THEPOWERGAME
Η αποτελεσματική ανταπόκρισή της Coca-Cola HBC AG σε ένα ασταθές λόγω πανδημίας περιβάλλον οδήγησε, σύμφωνα με τα ετήσια οικονομικά αποτελέσματα, σε ισχυρή ανάκαμψη και αύξηση κατά 20,6% των καθαρών εσόδων του 2021 σε ουδέτερη συναλλαγματική ισοτιμία. H εταιρεία σημείωσε τη χρονιά που πέρασε κέρδη και προχωρά σε διανομή μερίσματος €0,71, αυξημένου κατά10,9% σε ετήσια βάση.
Τα κυριότερα στοιχεία:
- Τα καθαρά έσοδα σε δημοσιευμένη βάση αυξήθηκαν κατά 16,9% στα 7,16 δισ. ευρώ.
- Η εταιρεία, κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2021, κέρδισε δυναμική, με τα έσοδα σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση να κλείνουν 10% πάνω από τα επίπεδα του 2019.
- Η αύξηση των μεριδίων αγοράς σε αξία συνεχίστηκε, με επιπλέον 80 μονάδες βάσης στα έτοιμα προς κατανάλωση μη αλκοολούχα αναψυκτικά.
- Η Coca-Cola HBC AG σημείωσε το 2021 αύξηση στον όγκο πωλήσεων στο σύνολο των προϊόντων της κατά 14% σε αντίστοιχη βάση σύγκρισης, 13,8% στον όγκο πωλήσεων των ανθρακούχων προϊόντων της, 47,3% στα προϊόντα χωρίς ζάχαρη, 31,8% στα ανθρακούχα προϊόντα για ενηλίκους, 45,3% στα ενεργειακά ποτά με πρώτο το Monster.
- Η ισχυρή θέση των προϊόντων της Coca-Cola HBC AG στην αγορά επιβεβαιώθηκε, καθώς με την προσαρμογή των τιμών και μέσω άλλων ενεργειών διαχείρισης της αύξησης των καθαρών εσόδων, τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση ανά κιβώτιο αυξήθηκαν κατά 5,8%, ή 3,9% μη συμπεριλαμβανομένης της Πολωνίας.
- Σύμφωνα με την εταιρεία, «η συνεχιζόμενη επένδυση στις στρατηγικές προτεραιότητες δημιουργεί αναπτυξιακή δυναμική».
- Το Costa Coffee είναι πλέον διαθέσιμο σε 17 αγορές. Το Caffè Vergnano κυκλοφόρησε το τέταρτο τρίμηνο και πλέον έχει παρουσία σε 5 αγορές. Η γεωγραφική επέκταση στην Αίγυπτο προσθέτει σημαντικές ευκαιρίες ανάπτυξης και η διαδικασία ενσωμάτωσης εξελίσσεται σύμφωνα με τις προσδοκίες της εταιρείας.
- Δέσμευση για μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, υποστηριζόμενη από επενδύσεις ύψους €250 εκατ. έως το 2025.
- Το λειτουργικό περιθώριο κέρδους αυξήθηκε, ενώ παράλληλα αυξήθηκαν και οι δαπάνες για ενέργειες μάρκετινγκ. Τα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 23,6%, με τα περιθώρια αυξημένα κατά 60 μονάδες βάσης σε 11,6%, συμπεριλαμβανομένων περίπου 30 μονάδων βάσης ως όφελος από την πώληση παγίου περιουσιακού στοιχείου στην Κύπρο. Τα δημοσιευμένα λειτουργικά κέρδη (EBIT) αυξήθηκαν κατά 21,0%.
- Τα λειτουργικά έξοδα ως ποσοστό επί των εσόδων βελτιώθηκαν κατά 2,2 ποσοστιαίες μονάδες, χάρη στη λειτουργική μόχλευση, με μεγαλύτερες εξοικονομήσεις κόστους από τις προβλέψεις μας. Από τη βελτίωση αυτή, 30 μονάδες βάσης επιτεύχθηκαν από την πώληση παγίου περιουσιακού στοιχείου στην Κύπρο.
- Οι δαπάνες για ενέργειες μάρκετινγκ αυξήθηκαν κατά 63%, με τη δαπάνη στο σύνολο του έτους να επανέρχεται σχεδόν στα προ πανδημίας επίπεδα.
- Ισχυρή αύξηση κερδών, υψηλότερο από ποτέ επίπεδο καθαρών ταμειακών ροών και αυξημένο εύρος-στόχο καταβολής μερίσματος. Σημειώθηκε αύξηση των συγκρίσιμων κερδών κατά 34% στα 578,1 εκατ. ευρώ και στα κέρδη ανά μετοχή κατά 33,7%, σε ποσό €1,58 , υποβοηθούμενο από χαμηλότερο φορολογικό συντελεστή. Οι καθαρές ταμειακές ροές αυξήθηκαν κατά €104,3 εκατ. σε ποσό €601,3 εκατ.
- Αυξημένο εύρος-στόχο ποσοστού μερίσματος στο 40-50% (έναντι 35-45% προηγουμένως).
- Το Διοικητικό Συμβούλιο προτείνει μέρισμα κοινής μετοχής ύψους €0,71, αυξημένο κατά 10,9% σε ετήσια βάση.
Δείτε ΕΔΩ αναλυτικά τα οικονομικά αποτελέσματα της Coca-Cola HBC AG για το 2021.