Γ.Δ.
1465.8 +0,14%
ACAG
0,00%
5.84
CENER
+0,62%
9.68
CNLCAP
-0,71%
7
DIMAND
+0,89%
9.08
NOVAL
-0,36%
2.755
OPTIMA
+1,48%
12.38
TITC
-0,48%
31.4
ΑΑΑΚ
0,00%
5.35
ΑΒΑΞ
+1,54%
1.45
ΑΒΕ
0,00%
0.476
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.23
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
-0,33%
3.01
ΑΛΦΑ
-1,31%
1.659
ΑΝΔΡΟ
+1,21%
6.68
ΑΡΑΙΓ
+0,44%
11.49
ΑΣΚΟ
0,00%
2.82
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.64
ΑΤΤ
-0,22%
9
ΑΤΤΙΚΑ
+0,38%
2.63
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
5.92
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.36
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.415
ΒΙΟΤ
0,00%
0.216
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.38
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.635
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,45%
17.56
ΔΑΑ
+0,64%
7.84
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
+0,52%
11.56
ΔΟΜΙΚ
0,00%
3.725
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-1,56%
0.316
ΕΒΡΟΦ
+4,66%
1.685
ΕΕΕ
+0,12%
33.34
ΕΚΤΕΡ
+0,91%
2.23
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
0,00%
2.23
ΕΛΛ
0,00%
13.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.07
ΕΛΠΕ
+0,88%
7.465
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.26
ΕΛΤΟΝ
-0,23%
1.734
ΕΛΧΑ
+0,87%
1.848
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8.05
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
+0,33%
12.04
ΕΣΥΜΒ
-0,39%
1.29
ΕΤΕ
-0,14%
8.42
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.34
ΕΥΔΑΠ
-1,04%
5.7
ΕΥΡΩΒ
+0,24%
2.055
ΕΧΑΕ
+0,43%
4.7
ΙΑΤΡ
+3,88%
1.74
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.405
ΙΛΥΔΑ
+2,22%
1.84
ΙΝΚΑΤ
+0,50%
4.99
ΙΝΛΙΦ
0,00%
5.12
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.25
ΙΝΤΕΚ
-0,17%
5.9
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.44
ΙΝΤΕΤ
-1,60%
1.23
ΙΝΤΚΑ
+0,60%
3.36
ΚΑΡΕΛ
0,00%
334
ΚΕΚΡ
0,00%
1.535
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
+1,35%
1.5
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.494
ΚΟΥΑΛ
+2,85%
1.228
ΚΟΥΕΣ
+1,12%
5.4
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.66
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.17
ΛΑΒΙ
+0,11%
0.88
ΛΑΜΔΑ
+1,38%
7.37
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.67
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.67
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-0,14%
3.67
ΜΙΝ
0,00%
0.595
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,26%
23.2
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.69
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.73
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
+0,65%
24.96
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,29%
3.49
ΜΠΡΙΚ
+1,03%
1.96
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,05%
36.58
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.76
ΝΑΥΠ
-2,29%
0.94
ΞΥΛΚ
+0,70%
0.287
ΞΥΛΠ
0,00%
0.416
ΟΛΘ
0,00%
21
ΟΛΠ
+0,55%
27.65
ΟΛΥΜΠ
+0,79%
2.56
ΟΠΑΠ
-0,50%
15.79
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,22%
0.898
ΟΤΕ
-0,48%
14.65
ΟΤΟΕΛ
0,00%
11.72
ΠΑΙΡ
0,00%
1.085
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
+0,76%
3.83
ΠΕΤΡΟ
+1,38%
8.82
ΠΛΑΘ
0,00%
4.2
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.16
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
+0,77%
5.21
ΡΕΒΟΙΛ
-1,24%
1.995
ΣΑΡ
+0,73%
11
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.349
ΣΙΔΜΑ
+0,30%
1.69
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.68
ΣΠΙ
+4,48%
0.7
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.24
ΤΖΚΑ
0,00%
1.515
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,25%
1.63
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.226
ΦΡΛΚ
-1,51%
3.925
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.61

Πιο ακριβά τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα τα τελευταία δύο χρόνια

Τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα έχουν γίνει πιο ακριβά τα τελευταία δύο χρόνια. Σύμφωνα με την Στατιστική Υπηρεσία της Γερμανίας, μιας χώρας που αποτελεί την μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου στην Ευρώπη, οι τιμές των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 3,1% το 2021 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Η ανάλυση των δεδομένων έδειξε ότι καταβλήθηκαν κατά μέσο όρο 15.740 ευρώ για την αγορά ενός μεταχειρισμένου αυτοκίνητου το 2021, έναντι 12.470 ευρώ που είχαν καταβληθεί το 2019, υποδηλώνοντας την σημαντική αύξηση. Ένας λόγος που οι οδηγοί δαπάνησαν περισσότερα χρήματα για την αγορά μεταχειρισμένου αυτοκινήτου είναι ότι στρέφονται περισσότερο προς την αγορά των SUV, που κατά βάση είναι ακριβότερα. Φυσικά δεν είναι μόνο αυτός ο λόγος της αύξησης. Σημαντικό ρόλο έπαιξε και συνεχίζει να παίζει η πανδημία, η οποία έχει δημιουργήσει μεγάλο πρόβλημα με τις παραγωγές καινούριων αυτοκινήτων, αναγκάζοντας μεγάλη μερίδα πολιτών, που θέλει να αγοράσει άμεσα αυτοκίνητο, να στρέφεται προς το μεταχειρισμένο.

Πώς έχει αλλάξει το τοπίο η έλλειψη ημιαγωγών

Η έλλειψη των ημιαγωγών εξακολουθεί να επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό τις πωλήσεις αυτοκινήτων. Η αργή παράδοση έχει ως συνέπεια κάποιους να τους στρέψει προς την αγορά του μεταχειρισμένου. Για παράδειγμα αντί για 3,6 εκατομμύρια νέα αυτοκίνητα το 2019, μόνο 2,6 εκατομμύρια αυτοκίνητα ταξινομήθηκαν στη Γερμανία το 2021.

Σύμφωνα με το DAT (εταιρεία λογισμικού για τα αυτοκίνητα), στην αγορά κυκλοφόρησαν λιγότερα καινούρια οχήματα από τις εταιρείες μίσθωσης, με αποτέλεσμα οι ανάγκες να καλύπτονται με τα μεταχειρισμένα οχήματα. Έτσι αυτές οι εταιρείες δεν πούλησαν τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητά τους, ανανέωσαν τα συμβόλαια με τα ήδη υπάρχοντα, μειώνοντας αισθητά την πώληση μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Επίσης, το κόστος των μεταφορών των μεταχειρισμένων από κράτος σε κράτος αυξήθηκε σημαντικά το τελευταίο διάστημα, με αποτέλεσμα να μετακυλίεται η αύξηση στον τελικό καταναλωτή.

Πότε θα πέσουν οι τιμές των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων

Αυτό δεν προβλέπεται να αλλάξει σύντομα. Η αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων είναι πιθανό να παραμείνει το ίδιο και το 2022, ίσως και τις αρχές του 2023. Θα εξομαλυνθεί μόνο όταν μπει σε κανονικό ρυθμό η παραγωγή καινούριων αυτοκινήτων και τα εργοστάσια θα μπορέσουν να ικανοποιήσουν την αυξημένη ζήτηση.

Σε αυτό το σημείο ιδιαίτερη σημασία έχουν τα αποτελέσματα μιας έρευνας που έγινε την άνοιξη του 2021, όπου έδειξε ότι το 69% όλων των καταναλωτών οι οποίοι βρίσκονται στη διαδικασία αγοράς θα ήταν πιο πιθανό να επιλέξουν ένα νέο ηλεκτρικό όχημα από ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο. Μέχρι την ηλικία των 12 μηνών, ένα μεταχειρισμένο ηλεκτρικό αυτοκίνητο εξακολουθεί να είναι μια επιλογή για το 30% των αγοραστών. Μόλις το αυτοκίνητο ξεπεράσει το συγκεκριμένο όριο ηλικίας, τότε η αποδοχή για αγορά πέφτει σε μονοψήφιο ποσοστό.

Τέλος, τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, μετά την πάροδο της τριετίας εξακολουθούν να στοιχίζουν πάνω από το 59% της αρχικής τους τιμής. Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία του DAT, οι τιμές των μεταχειρισμένων παραμένουν αρκετά υψηλές, με αποτέλεσμα να αποτρέπει αρκετούς για την αγορά τους. Ως εκ τούτου, οι ενδιαφερόμενοι στρέφονται στην αγορά ενός καινούριου αυτοκινήτου, αντί για ένα μεταχειρισμένο, παρά τους συχνά μεγάλους χρόνους παράδοσης.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!