Γ.Δ.
1466.73 -0,91%
ACAG
-1,87%
5.78
CENER
-0,41%
9.63
CNLCAP
0,00%
7.1
DIMAND
+0,11%
8.98
NOVAL
-0,18%
2.765
OPTIMA
+0,49%
12.26
TITC
+3,41%
31.8
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
-1,24%
1.43
ΑΒΕ
+1,05%
0.481
ΑΔΜΗΕ
-1,54%
2.235
ΑΚΡΙΤ
+2,12%
0.965
ΑΛΜΥ
-1,30%
3.04
ΑΛΦΑ
-2,38%
1.6835
ΑΝΔΡΟ
-0,91%
6.56
ΑΡΑΙΓ
-0,85%
11.6
ΑΣΚΟ
-1,41%
2.8
ΑΣΤΑΚ
+7,80%
7.46
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.64
ΑΤΤ
-4,75%
8.82
ΑΤΤΙΚΑ
+2,76%
2.61
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-1,17%
5.9
ΒΙΟΚΑ
-0,42%
2.36
ΒΙΟΣΚ
-2,11%
1.39
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.38
ΓΕΒΚΑ
-0,61%
1.62
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,45%
17.68
ΔΑΑ
-1,39%
7.81
ΔΑΙΟΣ
+7,19%
3.28
ΔΕΗ
-1,62%
11.51
ΔΟΜΙΚ
-3,08%
3.775
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.321
ΕΒΡΟΦ
-0,62%
1.6
ΕΕΕ
+0,12%
33.14
ΕΚΤΕΡ
+4,42%
2.245
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
-1,75%
2.25
ΕΛΛ
0,00%
13.9
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,24%
2.08
ΕΛΠΕ
-1,85%
7.42
ΕΛΣΤΡ
+1,34%
2.27
ΕΛΤΟΝ
-2,84%
1.71
ΕΛΧΑ
-1,81%
1.848
ΕΝΤΕΡ
-0,37%
8.05
ΕΠΙΛΚ
-6,25%
0.12
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-1,15%
1.295
ΕΤΕ
-0,66%
8.394
ΕΥΑΠΣ
-0,30%
3.35
ΕΥΔΑΠ
-1,04%
5.72
ΕΥΡΩΒ
-2,69%
2.169
ΕΧΑΕ
-1,26%
4.72
ΙΑΤΡ
-0,87%
1.71
ΙΚΤΙΝ
-1,33%
0.4085
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.83
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.995
ΙΝΛΙΦ
-0,78%
5.12
ΙΝΛΟΤ
-0,96%
1.238
ΙΝΤΕΚ
-0,66%
6.06
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,82%
2.42
ΙΝΤΕΤ
+0,40%
1.255
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.39
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+0,69%
1.465
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
+1,43%
0.498
ΚΟΥΑΛ
+0,33%
1.2
ΚΟΥΕΣ
-1,67%
5.31
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-1,30%
11.35
ΚΤΗΛΑ
-2,35%
1.66
ΚΥΡΙΟ
-3,36%
1.15
ΛΑΒΙ
-1,33%
0.888
ΛΑΜΔΑ
-0,27%
7.4
ΛΑΜΨΑ
-1,11%
35.6
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.38
ΛΟΥΛΗ
-2,23%
2.63
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
-0,74%
2.7
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-1,90%
3.62
ΜΙΝ
-0,83%
0.6
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,60%
23.32
ΜΟΝΤΑ
-3,24%
3.58
ΜΟΤΟ
-3,00%
2.745
ΜΟΥΖΚ
-2,22%
0.66
ΜΠΕΛΑ
+1,86%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
-1,52%
1.945
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
-0,55%
36.2
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
0,00%
0.932
ΞΥΛΚ
0,00%
0.281
ΞΥΛΠ
0,00%
0.41
ΟΛΘ
-0,48%
20.9
ΟΛΠ
+0,36%
27.65
ΟΛΥΜΠ
-0,39%
2.58
ΟΠΑΠ
-0,81%
15.9
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,11%
0.898
ΟΤΕ
-1,86%
14.27
ΟΤΟΕΛ
-0,34%
11.76
ΠΑΙΡ
-1,37%
1.08
ΠΑΠ
+0,85%
2.37
ΠΕΙΡ
-2,60%
3.818
ΠΕΤΡΟ
-2,03%
8.7
ΠΛΑΘ
-0,46%
4.295
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-1,03%
1.156
ΠΡΟΝΤΕΑ
-3,50%
6.9
ΠΡΟΦ
-0,58%
5.17
ΡΕΒΟΙΛ
-2,43%
2.01
ΣΑΡ
-1,44%
10.98
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,86%
0.346
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.69
ΣΠΕΙΣ
+1,17%
6.92
ΣΠΙ
-2,06%
0.666
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
+0,10%
19.24
ΤΖΚΑ
+1,00%
1.515
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,37%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.21
ΦΡΛΚ
-0,49%
4.05
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Το 65% των οδηγών προτιμούν αυτοκίνητα που ρυπαίνουν λιγότερο

Οικολογική συνείδηση φαίνεται ότι αποκτούν σταδιακά οι οδηγοί, καθώς νέα έρευνα δείχνει ότι το 65% των οδηγών προτιμάει να πληρώσει έως και 500 ευρώ παραπάνω σε μία νέα αγορά αυτοκινήτου το οποίο θα ρυπαίνει λιγότερο το περιβάλλον και θα συμβάλλει στη βελτίωση της κακής ποιότητας του αέρα πολλών ευρωπαϊκών πόλεων.

Αυτό είναι ένα από τα βασικά συμπεράσματα της έρευνας που διεξήγαγε η εταιρεία yougov για λογαριασμό του μη κερδοσκοπικού οργανισμού της Ευρώπης με στόχο τις καθαρότερες μεταφορές, Transport and Environment (T&E), με συμμετοχή άνω των 8.000 πολιτών σε επτά χώρες της ΕΕ (Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία, Πολωνία, Ρουμανία και Τσεχία). Το αντίστοιχο ποσοστό για τους Ιταλούς και τους Ισπανούς που είναι πρόθυμο να πληρώσει περισσότερο για να ρυπαίνει το αυτοκίνητό τους λιγότερο είναι 71%, των Γερμανών 57% και των Γάλλων 56%. Στην συγκεκριμένη ερώτηση έλαβαν μέρος 2.112 ερωτηθέντες την περίοδο 10-15 Νοεμβρίου 2021.

Στην ερώτηση αν οι αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να υποχρεούνται με νόμο να μειώσουν τις εκπομπές των νέων αυτοκινήτων, όσο είναι τεχνικά δυνατόν, περίπου τα τρία τέταρτα (76%) όσων ερωτήθηκαν ανέφεραν πως οι κατασκευαστές πρέπει να το πράξουν. Συγκεκριμένα το 89% των Ιταλών ήταν θετικοί στην απάντησή τους, όπως το 88% των Ισπανών, το 80% των Ρουμάνων, το 78% των Πολωνών, το 76% των Γάλλων, το 66% των Γερμανών και το 61% των Τσέχων. Σε αυτή την ερώτηση έλαβαν μέρος 8.228 ενήλικες την περίοδο 10-15 Νοεμβρίου 2021.

Να σημειώσουμε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξετάζει προτάσεις για νέους κανόνες σχετικά με τη μείωση των εκπομπών των ρύπων, εκτιμώντας ότι το επιπλέον κόστος για τα αυτοκίνητα θα κυμαίνεται από 100-500 ευρώ. Η εφαρμογή των προτάσεων προβληματίζει τις αυτοκινητοβιομηχανίες που φοβούνται πως τα καθαρότερα οχήματα θα επηρεάσουν τα περιθώρια κέρδους τους. «Η αυτοκινητοβιομηχανία ισχυρίζεται πως η μείωση των εκπομπών ενός οχήματος κοστίζει πολύ, ενώ στην πραγματικότητα μπορεί να μειώσει απλά το κόστος από την βαφή», αναφέρει χαρακτηριστικά ο διευθυντής πολιτικής οχημάτων της T&E, Fabian Sperka.

Το 50% των ερωτηθέντων τόνισαν ότι ακόμη και αν αγόραζαν μεταχειρισμένο αυτοκίνητο, θα περίμεναν το όχημα να πληροί το ελάχιστο νόμιμο όριο ρύπανσης. Μόνον μια μικρή μειονότητα (12%) δεν επιθυμεί κάτι τέτοιο από ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο.

Όλα αυτά όταν τους επόμενους μήνες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένεται να προτείνει νέους κανόνες για το Euro7, που θα εφαρμοστούν από το 2025-2026 και ουσιαστικά θα κάνει τα αυτοκίνητα περισσότερο καθαρά και τα συμβατικά πιο ακριβά. Αλλωστε είναι γνωστό ότι οι εκπομπές ρύπων από τις οδικές μεταφορές επιβαρύνουν σε μεγάλο βαθμό την ατμοσφαιρική ρύπανση και αποτελεί πρωταρχικό στόχο όλων των υπευθύνων η μείωσή τους.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!