THEPOWERGAME
Ο ανθρώπινος παράγοντας, η φυσική επαφή με τον τραπεζικό σύμβουλο, παράλληλα με τα πολλαπλά κανάλια ψηφιοποιημένων υπηρεσιών, η εμπιστοσύνη στο brand της κάθε Τράπεζας και οι εκατοντάδων εκατομμυρίων επενδύσεις σε τεχνολογία, είναι συνοπτικά η απάντηση των τραπεζών στις Fintech.
Στη λογική της καινοτομίας και των εκσυγχρονισμένων λύσεων, οι μεγάλες παραδοσιακές, κλασικές συστημικές τράπεζες, κάνουν τα δικά τους βήματα. Σε ένα άλλο σκεπτικό, αναβαθμίζοντας ψηφιακά και ολοκληρωτικά την τραπεζική σχέση με τους πελάτες τους, αξιοποιώντας το πλεονέκτημα της γνώσης της συναλλακτικής συμπεριφοράς, από το πελατειακό τους αρχείο.
Παραδοσιακή τράπεζα δεν σημαίνει παρελθόν. Οι πληρωμές τύπου apple/google pay δεν είναι προνόμιο των digital only τραπεζών. Δρώντας σε ευρύτερα πλαίσια κα όχι σε συγκεκριμένες και niche αγορές, οι κλασικές τράπεζες φαίνεται να χαιρετίζουν τις ευέλικτες neobank, προσαρμόζοντας την πολιτική τους, σε νέα, ανταγωνιστικά δεδομένα.
Δύο ανώτατα στελέχη από τις δύο εκ των μεγαλυτέρων εγχώριων τραπεζών, η κυρία Χριστίνα Θεοφιλίδη, γενική διευθύντρια λιανικής τραπεζικής της Εθνικής Τράπεζας και ο κύριος Μιχάλης Τσαρμπόπουλος, Εντεταλμένος Γενικός Διευθυντής , Chief Digital Officer της Alpha Bank, μιλάνε στο powergame.gr και εξηγούν το γιατί:
Χριστίνα Θεοφιλίδη, γενική διευθύντρια λιανικής τραπεζικής Εθνικής Τράπεζας
«Με ενδιαφέρον παρακολουθούμε ενδιαφέρουσες κινήσεις στην αγορά, που εστιάζονται σε Fintech και neobanks, κυρίως στην περιοχή των πληρωμών.
Οι εταιρείες αυτές κατά τη γνώμη μου δεν είναι άμεσα ανταγωνιστικές προς τις τράπεζες ή είναι ανταγωνιστικές σε ένα μικρό μόνο κομμάτι των εργασιών τους. Πρεσβεύουν έναν νέο τρόπο εξυπηρέτησης, αμιγώς ψηφιακό. Συνήθως επικεντρώνονται σε συγκεκριμένες υπηρεσίες και προϊόντα τα οποία προσφέρουν με σύγχρονες τεχνολογίες και σχεδιασμό.
Αντίθετα οι τράπεζες, οι οποίες και αυτές με τη σειρά τους επενδύουν συνεχώς στην παροχή ψηφιακών υπηρεσιών και στη βελτιωμένη εμπειρία πελάτη, δραστηριοποιούνται σε ένα πολύ μεγαλύτερο εύρος προϊόντων και υπηρεσιών, και προσφέρουν στον πελάτη μία συνολική σχέση. Καλύπτουν καθημερινές ανάγκες συναλλαγών μέσω χρεωστικών και πιστωτικών καρτών, ανάγκες αποταμίευσης και επένδυσης μέσω δομημένων προϊόντων και επενδυτικών επιλογών, ανάγκες δανεισμού μέσω στεγαστικών, καταναλωτικών και επιχειρηματικών δανείων ακόμα και ασφαλιστικές ανάγκες μέσω ασφαλίσεων ζωής, υγείας, ακινήτων και οχημάτων. Παράλληλα είναι κοντά στον πελάτη με περισσότερα σημεία παρουσίας, όπως το δίκτυο καταστημάτων, τα μηχανήματα αυτόματων συναλλαγών, το τηλεφωνικό κέντρο και φυσικά το digital banking».
«Το εύρος των προσφερόμενων υπηρεσιών, οι επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες αλλά και οι σχέσεις εμπιστοσύνης που τα στελέχη των τραπεζών αναπτύσσουν με τον πελάτη, εκτιμώ ότι είναι αξίες που συνεχίζουν να τοποθετούν τις τράπεζες στην κορυφή των προτιμήσεων των πελατών, όσον αφορά στη συνολική διαχείριση των οικονομικών τους.
Μιχάλης Τσαρμπόπουλος, Εντεταλμένος Γενικός Διευθυντής , Chief Digital Officer Alpha Bank
Στην Alpha Bank έχουμε πάνω από 3,5 εκατομμύρια πελάτες, ιδιώτες και επιχειρήσεις. Κάθε ένας από αυτούς είναι μοναδικός, με διαφορετικές ανάγκες και προτιμήσεις ως προς τον τρόπο που θέλει να εξυπηρετείται. Βασική μας αποστολή είναι να διασφαλίζουμε ποιοτικές υπηρεσίες και προϊόντα που καλύπτουν το σύνολο των αναγκών των πελατών μας, από απλές πληρωμές και κάρτες μέχρι υπηρεσίες επενδυτικής τραπεζικής, ενώ παράλληλα φροντίζουμε εκτός από ψηφιακά κανάλια και τεχνολογικές λύσεις, να διαθέτουμε ένα ευρύ δίκτυο εξειδικευμένων τραπεζικών συμβούλων οι οποίοι παρέχουν προσωπική εξυπηρέτηση εμβαθύνοντας περισσότερο στις σχέσεις της Τράπεζας με τους πελάτες.
Επίσης, έχουμε θεσμική ευθύνη να κάνουμε όλα τα παραπάνω με τρόπο οικονομικά συνετό και βιώσιμο, ώστε η Τράπεζα να είναι παρούσα στην κοινωνία και την οικονομία σήμερα, αύριο και μεθαύριο στηρίζοντας τις επιχειρήσεις και τα νοικοκυριά.
Τέλος, προκειμένου να αξιοποιούμε την καινοτομία προς όφελος των πελατών μας, εξετάζουμε πάντα συνεργασίες με τρίτους. Χαρακτηριστικά αναφέρω το λανσάρισμα του Apple Pay και Google Pay που πρώτη η Alpha Bank εισήγαγε στην ελληνική αγορά, την πρόσφατη στρατηγική συνεργασία με τη NEXI στο κομμάτι των καρτών και πληρωμών, καθώς και πολλές άλλες πρωτοβουλίες για τη σύναψη στρατηγικών συνεργασιών στον τομέα των fintechs, όπως ο διεθνής διαγωνισμός ψηφιακής καινοτομίας Finquest by Alpha Bank που είναι μάλιστα σε εξέλιξη αυτή την περίοδο.