Γ.Δ.
1468.79 +0,34%
ACAG
-0,86%
5.79
CENER
-0,62%
9.56
CNLCAP
+0,71%
7.1
DIMAND
+1,44%
9.13
NOVAL
-0,36%
2.755
OPTIMA
+1,15%
12.34
TITC
+0,63%
31.75
ΑΑΑΚ
+8,41%
5.8
ΑΒΑΞ
+0,84%
1.44
ΑΒΕ
+0,63%
0.479
ΑΔΜΗΕ
+0,22%
2.235
ΑΚΡΙΤ
-1,06%
0.935
ΑΛΜΥ
+0,66%
3.04
ΑΛΦΑ
-1,84%
1.65
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.6
ΑΡΑΙΓ
+1,05%
11.56
ΑΣΚΟ
+0,35%
2.83
ΑΣΤΑΚ
+8,09%
7.48
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.64
ΑΤΤ
+0,44%
9.06
ΑΤΤΙΚΑ
-1,53%
2.58
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,84%
5.97
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.36
ΒΙΟΣΚ
-1,77%
1.39
ΒΙΟΤ
+9,26%
0.236
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.38
ΓΕΒΚΑ
-3,36%
1.58
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,11%
17.66
ΔΑΑ
+1,39%
7.898
ΔΑΙΟΣ
+7,84%
3.3
ΔΕΗ
+2,17%
11.75
ΔΟΜΙΚ
+0,94%
3.76
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-1,56%
0.316
ΕΒΡΟΦ
+3,42%
1.665
ΕΕΕ
+0,48%
33.46
ΕΚΤΕΡ
+0,45%
2.22
ΕΛΒΕ
+0,91%
5.55
ΕΛΙΝ
0,00%
2.23
ΕΛΛ
0,00%
13.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,24%
2.065
ΕΛΠΕ
+0,41%
7.43
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.26
ΕΛΤΟΝ
+1,27%
1.76
ΕΛΧΑ
+0,22%
1.836
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8.05
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-0,39%
1.29
ΕΤΕ
-0,38%
8.4
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.34
ΕΥΔΑΠ
-0,35%
5.74
ΕΥΡΩΒ
-0,24%
2.045
ΕΧΑΕ
+0,43%
4.7
ΙΑΤΡ
+6,27%
1.78
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.405
ΙΛΥΔΑ
+3,61%
1.865
ΙΝΚΑΤ
+0,30%
4.98
ΙΝΛΙΦ
-0,39%
5.1
ΙΝΛΟΤ
+0,32%
1.254
ΙΝΤΕΚ
-0,51%
5.88
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.44
ΙΝΤΕΤ
-1,60%
1.23
ΙΝΤΚΑ
+0,75%
3.365
ΚΑΡΕΛ
0,00%
334
ΚΕΚΡ
-0,98%
1.52
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-1,01%
1.465
ΚΟΡΔΕ
+1,01%
0.499
ΚΟΥΑΛ
-0,34%
1.19
ΚΟΥΕΣ
+0,75%
5.38
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,77%
11.5
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.66
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.17
ΛΑΒΙ
+1,14%
0.889
ΛΑΜΔΑ
+1,38%
7.37
ΛΑΜΨΑ
+1,11%
36.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.67
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+2,25%
2.73
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-1,22%
3.63
ΜΙΝ
+0,84%
0.6
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,26%
23.2
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.69
ΜΟΤΟ
+0,73%
2.76
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
+1,13%
25.08
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,26%
1.945
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,66%
36.8
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.76
ΝΑΥΠ
-2,29%
0.94
ΞΥΛΚ
+0,35%
0.286
ΞΥΛΠ
0,00%
0.416
ΟΛΘ
0,00%
21
ΟΛΠ
+0,36%
27.6
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.54
ΟΠΑΠ
+0,50%
15.95
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,33%
0.899
ΟΤΕ
-0,07%
14.71
ΟΤΟΕΛ
+0,68%
11.8
ΠΑΙΡ
0,00%
1.085
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
+0,24%
3.81
ΠΕΤΡΟ
+0,92%
8.78
ΠΛΑΘ
+0,48%
4.22
ΠΛΑΚΡ
+1,33%
15.2
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-0,34%
1.156
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,39%
5.15
ΡΕΒΟΙΛ
+0,99%
2.04
ΣΑΡ
+0,55%
10.98
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.349
ΣΙΔΜΑ
+0,30%
1.69
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.68
ΣΠΙ
0,00%
0.67
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
19.22
ΤΖΚΑ
0,00%
1.515
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,37%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.226
ΦΡΛΚ
-1,13%
3.94
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.61

Εκτόξευση των πωλήσεων για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παγκοσμίως

Η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης ήταν ιδιαίτερα εντυπωσιακή τα τελευταία τρία χρόνια, παρά τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες με την πανδημία και την έλλειψη των ημιαγωγών. Το 2019 πουλήθηκαν 2,2 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσωπεύοντας μόλις το 2,5% των παγκόσμιων πωλήσεων αυτοκινήτων, ενώ ένα χρόνο αργότερα μπορεί η συνολική αγορά του αυτοκινήτου να συρρικνώθηκε, όμως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτέλεσαν εξαίρεση καταγράφοντας πωλήσεις άνω των 3 εκατομμυρίων αυτοκινήτων και κατακτώντας το 4,1% του συνολικού μεριδίου αγοράς. Πέρσι, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων έφθασαν τα 6,6 εκατομμύρια, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το 9% της παγκόσμιας αγοράς.

Σύμφωνα με υπολογισμούς, σήμερα υπάρχουν περίπου 16 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα στους δρόμους παγκοσμίως, που καταναλώνουν περίπου 30 τεραβατώρες (TWh) ηλεκτρικής ενέργειας ετησίως, η οποία ισοδυναμεί με όλη την ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται στην Ιρλανδία. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα συνέβαλαν στην αποφυγή της κατανάλωσης λιπαντικών και των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα το 2021, αν και αυτά τα οφέλη ακυρώθηκαν από την παράλληλη αύξηση των πωλήσεων των SUV που έχουν αυξημένες καταναλώσεις καυσίμου και ρύπων.

Το 2021 οι πωλήσεις του Δεκεμβρίου ήταν σημαντικά αυξημένες σε σχέση με τις πωλήσεις το Ιανουάριο του ίδιου χρόνου. Ωστόσο, κατά τη διάρκεια του 2021, οι μηνιαίες πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων ήταν σταθερά ανοδικές. Η Κίνα ηγήθηκε της παγκόσμιας ανάπτυξης στις αγορές ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθώς οι πωλήσεις έφθασαν τα 3,4 εκατομμύρια. Με άλλα λόγια, περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πωλήθηκαν το 2021 μόνο στην Κίνα από ό,τι σε ολόκληρο τον κόσμο το 2020. Στην Ευρώπη, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά σχεδόν 70% το 2021 σε 2,3 εκατομμύρια, με τα μισά από αυτά να είναι plug-in υβριδικά.

Σε απόλυτες τιμές, η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη το 2021 ήταν η Γερμανία , όπου περισσότερα από ένα στα τρία νέα αυτοκίνητα που πωλήθηκαν τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο ήταν ηλεκτρικά.

Συνολικά, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσώπευαν το 17% των συνολικών ευρωπαϊκών πωλήσεων το 2021, αλλά υπήρχαν σημαντικές διαφορές μεταξύ των αγορών. Η Νορβηγία με 72% και η Σουηδία και η Ολλανδία με 45% και 30% αντίστοιχα, βρίσκονται στην κορυφή της παγκόσμιας κατάταξης. Με 25%, η Γερμανία είχε μακράν το υψηλότερο μερίδιο αγοράς μεταξύ των μεγάλων ευρωπαϊκών αγορών. Ακολούθησαν η Μ. Βρετανία και η Γαλλία (με μερίδιο αγοράς περίπου 15%), η Ιταλία (8,8%) και η Ισπανία (6,5%).

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Κίνα, η Ευρώπη και οι Ηνωμένες Πολιτείες αντιπροσωπεύουν περίπου τα 2/3 της συνολικής αγοράς αυτοκινήτων, αλλά περίπου το 90% των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Στις υπόλοιπες αγορές, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν λιγότερο από το 2% των συνολικών πωλήσεων. Ακόμη και στις μεγάλες αναπτυσσόμενες οικονομίες όπως η Βραζιλία , η Ινδία και η Ινδονησία. Στην Ιαπωνία, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων μόλις αυξήθηκαν, με το μερίδιο αγοράς τους να παραμένει κάτω από το 1% τα τελευταία τρία χρόνια. Η Κορέα και η Αυστραλία δείχνουν μεγαλύτερο δυναμισμό μεταξύ των μικρότερων αγορών. Στην Κορέα, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων υπερδιπλασιάστηκαν το 2021 μετά από δύο χρόνια χωρίς ανάπτυξη, αυξάνοντας το μερίδιο αγοράς τους στο 8%. Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Αυστραλία, τέλος, αυξήθηκαν σημαντικά, αν και βρίσκονται σε ιδιαίτερα χαμηλό επίπεδο.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!