THEPOWERGAME
Η Κομισιόν ανακοίνωσε πως ξεκίνησε έρευνα για πρακτικές αθέμιτου ανταγωνισμού και μονοπωλιακή συμπεριφορά από τη συμφωνία των Google και Meta (πρώην Facebook) σχετικά με τις υπηρεσίες διαφήμισης προβολής στο διαδίκτυο. Οι δύο εταιρείες εξετάζεται αν παραβιάζουν τους κανόνες ανταγωνισμού της ΕΕ.
Η εκτελεστική αντιπρόεδρος της Κομισιόν και υπεύθυνη για την πολιτική ανταγωνισμού Μαργκρέτε Βεστάγκερ δήλωσε: «Πολλοί εκδότες βασίζονται στη διαφήμιση προβολής στο διαδίκτυο για να χρηματοδοτήσουν διαδικτυακό περιεχόμενο για τους καταναλωτές. Μέσω της λεγόμενης συμφωνίας “Jedi Blue” μεταξύ της Google και της Meta, μια ανταγωνιστική τεχνολογία της Ανοιχτής Προσφοράς της Google ενδέχεται να έχει στοχευθεί με στόχο την αποδυνάμωσή της και τον αποκλεισμό της από την αγορά για την προβολή διαφημίσεων σε ιστότοπους και εφαρμογές εκδοτών. Εάν επιβεβαιωθεί από την έρευνά μας, αυτό θα περιόριζε και θα στρεβλώσει τον ανταγωνισμό στην ήδη συγκεντρωμένη αγορά τεχνολογίας διαφημίσεων, εις βάρος των αντίπαλων τεχνολογιών προβολής διαφημίσεων, των εκδοτών και, τελικά, των καταναλωτών».
Η Google παρέχει υπηρεσίες τεχνολογίας διαφήμισης που μεσολαβούν μεταξύ διαφημιζόμενων και εκδοτών μέσω δημοπρασίας σε πραγματικό χρόνο διαφημιστικού χώρου προβολής στο διαδίκτυο σε ιστότοπους ή εφαρμογές για κινητά, μεταξύ άλλων μέσω του «Προγράμματος Ανοιχτής Προσφοράς». Η Meta παρέχει διαδικτυακές υπηρεσίες διαφήμισης προβολής και, μέσω του «Meta Audience Network» της, συμμετέχει σε δημοπρασίες για διαφημιστικό χώρο τρίτων εκδοτών χρησιμοποιώντας τις υπηρεσίες διαφημιστικής τεχνολογίας της Google και των ανταγωνιστών της.
Η έρευνα της Κομισιόν αφορά σε μια συμφωνία του Σεπτεμβρίου 2018, στην οποία η Google έδωσε την κωδική ονομασία «Jedi Blue», μεταξύ της Google και της Meta για τη συμμετοχή του Δικτύου κοινού της Meta στο πρόγραμμα Ανοιχτής Προσφοράς της Google. Η Επιτροπή ανησυχεί ότι η συμφωνία μπορεί να αποτελέσει μέρος των προσπαθειών για τον αποκλεισμό υπηρεσιών τεχνολογίας διαφημίσεων που ανταγωνίζονται το πρόγραμμα Ανοιχτής Προσφοράς της Google και συνεπώς να περιορίσει ή να στρεβλώσει τον ανταγωνισμό στις αγορές για διαφημίσεις προβολής στο διαδίκτυο, εις βάρος των εκδοτών και, τελικά, των καταναλωτών.
Εάν αποδειχθεί κάτι τέτοιο, οι υπό διερεύνηση πρακτικές ενδέχεται να παραβιάζουν τους κανόνες ανταγωνισμού της ΕΕ για αντι-ανταγωνιστικές συμφωνίες μεταξύ εταιρειών.