THEPOWERGAME
Σπάνε ταμεία οι αποτιμήσεις των πιο δημοφιλών brands του πλανήτη. Μόνο τα τρία πιο πολύτιμα σήματα στον κόσμο, αυτά των Apple, Amazon και Google, έχουν πλέον αξία σχεδόν 1 τρισ. δολάρια.
Το πιο πολύτιμο brand στον κόσμο για το 2022 είναι αυτό της Apple, το οποίο -ούτε λίγο ούτε πολύ- αποτιμάται σήμερα στα 355 δισ. δολάρια. Το δεύτερο πιο ακριβό brand του πλανήτη προέρχεται επίσης από τον κλάδο της τεχνολογίας και είναι αυτό της Amazon με αξία 300 δισ. δολάρια.
Η τεχνολογία -όπως φαίνεται από την έκθεση «Brand Finance Global 500, 2022»- είναι ο κλάδος που παράγει τα πιο ακριβά brands παγκοσμίως. Για του λόγου το αληθές και το τρίτο πιο ακριβό σήμα στον κόσμο προέρχεται από τον χώρο της τεχνολογίας και είναι αυτό της Google, με αποτίμηση 264 δισ. δολάρια.
Συνολικά, η τεχνολογία παραμένει και για το 2022 ο κλάδος, που συγκεντρώνει τα περισσότερα brands με τις μεγαλύτερες αποτιμήσεις παγκοσμίως. Η αθροιστική αξία των brands του τομέα φτάνουν για το 2022 το 1,3 τρισ. δολάρια. Ωστόσο, η τόσο υψηλή αξία των εμπορικών σημάτων του κλάδου συνδέεται, σε μεγάλο βαθμό, με τα τρία μεγάλα brands.
Μάλιστα, τα brands του κλάδου της τεχνολογίας αυξάνουν διαρκώς τις αποτιμήσεις τους στην πορεία του χρόνου, με την πανδημία να έχει εντείνει αυτή την τάση. Για παράδειγμα, η πλατφόρμα του TikTok ανακηρύσσεται για το 2022 ως η ταχύτερα αναπτυσσόμενη μάρκα στον κόσμο, καταγράφοντας αύξηση της αξίας του bramd της κατά 215% σε έναν μόλις χρόνο.
Σπάει ταμεία το TikTok
Η αξία του brand του TikTok πρακτικά τριπλασιάστηκε μέσα σε έναν χρόνο, καταγράφοντας αστρονομική αύξηση κατά 215%: από 18,7 δισ. δολάρια το 2021 σε 59,0 δισ. δολάρια φέτος, με την πλατφόρμα να διεκδικεί τη 18η θέση στο “top 500” με τις πιο πολύτιμες επωνυμίες για το 2022.
Άλλο εντυπωσιακό εύρημα της έκθεσης, που αξιολογεί τα πιο ισχυρά brands στον κόσμο με βάση την αποτίμησή τους, είναι ότι ο τομέας της τεχνολογίας φιλοξενεί επίσης δύο από τα πέντε ταχύτερα αναπτυσσόμενα brands: την AMD (η αξία της επωνυμίας αυξήθηκε κατά 122% στα $6,0) και η Nvidia (η αξία του brand αυξήθηκε 100% στα $16,0).
Άλλη πλατφόρμα κοινωνικής μέσων, το Snapchat, είδε την αξία της επωνυμίας του να αυξάνεται κατά 184% στα 6,6 δισ. δολάρια σε ένα χρόνο.
Εξαιρετικές αποτιμήσεις έχουν τα brands άλλων παικτών της ψηφιακής αγοράς, που προσφέρουν υπηρεσίες ροής. Η Disney πέτυχε αύξηση της αξίας της επωνυμίας κατά 11% στα 57,0 δισ. δολάρια το 2022, ενώ το Netflix κατάφερε αύξηση της αποτίμησης του brand κατά 18% στα 29,4 δισ. δολάρια.
Από την πλευρά του, το YouTube είδε την αποτίμηση του brand του να εκτοξεύεται κατά 38% στα 23,9 δισ. δολάρια, ενώ το Spotify κατά 13% στα 6,3 δισ. δολάρια.