Γ.Δ.
1452.5 -0,26%
ACAG
+0,52%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
-0,11%
9.11
CNLCAP
-2,68%
7.25
DIMAND
-2,25%
7.82
NOVAL
-0,65%
2.285
OPTIMA
-2,33%
12.56
TITC
-1,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,23%
1.494
ΑΒΕ
+0,22%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
-0,87%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,47%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,66%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
-3,51%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
-1,35%
2.19
ΒΙΟ
-3,30%
5.27
ΒΙΟΚΑ
-0,27%
1.865
ΒΙΟΣΚ
-0,62%
1.6
ΒΙΟΤ
-3,01%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-0,60%
11.6
ΔΟΜΙΚ
-4,32%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
-1,96%
1.755
ΕΕΕ
-0,74%
32.18
ΕΚΤΕΡ
-1,02%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,83%
2.18
ΕΛΛ
+1,75%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
+0,27%
7.3
ΕΛΣΤΡ
+0,97%
2.08
ΕΛΤΟΝ
-1,07%
1.856
ΕΛΧΑ
-0,74%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
+0,80%
7.84
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,63%
2.25
ΕΧΑΕ
-1,54%
4.47
ΙΑΤΡ
-3,23%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-0,30%
0.334
ΙΛΥΔΑ
-0,25%
1.975
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.83
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.75
ΙΝΛΟΤ
+2,46%
0.998
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,50%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,35%
2.86
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-0,46%
0.429
ΚΟΥΑΛ
+1,72%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,17%
5.86
ΚΡΙ
+0,33%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
-0,27%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-3,80%
1.52
ΛΟΥΛΗ
-0,69%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
+1,79%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-1,86%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,21%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
20.56
ΜΟΝΤΑ
-1,11%
3.56
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,79%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,93%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-1,18%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+0,24%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-0,17%
30.05
ΟΛΥΜΠ
+1,30%
2.34
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,63%
0.798
ΟΤΕ
+0,61%
14.85
ΟΤΟΕΛ
-1,33%
10.36
ΠΑΙΡ
+3,33%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,04%
3.891
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.39
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.24
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.92
ΠΛΑΚΡ
+2,08%
14.7
ΠΡΔ
+8,70%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+1,53%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
-5,07%
6.55
ΠΡΟΦ
+0,77%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+0,19%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+1,61%
1.575
ΣΠΕΙΣ
+1,71%
5.94
ΣΠΙ
+0,39%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,96%
20.02
ΤΖΚΑ
-1,67%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,61%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+4,55%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,86%
3.7
ΧΑΙΔΕ
+1,69%
0.6

ΕE: Περιορισμένες οι πωλήσεις των ηλεκτρικά φορτιζόμενων φορτηγών

Συνολικά το 2021, το 90,2% όλων των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων που ταξινομήθηκαν στην ΕΕ κινούνταν με ντίζελ, ενώ τα φορτηγά με κινητήρα βενζίνης αντιπροσώπευαν το 3,8% της αγοράς. Οι συνολικές πωλήσεις νέων van αυξήθηκαν πέρσι, γεγονός που είχε ως αποτέλεσμα υψηλότερους όγκους για όλους τους τύπους καυσίμων, αλλά κυρίως για ηλεκτρικά και υβριδικά φορτηγά, αναφέρει η ACEA. Τα ηλεκτρικά φορτιζόμενα οχήματα αποτελούσαν το 3% των ταξινομήσεων φορτηγών σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση πέρυσι (έναντι 2% το 2020), ενώ τα υβριδικά φορτηγά αντιστοιχούσαν στο 1,6% (από 0,9%). Τύποι καυσίμων νέων βαν: ηλεκτρικά 3,0%, υβριδικά 1,6%, ντίζελ 90,2% μερίδιο αγοράς για ολόκληρο το έτος 2021.

Φορτηγά ντίζελ και βενζίνης

Το 2021, η ζήτηση για φορτηγά ντίζελ αυξήθηκε κατά 6,2% σε 1.408.376 μονάδες. Παρά την αύξηση αυτή στις πωλήσεις, το μερίδιο αγοράς του ντίζελ μειώθηκε από 92,4% το 2020 σε 90,2% το 2021 σε ολόκληρη την περιοχή. Οι τέσσερις κύριες αγορές της ΕΕ παρουσίασαν μικτά αποτελέσματα. Η Ιταλία σημείωσε τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση (+8,6%), ακολουθούμενη από τη Γαλλία (+4,0%). Η Ισπανία και η Γερμανία, από την άλλη πλευρά, παρουσίασαν μείωση στη ζήτηση ντίζελ (-4,7% και -3,6% αντίστοιχα).

Ο αριθμός των φορτηγών βενζίνης που ταξινομήθηκαν αυξήθηκε σε 58.757 μονάδες πέρσι, αυξημένος κατά 20,5% σε σύγκριση με το 2020. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο της βενζίνης αυξήθηκε από 3,4% σε 3,8% των πωλήσεων στην ΕΕ. Μεταξύ των μεγάλων αγορών, η Γαλλία (+43,2%) και η Γερμανία (+25,7%) σημείωσαν διψήφια κέρδη, ενώ η Ισπανία κατέγραψε πτώση (-24,1%).

Οχήματα εναλλακτικής ισχύος (APV)

Πέρυσι, οι πωλήσεις νέων ηλεκτρικά φορτιζόμενων οχημάτων (ECV) – που περιλαμβάνουν ηλεκτρικά φορτηγά με μπαταρία και plug-in υβριδικά – αυξήθηκαν κατά 63,2% σε ολόκληρη την ΕΕ φτάνοντας τα 46.853 φορτηγά που πωλήθηκαν. Αυτή η ισχυρή διψήφια ανάπτυξη είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση του μεριδίου αγοράς από 2% το 2020 σε 3% το 2021. Οι πωλήσεις ECV αυξήθηκαν κατά 237,8% στην Ιταλία, 55,5% στην Ισπανία, 44,9% στη Γερμανία και 39,8% στη Γαλλία.

Εξετάζοντας τα στοιχεία ολόκληρου του έτους για το 2021, οι πωλήσεις υβριδικών ηλεκτρικών φορτηγών (HEV) αυξήθηκαν κατά 101,5% στις 25.496 μονάδες, με το μερίδιο αγοράς των υβριδικών ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων να αυξάνεται από 0,9% το 2020 σε 1,6% πέρσι. Μεταξύ των μεγάλων αγορών της ΕΕ, η Γαλλία σημείωσε τη μεγαλύτερη άνοδο (+155,2%), ακολουθούμενη από την Ιταλία (+129,2%), τη Γερμανία (+67,6%) και την Ισπανία (+12,7%).

Οι εγγραφές φορτηγών με εναλλακτικά καύσιμα αυξήθηκαν κατά 10,2% το 2021 φτάνοντας τις 21.340 μονάδες που πωλήθηκαν σε ολόκληρη την ΕΕ. Από τις τέσσερις μεγάλες αγορές, μόνο η Γερμανία σημείωσε μείωση (-3,2%). Συνολικά, το μερίδιο των οχημάτων εναλλακτικών καυσίμων στις νέες πωλήσεις παρέμεινε σταθερό και αντιπροσώπευε το 1,4% της ευρωπαϊκής αγοράς (έναντι 1,3% το 2020).

Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων(ACEA) ιδρύθηκε το 1991 με τη γαλλική ονομασία l’Association des Constructeurs Européens d’Automobiles, η οποία εξηγεί το ευρέως χρησιμοποιούμενο και αναγνωρισμένο αρκτικόλεξο που χρησιμοποιείται ακόμα και σήμερα: ACEA.

Πριν από τρεις δεκαετίες, τα ιδρυτικά μέλη της ήταν: BMW, DAF, Daimler-Benz, FIAT, Ford, General Motors Europe, MAN, Porsche, Renault, Rolls Royce, Rover, Saab-Scania, Volkswagen, Volvo Car και AB Volvo. Τα πιο πρόσφατα χρόνια, η ACEA άνοιξε επίσης τις πόρτες της σε μη ευρωπαίους κατασκευαστές με σημαντικές εγκαταστάσεις παραγωγής και έρευνας στην ΕΕ.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!