THEPOWERGAME
Απογοήτευσαν τα κέρδη της Μeta, μητρική της εταιρείας Facebook, το δ’ τρίμηνο του 2021, καθώς σύμφωνα με την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων της, είναι χαμηλότερα των προβλέψεων. Τα χαμηλότερα μάλιστα κέρδη έκαναν τη μετοχή της να βυθιστεί κατά 20%.
Συγκεκριμένα, η εταιρεία του Μαρκ Ζούκερμπεργκ ανακοίνωσε πως τα κέρδη της στο τελευταίο τρίμηνο του 2021 διαμορφώθηκαν στα 3,67 δολάρια/μετοχή, την στιγμή που οι οικονομολόγοι σε έρευνα της Refinitiv ανέμεναν κέρδη της τάξης των 3,84 δολαρίων/μετοχή.
Παράλληλα, η Meta ανακοίνωσε πως τα συνολικά της έσοδα στο δ’ τρίμηνο διαμορφώθηκαν στα 33,67 δισ. δολάρια, ξεπερνώντας τις προβλέψεις των αναλυτών που ανέμεναν έσοδα 33,4 δισ. δολαρίων.
Σύμφωνα με το δίκτυο CNBC, ο ημερήσιος αριθμός των χρηστών του Facebook διαμορφώθηκε στα 1,93 δισ., ελαφρώς χαμηλότερα από την πρόβλεψη για 1,95 δισ. καθημερινούς χρήστες, ενώ σε μηνιαία κλίμακα οι χρήστες ανήλθαν σε 2,91 δισ.
Εκτός από την πτώση του αριθμού των ημερήσιων χρηστών, οι μετοχές της μητρικής Meta Platforms υπέστησαν θεαματική υποχώρηση περίπου 22% στο αμερικανικό χρηματιστήριο αργά την Τετάρτη, μειώνοντας κατά 200 δισεκατομμύρια την χρηματιστηριακή αξία της, καθώς η εταιρεία ανακοίνωσε χειρότερες των αναμενομένων προβλέψεις οικονομικών αποτελεσμάτων. Παράλληλα, έγινε πλέον ορατό το κόστος ανάπτυξης του metaverse, του νέου μεγάλου οράματος της εταιρείας που θα αποτελέσει την επόμενη “επαυξημένη” γενιά του Ίντερνετ, όπου οι χρήστες θα μοιράζονται εικονικούς κόσμους. Έτσι, , σύμφωνα με το πρακτορείο Ρόιτερς, το BBC και τους “Τάιμς της Νέας Υόρκης”, τα κέρδη της Meta μειώθηκαν κατά 8% στο τέταρτο τρίμηνο του 2021, στα 10,3 δισ. δολ., σε σχέση με ένα χρόνο πριν.
Οι μεγάλες επενδύσεις ύψους 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την ανάπτυξη του metaverse, η μείωση των διαφημιστικών εσόδων στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης (Facebook, Instagram, WhatsApp) και ο ολοένα αυξανόμενος ανταγωνισμός από πλατφόρμες όπως το Tik Tok (όπου προβάλλονται δημοφιλή ιδίως στους νέους βίντεο διάρκειας 30 δευτερολέπτων) και το YouTube, είναι ανάμεσα στις αιτίες που η Meta φαίνεται να “ζορίζεται” κάπως. Αναμένει έτσι επιβράδυνση μόνο στο 3% του ρυθμού ανάπτυξης των εσόδων της στο επόμενο τρίμηνο, τα οποία εκτιμά ότι θα είναι 27 έως 29 δισ. δολάρια, έναντι εκτίμησης των αναλυτών για πάνω από 30 δισεκατομμύρια.
Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Μαρκ Ζάκερμπεργκ δήλωσε “ενθαρρυμένος από την πρόοδο που κάναμε τον τελευταίο χρόνο” και διαβεβαίωσε ότι “θα συνεχίσουμε να επενδύουμε το 2022 καθώς δουλεύουμε για τη δημιουργία του metaverse”. Στο πλαίσιο αυτό, η θυγατρική Meta Reality Labs, που έχει αναλάβει τον τομέα επαυξημένης και εικονικής πραγματικότητας και παρουσίασε για πρώτη φορά ξεχωριστά οικονομικά αποτελέσματα, εμφάνισε αυξημένες καθαρές ζημιές 10,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2021, έναντι ζημιών 6,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2020. Ο Ζάκερμπεργκ παραδέχτηκε ότι ο τομέας αυτός της εταιρείας δεν πρόκειται να είναι κερδοφόρος “στο κοντινό μέλλον”, αλλά εμφανίστηκε αισιόδοξος ότι οι επενδύσεις στο metaverse θα αποδώσουν τελικά (κερδοφόρους) καρπούς. Η Meta Reality Labs είχε έσοδα περίπου 2,3 δισ. δολ. το 2021.
Είχε προηγηθεί η ανακοίνωση της Alphabet, μητρικής της Google, ότι στο τελευταίο τρίμηνο του 2021 εμφάνισε αύξηση 36% στα κέρδη της και 32% στα έσοδα της.