Γ.Δ.
1408.05 +0,13%
ACAG
-0,19%
5.34
BOCHGR
-1,13%
4.39
CENER
-1,86%
8.44
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-0,97%
8.2
NOVAL
-0,22%
2.27
OPTIMA
-2,15%
12.74
TITC
+1,05%
38.4
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+5,87%
1.48
ΑΒΕ
+2,87%
0.466
ΑΔΜΗΕ
+1,05%
2.395
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
+0,55%
3.665
ΑΛΦΑ
-0,49%
1.515
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,02%
9.66
ΑΣΚΟ
+1,15%
2.63
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.94
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.78
ΑΤΤ
-5,00%
0.57
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.17
ΒΙΟ
+1,15%
5.27
ΒΙΟΚΑ
-1,68%
1.76
ΒΙΟΣΚ
+1,45%
1.4
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+2,94%
2.1
ΓΕΒΚΑ
-0,38%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,88%
18.36
ΔΑΑ
+1,12%
8.15
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.6
ΔΕΗ
-1,37%
11.55
ΔΟΜΙΚ
-0,93%
2.665
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,01%
0.299
ΕΒΡΟΦ
+1,09%
1.385
ΕΕΕ
-0,35%
33.7
ΕΚΤΕΡ
+1,48%
1.512
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+1,53%
1.99
ΕΛΛ
+1,15%
13.25
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+3,21%
1.734
ΕΛΠΕ
+0,82%
6.765
ΕΛΣΤΡ
-0,99%
2
ΕΛΤΟΝ
+0,97%
1.87
ΕΛΧΑ
+0,33%
1.852
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.115
ΕΤΕ
+1,57%
6.99
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.12
ΕΥΔΑΠ
-0,69%
5.74
ΕΥΡΩΒ
+0,64%
2.058
ΕΧΑΕ
+2,09%
4.4
ΙΑΤΡ
-1,95%
1.51
ΙΚΤΙΝ
-1,31%
0.301
ΙΛΥΔΑ
+2,15%
1.9
ΙΝΚΑΤ
+1,04%
4.88
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.31
ΙΝΛΟΤ
-0,11%
0.929
ΙΝΤΕΚ
+2,63%
5.85
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,81%
2.48
ΙΝΤΕΤ
+0,60%
0.998
ΙΝΤΚΑ
-1,63%
2.71
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.195
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+0,34%
1.455
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.419
ΚΟΥΑΛ
+2,45%
1.088
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.54
ΚΡΙ
-1,40%
14.1
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-2,54%
0.922
ΛΑΒΙ
+1,10%
0.734
ΛΑΜΔΑ
-0,28%
7.15
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
+1,11%
2.73
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.56
ΜΕΝΤΙ
+1,96%
2.08
ΜΕΡΚΟ
-9,50%
40
ΜΙΓ
-1,48%
2.995
ΜΙΝ
-1,96%
0.5
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,10%
19.37
ΜΟΝΤΑ
-1,60%
3.69
ΜΟΤΟ
-1,38%
2.51
ΜΟΥΖΚ
-2,31%
0.635
ΜΠΕΛΑ
+0,57%
24.84
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.7
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.1
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,38%
31.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
-0,24%
0.818
ΞΥΛΚ
0,00%
0.252
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
-1,41%
21
ΟΛΠ
+0,81%
31.25
ΟΛΥΜΠ
+0,87%
2.32
ΟΠΑΠ
+1,41%
15.78
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
-0,99%
14.98
ΟΤΟΕΛ
+0,79%
10.2
ΠΑΙΡ
0,00%
0.988
ΠΑΠ
0,00%
2.36
ΠΕΙΡ
-0,44%
3.599
ΠΕΡΦ
-1,10%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,25%
7.88
ΠΛΑΘ
0,00%
3.935
ΠΛΑΚΡ
+2,24%
13.7
ΠΡΔ
0,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
+0,51%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
0,00%
5.12
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.57
ΣΑΡ
+0,94%
10.78
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,22%
0.333
ΣΙΔΜΑ
+2,67%
1.54
ΣΠΕΙΣ
-2,13%
5.52
ΣΠΙ
+0,40%
0.504
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,05%
19.81
ΤΖΚΑ
+1,77%
1.44
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,62%
1.61
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+2,50%
8.2
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.208
ΦΡΛΚ
0,00%
3.61
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.56

Πιο ακριβά τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα τα τελευταία δύο χρόνια

Τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα έχουν γίνει πιο ακριβά τα τελευταία δύο χρόνια. Σύμφωνα με την Στατιστική Υπηρεσία της Γερμανίας, μιας χώρας που αποτελεί την μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου στην Ευρώπη, οι τιμές των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 3,1% το 2021 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Η ανάλυση των δεδομένων έδειξε ότι καταβλήθηκαν κατά μέσο όρο 15.740 ευρώ για την αγορά ενός μεταχειρισμένου αυτοκίνητου το 2021, έναντι 12.470 ευρώ που είχαν καταβληθεί το 2019, υποδηλώνοντας την σημαντική αύξηση. Ένας λόγος που οι οδηγοί δαπάνησαν περισσότερα χρήματα για την αγορά μεταχειρισμένου αυτοκινήτου είναι ότι στρέφονται περισσότερο προς την αγορά των SUV, που κατά βάση είναι ακριβότερα. Φυσικά δεν είναι μόνο αυτός ο λόγος της αύξησης. Σημαντικό ρόλο έπαιξε και συνεχίζει να παίζει η πανδημία, η οποία έχει δημιουργήσει μεγάλο πρόβλημα με τις παραγωγές καινούριων αυτοκινήτων, αναγκάζοντας μεγάλη μερίδα πολιτών, που θέλει να αγοράσει άμεσα αυτοκίνητο, να στρέφεται προς το μεταχειρισμένο.

Πώς έχει αλλάξει το τοπίο η έλλειψη ημιαγωγών

Η έλλειψη των ημιαγωγών εξακολουθεί να επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό τις πωλήσεις αυτοκινήτων. Η αργή παράδοση έχει ως συνέπεια κάποιους να τους στρέψει προς την αγορά του μεταχειρισμένου. Για παράδειγμα αντί για 3,6 εκατομμύρια νέα αυτοκίνητα το 2019, μόνο 2,6 εκατομμύρια αυτοκίνητα ταξινομήθηκαν στη Γερμανία το 2021.

Σύμφωνα με το DAT (εταιρεία λογισμικού για τα αυτοκίνητα), στην αγορά κυκλοφόρησαν λιγότερα καινούρια οχήματα από τις εταιρείες μίσθωσης, με αποτέλεσμα οι ανάγκες να καλύπτονται με τα μεταχειρισμένα οχήματα. Έτσι αυτές οι εταιρείες δεν πούλησαν τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητά τους, ανανέωσαν τα συμβόλαια με τα ήδη υπάρχοντα, μειώνοντας αισθητά την πώληση μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Επίσης, το κόστος των μεταφορών των μεταχειρισμένων από κράτος σε κράτος αυξήθηκε σημαντικά το τελευταίο διάστημα, με αποτέλεσμα να μετακυλίεται η αύξηση στον τελικό καταναλωτή.

Πότε θα πέσουν οι τιμές των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων

Αυτό δεν προβλέπεται να αλλάξει σύντομα. Η αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων είναι πιθανό να παραμείνει το ίδιο και το 2022, ίσως και τις αρχές του 2023. Θα εξομαλυνθεί μόνο όταν μπει σε κανονικό ρυθμό η παραγωγή καινούριων αυτοκινήτων και τα εργοστάσια θα μπορέσουν να ικανοποιήσουν την αυξημένη ζήτηση.

Σε αυτό το σημείο ιδιαίτερη σημασία έχουν τα αποτελέσματα μιας έρευνας που έγινε την άνοιξη του 2021, όπου έδειξε ότι το 69% όλων των καταναλωτών οι οποίοι βρίσκονται στη διαδικασία αγοράς θα ήταν πιο πιθανό να επιλέξουν ένα νέο ηλεκτρικό όχημα από ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο. Μέχρι την ηλικία των 12 μηνών, ένα μεταχειρισμένο ηλεκτρικό αυτοκίνητο εξακολουθεί να είναι μια επιλογή για το 30% των αγοραστών. Μόλις το αυτοκίνητο ξεπεράσει το συγκεκριμένο όριο ηλικίας, τότε η αποδοχή για αγορά πέφτει σε μονοψήφιο ποσοστό.

Τέλος, τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, μετά την πάροδο της τριετίας εξακολουθούν να στοιχίζουν πάνω από το 59% της αρχικής τους τιμής. Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία του DAT, οι τιμές των μεταχειρισμένων παραμένουν αρκετά υψηλές, με αποτέλεσμα να αποτρέπει αρκετούς για την αγορά τους. Ως εκ τούτου, οι ενδιαφερόμενοι στρέφονται στην αγορά ενός καινούριου αυτοκινήτου, αντί για ένα μεταχειρισμένο, παρά τους συχνά μεγάλους χρόνους παράδοσης.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!