την πλευρά της Ρωσίας και την εκτίναξη των τιμών του νικελίου και του παλλάδιου, μέταλλα που εξορύσσονται κατά κόρον στη Ρωσία και χρησιμοποιούνται στην κατασκευή προηγμένων μπαταριών και καταλυτών, χάρη στα οποία λειτουργούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Και κάπου εδώ ήρθε η ώρα να δεις και εσύ την ειρωνεία της υπόθεσης. Από τη μία η Δύση θέλει να ξεφύγει από την εξάρτηση από ρωσικό πετρέλαιο και ντίζελ, μεταπηδώντας από οχήματα εσωτερικής καύσης σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα, και από την άλλη πέφτει στην εξάρτηση από νικέλιο από τη Ρωσία, χωρίς το οποίο δεν μπορούν να κατασκευαστούν οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Μεγάλο μπλέξιμο…

Το πρόβλημα με τα εργοστάσια και το μπλόκο στις εξαγωγές προς τη Ρωσία
Και φυσικά είναι και όλα τα εργοστάσια διαφόρων αυτοκινητοβιομηχανιών που λειτουργούσαν στη Ρωσία, όπως της Hyundai στην Αγία Πετρούπολη, τα δύο εργοστάσια της VW στις πόλεις Kaluga και Nizhny Novgorod κ.α., που πλέον έχουν αναστείλει τη λειτουργία τους.

Σαν να μην έφταναν όμως όλα τα προηγούμενα, έρχεται να προστεθεί και μια λίστα από κυρώσεις προς και από τη Ρωσία, με αποτέλεσμα το μπλοκάρισμα των εξαγωγών αυτοκινήτων προς τη χώρα, σε μια αγορά δηλαδή που εδώ και χρόνια κάποιες αυτοκινητοβιομηχανίες είχαν επενδύσει πολλά.

Παράπλευρες συνέπειες που κοστίζουν

Καλώς ή κακώς, όλες οι χώρες εξαρτιόμαστε πολύ η μία από την άλλη και ο πόλεμος στην Ουκρανία μάς το έκανε πιο ξεκάθαρο από ποτέ. Από τη βενζίνη του αυτοκινήτου μας ή τη μπαταρία του ηλεκτρικού μας οχήματος, μέχρι και για το ίδιο μας το ΙΧ ή αυτό που ελπίζουμε να αποκτήσουμε στο μέλλον, όλα θα επηρεαστούν, και τα παραπάνω μας βοηθούν να καταλάβουμε το «πώς» και το «γιατί». Και προφανώς όλα αυτά δεν παύουν να είναι ψιλά γράμματα μπροστά στην ανθρώπινη ζωή».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!