THEPOWERGAME
Μέρισμα και επιστροφή κερδών ύψους 494 εκατ. ευρώ θα διαθέσει στους μετόχους του ο ΟΠΑΠ. Η εταιρεία ανακοίνωσε πριν από λίγο ότι θα διανείμει μέρισμα 176 εκατ. ευρώ ή 0,50 ευρώ ανά μετοχή, ενώ θα επιστρέψει 318 εκατ. ευρώ ή 0,90 ευρώ ανά μετοχή ως επιστροφή κεφαλαίου.
Σύμφωνα με τις σχετικές ανακοινώσεις, το μέρισμα θα προταθεί στη Γενική Συνέλευση Μετόχων στις 9 Ιουνίου και θα φέρει ημερομηνία αποκοπής την 18η Ιουλίου, ενώ για την επιστροφή κεφαλαίου η ημερομηνία αποκοπής έχει οριστεί για την 29η Ιουλίου 2022.
Σημειώνεται ότι ο ΟΠΑΠ τον περασμένο Νοέμβριο είχε διανείμει προμέρισμα 0,10 ευρώ ανά μετοχή, ήτοι 35,3 εκατ. ευρώ από τα κέρδη του 2021. Έτσι το συνολικό διανεμόμενο μέρισμα για τα αποτελέσματα του 2021 ανέρχεται σε 530 εκατ. ευρώ.
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν ότι η εταιρεία διαθέτει πολύ υψηλή ρευστότητα καθώς ο δανεισμός ανέρχεται σε 250 εκατ. ευρώ, ενώ τα λειτουργικά κέρδη EBITDA ξεπερνούν τα 550 εκατ. ευρώ.
Τα οικονομικά αποτελέσματα
Αναφορικά με τα αποτελέσματα του 2021 που ανακοινώθηκαν επίσης προ ολίγου, ο όμιλος ΟΠΑΠ εμφανίζει μεγάλη ανάπτυξη εσόδων και κερδών. Τα ακαθάριστα έσοδα (GGR) διαμορφώθηκαν σε 1,54 δισ. ευρώ από 1,13 δισ. ευρώ που ήταν το 2020 σημειώνοντας έτσι αύξηση 36,2%. Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) διαμορφώθηκαν σε 550 εκατ. ευρώ και είναι υπερδιπλάσια (+111%) από εκείνα του 2020 που είχαν διαμορφωθεί σε 261 εκατ. ευρώ. Ακόμη τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε 259 εκατ. ευρώ, έναντι 205 εκατ. ευρώ το 2020, σημειώνοντας έτσι αύξηση κατά 26,4%.
Στην μεγάλη αυτή αύξηση συνέβαλαν, δύο παράγοντες: πρώτον η ενοποίηση των μεγεθών της Stoiximan σε Ελλάδα και Κύπρο και δεύτερον το γεγονός ότι το 2020 παρέμεινε κλειστό το επίγειο δίκτυο της εταιρείας για πολλούς μήνες. Η Stoiximan ξεκίνησε να ενοποιείται από την ΟΠΑΠ τον Δεκέμβριο το 2020 κι επομένως τη χρονιά εκείνη συμπεριλήφθηκαν τα αποτελέσματα ενός μόνον μήνα, σε αντίθεση με το 2021 όπου η ενοποίηση αφορά στο 12μηνο. Χωρίς τα μεγέθη της Stoiximan τα ακαθάριστα έσοδα GGR του ΟΠΑΠ πέρυσι διαμορφώθηκαν σε 1,1 δισ. ευρώ, έναντι 1,05 δισ. ευρώ το 2020.
«Ο ΟΠΑΠ επιβεβαίωσε τη δυναμική του επιχειρηματικού μοντέλου του, επιτυγχάνοντας σημαντικά αποτελέσματα και ισχυρή οικονομική θέση το 2021, παρά τις συνεχιζόμενες προκλήσεις της πανδημίας», σχολίασε ο επικεφαλής του οργανισμού Γιαν Κάρας. «Οι retail δραστηριότητες μας», πρόσθεσε, «επέδειξαν υψηλές αντοχές, με την ανάκαμψη να επιταχύνεται, παρότι τα καταστήματα μας έπρεπε να αναστείλουν τις δραστηριότητες τους για αρκετούς μήνες και να προσαρμοστούν σε αυστηρούς υγειονομικούς περιορισμούς μετά την επαναλειτουργία τους».
Αναφορικά με τις online δραστηριότητες ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΠΑΠ είπε ότι συνέχισαν να αποτελούν βασικό μοχλό ανάπτυξης ακόμη και μετά την επαναλειτουργία του retail δικτύου. «Η βάση των online πελατών μας αναπτύχθηκε περαιτέρω, χάριν στα αναβαθμισμένα front-end περιβάλλοντα και τις στοχευμένες δραστηριότητες CRM», είπε χαρακτηριστικά.