Γ.Δ.
1428.81 -1,26%
ACAG
-0,68%
5.86
BOCHGR
-0,86%
4.59
CENER
-2,00%
9.79
CNLCAP
-0,68%
7.25
DIMAND
-0,11%
9.49
NOVAL
-2,26%
2.6
OPTIMA
-0,31%
12.88
TITC
-1,27%
34.95
ΑΑΑΚ
0,00%
4.36
ΑΒΑΞ
-3,27%
1.48
ΑΒΕ
+1,28%
0.476
ΑΔΜΗΕ
-0,42%
2.38
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.76
ΑΛΜΥ
0,00%
2.98
ΑΛΦΑ
-3,03%
1.49
ΑΝΔΡΟ
-0,61%
6.56
ΑΡΑΙΓ
-3,65%
10.57
ΑΣΚΟ
-1,81%
2.71
ΑΣΤΑΚ
-0,85%
7.04
ΑΤΕΚ
+0,47%
0.43
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.66
ΑΤΤ
-5,02%
4.54
ΑΤΤΙΚΑ
+1,32%
2.3
ΒΙΟ
-2,44%
5.6
ΒΙΟΚΑ
-2,61%
1.68
ΒΙΟΣΚ
-1,27%
1.56
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
-0,87%
2.28
ΓΕΒΚΑ
+2,94%
1.4
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,47%
17.44
ΔΑΑ
+0,11%
7.598
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.26
ΔΕΗ
-2,00%
11.74
ΔΟΜΙΚ
-0,15%
3.26
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,29%
0.314
ΕΒΡΟΦ
-2,55%
1.53
ΕΕΕ
+1,38%
32.36
ΕΚΤΕΡ
-2,64%
1.698
ΕΛΒΕ
0,00%
5.4
ΕΛΙΝ
-1,24%
1.995
ΕΛΛ
-1,12%
13.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-3,07%
1.892
ΕΛΠΕ
-1,28%
6.95
ΕΛΣΤΡ
+0,49%
2.07
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.69
ΕΛΧΑ
-2,55%
1.832
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.12
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-3,25%
1.19
ΕΤΕ
0,00%
7.65
ΕΥΑΠΣ
-1,54%
3.2
ΕΥΔΑΠ
-0,35%
5.65
ΕΥΡΩΒ
-2,32%
1.975
ΕΧΑΕ
-2,76%
4.41
ΙΑΤΡ
-0,33%
1.49
ΙΚΤΙΝ
-4,86%
0.333
ΙΛΥΔΑ
-2,78%
1.75
ΙΝΚΑΤ
-0,20%
4.89
ΙΝΛΙΦ
-1,72%
4.58
ΙΝΛΟΤ
-2,45%
1.116
ΙΝΤΕΚ
-0,83%
5.95
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.32
ΙΝΤΕΤ
-0,41%
1.215
ΙΝΤΚΑ
-2,57%
3.035
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
0,00%
1.44
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.54
ΚΛΜ
-2,45%
1.59
ΚΟΡΔΕ
-0,49%
0.406
ΚΟΥΑΛ
-2,36%
1.16
ΚΟΥΕΣ
-1,92%
5.1
ΚΡΙ
-1,12%
13.2
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
+2,43%
1.055
ΛΑΒΙ
-3,79%
0.786
ΛΑΜΔΑ
-0,53%
7.5
ΛΑΜΨΑ
0,00%
39
ΛΑΝΑΚ
-3,23%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.254
ΛΕΒΠ
0,00%
0.252
ΛΟΓΟΣ
-0,73%
1.36
ΛΟΥΛΗ
-2,26%
2.59
ΜΑΘΙΟ
+5,63%
0.75
ΜΕΒΑ
-1,29%
3.83
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.31
ΜΕΡΚΟ
0,00%
43.2
ΜΙΓ
-0,44%
3.39
ΜΙΝ
-2,54%
0.575
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,51%
20.9
ΜΟΝΤΑ
+0,55%
3.67
ΜΟΤΟ
-1,85%
2.655
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.71
ΜΠΕΛΑ
-1,91%
25.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.62
ΜΠΡΙΚ
+0,75%
2.01
ΜΠΤΚ
0,00%
0.68
ΜΥΤΙΛ
-3,09%
33.86
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
-2,53%
0.77
ΞΥΛΚ
-2,17%
0.27
ΞΥΛΠ
+4,35%
0.384
ΟΛΘ
-1,39%
21.3
ΟΛΠ
+0,18%
27.1
ΟΛΥΜΠ
-0,41%
2.43
ΟΠΑΠ
-1,45%
15.68
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,59%
0.804
ΟΤΕ
-2,22%
15.39
ΟΤΟΕΛ
-1,45%
10.84
ΠΑΙΡ
-2,75%
0.992
ΠΑΠ
+3,04%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,85%
3.72
ΠΕΡΦ
-2,41%
6.49
ΠΕΤΡΟ
-1,23%
8
ΠΛΑΘ
-1,59%
3.71
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
0,00%
0.22
ΠΡΕΜΙΑ
-1,27%
1.244
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.5
ΠΡΟΦ
-1,15%
5.18
ΡΕΒΟΙΛ
-1,14%
1.74
ΣΑΡ
-1,11%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-2,01%
0.342
ΣΙΔΜΑ
-3,29%
1.615
ΣΠΕΙΣ
-4,36%
6.14
ΣΠΙ
-3,54%
0.6
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,05%
19.51
ΤΖΚΑ
0,00%
1.25
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.09
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,61%
1.584
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.25
ΦΡΙΓΟ
-3,25%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,80%
3.82
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.6

Αυξήθηκαν 70,7% οι πωλήσεις επαναφορτιζόμενων υβριδικών οχημάτων

Στη διάρκεια της χρονιάς 2021 πωλήθηκαν για πρώτη φορά στην Ευρώπη τόσα καινούρια υβριδικά οχήματα όσα και ντιζελοκίνητα, ενώ τα 100% ηλεκτρικά συνέχισαν να αυξάνουν τις πωλήσεις τους, αλλά λιγότερο εντυπωσιακά απ’ ό,τι το 2020, ανακοίνωσαν σήμερα οι κατασκευαστές.

Στο σύνολο του έτους 2021, οι πωλήσεις μη εξωτερικά φορτιζόμενων υβριδικών οχημάτων (ντίζελ ή βενζίνης) συνέχισαν να αυξάνονται (+60,5% σε ένα χρόνο), καθώς πώλησαν 1,9 εκατομμύριο οχήματα, δηλαδή είχαν μερίδιο 19,6% της αγοράς, όσα και τα απλά ντιζελοκίνητα, επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).

Αυτά τα τελευταία, τα οποία έχουν πληγεί από το σκάνδαλο ντιζελγκέιτ και από ισχυρές επιβαρύνσεις, είδαν τις πωλήσεις τους να μειώνονται κατά ένα τρίτο στη διάρκεια του έτους (31,5%) σε όλη την ήπειρο, ακόμη και κατά το ήμισυ κατά το τελευταίο τρίμηνο.

Οι πωλήσεις επαναφορτιζόμενων υβριδικών, δηλαδή των οχημάτων που είναι εξοπλισμένα με θερμικό κινητήρα και ένα μικρό ηλεκτρικό κινητήρα, αυξήθηκαν επίσης κατά 70,7%, με πωλήσεις 867.092 οχημάτων και μερίδιο 8,9% της αγοράς.

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων, από την πλευρά τους, συνέχισαν να αυξάνονται κατά 63,1% στην Ευρωπαϊκή Ένωση, με πωλήσεις 878.432 οχημάτων και μερίδιο 9,1% της αγοράς (έναντι 1,9% το 2019 και 5,4% το 2020), χάρη και στην προώθησή τους μέσω δημόσιων επιδοτήσεων για την αγορά τους και την όλο και ευρύτερη προσφορά ηλεκτρικών οχημάτων από τους κατασκευαστές.

Ο στόχος της ΕΕ για το 2025

Ενώ η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει στόχο να απαγορεύσει μέχρι το 2035 τις πωλήσεις οχημάτων με θερμικό κινητήρα, στη Γαλλία και τη Γερμανία, τις δύο κύριες αγορές, συνέχισαν να αυξάνονται τα ηλεκτρικά οχήματα, ενώ στη Σουηδία, την Ιρλανδία ή την Ιταλία οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων διπλασιάσθηκαν μέσα σ’ ένα χρόνο.

Κοντά στην ΕΕ, το Ηνωμένο Βασίλειο είδε τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων να αυξάνονται κατά 76% σε διάστημα ενός έτους. Στη Νορβηγία, 19 από τα 20 καινούρια μοντέλα οχημάτων, που έκαναν τις μεγαλύτερες πωλήσεις τον Ιανουάριο, ήταν ηλεκτρικά, με πρωτοφανές μερίδιο 83,7% της αγοράς.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!