Γ.Δ.
1468.8 +0,34%
ACAG
-1,20%
5.77
CENER
-0,62%
9.56
CNLCAP
+0,71%
7.1
DIMAND
+1,00%
9.09
NOVAL
-0,36%
2.755
OPTIMA
+0,82%
12.3
TITC
+0,79%
31.8
ΑΑΑΚ
+8,41%
5.8
ΑΒΑΞ
+0,84%
1.44
ΑΒΕ
+0,63%
0.479
ΑΔΜΗΕ
+0,22%
2.235
ΑΚΡΙΤ
-1,06%
0.935
ΑΛΜΥ
+0,66%
3.04
ΑΛΦΑ
-1,67%
1.653
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.6
ΑΡΑΙΓ
+0,87%
11.54
ΑΣΚΟ
+0,35%
2.83
ΑΣΤΑΚ
+8,09%
7.48
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.64
ΑΤΤ
+0,44%
9.06
ΑΤΤΙΚΑ
-1,53%
2.58
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,84%
5.97
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.36
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.415
ΒΙΟΤ
+9,26%
0.236
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.38
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.635
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,11%
17.66
ΔΑΑ
+1,41%
7.9
ΔΑΙΟΣ
+7,84%
3.3
ΔΕΗ
+2,09%
11.74
ΔΟΜΙΚ
+0,94%
3.76
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-1,56%
0.316
ΕΒΡΟΦ
+3,42%
1.665
ΕΕΕ
+0,24%
33.38
ΕΚΤΕΡ
+0,68%
2.225
ΕΛΒΕ
+0,91%
5.55
ΕΛΙΝ
0,00%
2.23
ΕΛΛ
0,00%
13.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,48%
2.06
ΕΛΠΕ
+0,41%
7.43
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.26
ΕΛΤΟΝ
+1,27%
1.76
ΕΛΧΑ
+0,44%
1.84
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8.05
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-0,39%
1.29
ΕΤΕ
-0,14%
8.42
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.34
ΕΥΔΑΠ
-0,17%
5.75
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.05
ΕΧΑΕ
+0,43%
4.7
ΙΑΤΡ
+6,27%
1.78
ΙΚΤΙΝ
-0,74%
0.402
ΙΛΥΔΑ
+3,61%
1.865
ΙΝΚΑΤ
+0,30%
4.98
ΙΝΛΙΦ
+1,17%
5.18
ΙΝΛΟΤ
+0,32%
1.254
ΙΝΤΕΚ
-0,51%
5.88
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.44
ΙΝΤΕΤ
-1,60%
1.23
ΙΝΤΚΑ
+0,75%
3.365
ΚΑΡΕΛ
0,00%
334
ΚΕΚΡ
-0,98%
1.52
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-1,01%
1.465
ΚΟΡΔΕ
+1,01%
0.499
ΚΟΥΑΛ
-0,17%
1.192
ΚΟΥΕΣ
+1,12%
5.4
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,77%
11.5
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.66
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.17
ΛΑΒΙ
+1,14%
0.889
ΛΑΜΔΑ
+1,38%
7.37
ΛΑΜΨΑ
+1,11%
36.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.67
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+2,25%
2.73
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-1,22%
3.63
ΜΙΝ
+0,84%
0.6
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,17%
23.18
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.69
ΜΟΤΟ
+0,73%
2.76
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
+1,05%
25.06
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,26%
1.945
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,55%
36.76
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.76
ΝΑΥΠ
-2,29%
0.94
ΞΥΛΚ
+0,35%
0.286
ΞΥΛΠ
0,00%
0.416
ΟΛΘ
0,00%
21
ΟΛΠ
+0,55%
27.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.54
ΟΠΑΠ
+0,38%
15.93
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,33%
0.899
ΟΤΕ
-0,20%
14.69
ΟΤΟΕΛ
+0,68%
11.8
ΠΑΙΡ
0,00%
1.085
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
+0,63%
3.825
ΠΕΤΡΟ
+0,92%
8.78
ΠΛΑΘ
+0,48%
4.22
ΠΛΑΚΡ
+1,33%
15.2
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-0,52%
1.154
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,39%
5.15
ΡΕΒΟΙΛ
+0,99%
2.04
ΣΑΡ
+0,73%
11
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.349
ΣΙΔΜΑ
+0,30%
1.69
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.68
ΣΠΙ
0,00%
0.67
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
19.22
ΤΖΚΑ
0,00%
1.515
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,37%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.226
ΦΡΛΚ
-1,13%
3.94
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.61

Καραμανλής: Ένταξη του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης στο δίκτυο ΤΕΝ-Τ

Τη σημασία ένταξης του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης στο ευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών ΤΕΝ-Τ, καθώς αποτελεί κρίσιμη υποδομή στο πλαίσιο του ΝΑΤΟ και ενεργειακό κόμβο, υπογράμμισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής στο πλαίσιο του άτυπου Συμβουλίου των Υπουργών Μεταφορών της ΕΕ, υπό τη γαλλική προεδρία.

Ο κ. Καραμανλής ανέπτυξε ειδικότερα τις προτεραιότητες της ελληνικής κυβέρνησης στο πλαίσιο του κανονισμού ΤΕΝ-Τ εν όψει της αναθεώρησής του:

Πρώτον, την ανάπτυξη των διασυνοριακών γραμμών βορρά- νότου και ιδιαίτερα τη σιδηροδρομική σύνδεση της Ελλάδας με τις χώρες των δυτικών Βαλκανίων.

Επισήμανε ότι η επέκταση του διαδρόμου των δυτικών Βαλκανίων προς την Ελλάδα, μέσω πολλαπλών κάθετων σιδηροδρομικών γραμμών, είναι ιδιαίτερα σημαντική για την εσωτερική συνοχή των γειτονικών χωρών, την άμβλυνση των περιφερειακών ανισοτήτων και την ενίσχυση των διεθνών μεταφορών από την κεντρική προς τη νοτιοανατολική Ευρώπη μέσω των Βαλκανίων.

Για αυτό είναι κρίσιμο, σημείωσε ο κ. Καραμανλής, να συμπεριληφθεί στο δίκτυο ΤΕΝ-Τ ο διάδρομος παράλληλα με την ακτογραμμή της Αδριατικής και του Ιονίου, ως μία επέκταση του διαδρόμου των δυτικών Βαλκανίων.

Δεύτερον, την ένταξη του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης στο δίκτυο ΤΕΝ-Τ.

“Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης έχει ήδη αναγνωριστεί ως υποδομή μεγάλης σημασίας για τη στρατιωτική του χρήση στο πλαίσιο του ΝΑΤΟ και ως ένας ενεργειακός κόμβος και θα μπορούσε να παίξει ένα σημαντικό ρόλο στην ανταγωνιστικότητα και διατροπικότητα του συνολικού δικτύου”, τόνισε ο κ. Καραμανλής.

Υπενθυμίζεται ότι ο κανονισμός ΤΕΝ-Τ υποστηρίζει την ανάπτυξη ενός αξιόπιστου και αδιάλειπτου δικτύου διευρωπαϊκών μεταφορών, που θα προσφέρει βιώσιμη συνδεσιμότητα μεταξύ των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, χωρίς κενά, σημεία συμφόρησης ή ελλιπείς συνδέσμους.

Αποτελείται από σιδηροδρόμους, εσωτερικές πλωτές οδούς, θαλάσσια δρομολόγια μικρών αποστάσεων και δρόμους που συνδέονται με πόλεις, θαλάσσια και εσωτερικά λιμάνια, αεροδρόμια και τερματικούς σταθμούς.

Προστασία και υποστήριξη των εργαζόμενων στις μεταφορές

Επίσης, στο πλαίσιο της συζήτησης για την ελκυστικότητα του τομέα μεταφορών, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε τη σημασία της κοινωνικής δικαιοσύνης και προστασίας της υγείας και της ασφάλειας  όλων των εργαζόμενων στην ΕΕ στον τομέα των μεταφορών, ιδιαίτερα στην παρούσα χρονική συγκυρία της πανδημίας.

Υπογράμμισε ότι όλες οι κυβερνήσεις της ΕΕ πρέπει να εργαστούν ώστε να υπάρξουν οι συνθήκες για συνεχή εκπαίδευση και ανάπτυξη δεξιοτήτων των εργαζομένων στον τομέα των μεταφορών. Σημείωσε άλλωστε ότι υψηλού επιπέδου δουλειές αποτελούν πόλο έλξης για τους νέους, που εισέρχονται στην αγορά εργασίας.

Υπογράμμισε τέλος την ανησυχία που υπάρχει για το εάν θα μπορέσει να καλυφθεί η προβλεπόμενη μεγάλη ζήτηση εξειδικευμένου προσωπικού κατά τα επόμενα χρόνια στους τομείς των μεταφορών.

Τα επόμενα βήματα της Ευρώπης για απεξάρτηση των οδικών μεταφορών από τα ορυκτά καύσιμα

Στο επίκεντρο της συζήτησης των Υπουργών Μεταφορών της ΕΕ χθες, τέθηκε και το ζήτημα της απεξάρτησης των οδικών μεταφορών από τα ορυκτά καύσιμα, στο πλαίσιο των φιλόδοξων στόχων της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας.

Στόχος είναι η δραστική επέκταση των υποδομών φόρτισης, ωστόσο ταυτόχρονα απαιτείται και η ενίσχυση των ηλεκτρικών δικτύων.

Ο κ. Καραμανλής έθεσε το ερώτημα κατά πόσον είναι έτοιμη η ΕΕ να ενισχύσει το ηλεκτρικό της δίκτυο και τις σχετικές υποδομές, ιδίως όσον αφορά στα βαρέα επαγγελματικά οχήματα, τα οποία έχουν υψηλότερες απαιτήσεις απόδοσης ισχύος, αλλά και με ποιο κόστος, τόσο για τα κράτη- μέλη, όσο και για τους χρήστες.

Επισήμανε εξάλλου ότι η πρόσφατη ενεργειακή κρίση, που ανέκυψε λίγο μετά την παρουσίαση του νομοθετικού πακέτου “Fit for 55”, δημιούργησε μία κοινωνική κρίση και ανέδειξε την έλλειψη ετοιμότητας της ΕΕ να διαχειριστεί τέτοιο είδος κρίσης αποτελεσματικά. Για αυτό ζήτησε η Ευρώπη να εξετάσει πολύ προσεκτικά τις επιλογές της.

Ανάγκη για καινοτομία

Οι Υπουργοί Μεταφορών της ΕΕ συζήτησαν ακόμη για την καινοτομία στον τομέα των μεταφορών και την ανάγκη συμπόρευσης όλων των κρατών- μελών.

Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι η καινοτομία είναι σημαντική και για τις θαλάσσιες μεταφορές, καθώς και ότι και σε αυτόν τον τομέα θα πρέπει να εφαρμοστεί μία εξορθολογισμένη μετάβαση σε καύσιμα μηδενικών ρύπων.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!