Γ.Δ.
1493.11 +0,19%
ACAG
+1,52%
6.03
BOCHGR
+0,42%
4.78
CENER
-1,01%
9.81
CNLCAP
0,00%
7.2
DIMAND
-0,61%
8.15
EVR
0,00%
1.475
NOVAL
+0,21%
2.345
OPTIMA
+1,57%
12.9
TITC
+3,49%
41.5
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
+6,89%
1.8
ΑΒΕ
+1,53%
0.466
ΑΔΜΗΕ
+1,28%
2.76
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.8
ΑΛΜΥ
+0,35%
4.285
ΑΛΦΑ
+0,09%
1.7005
ΑΝΔΡΟ
+0,31%
6.42
ΑΡΑΙΓ
-0,10%
10.23
ΑΣΚΟ
-0,63%
3.18
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.3
ΑΤΕΚ
+9,26%
0.59
ΑΤΡΑΣΤ
+0,23%
8.78
ΑΤΤ
+2,60%
0.79
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.22
ΒΙΟ
+0,35%
5.71
ΒΙΟΚΑ
-1,52%
1.945
ΒΙΟΣΚ
-1,27%
1.56
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
-1,79%
2.2
ΓΕΒΚΑ
+1,74%
1.465
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,33%
18.4
ΔΑΑ
-0,74%
8.1
ΔΑΙΟΣ
+0,58%
3.44
ΔΕΗ
+0,24%
12.29
ΔΟΜΙΚ
+1,18%
2.995
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,42%
0.322
ΕΒΡΟΦ
-2,01%
1.95
ΕΕΕ
-0,86%
32.22
ΕΚΤΕΡ
-1,43%
1.796
ΕΛΒΕ
0,00%
4.96
ΕΛΙΝ
+0,89%
2.27
ΕΛΛ
+0,34%
14.7
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,68%
2.2
ΕΛΠΕ
-0,26%
7.68
ΕΛΣΤΡ
-0,95%
2.08
ΕΛΤΟΝ
-0,63%
1.88
ΕΛΧΑ
-0,70%
2.135
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-2,42%
1.21
ΕΤΕ
0,00%
8.02
ΕΥΑΠΣ
-0,30%
3.38
ΕΥΔΑΠ
+0,34%
5.94
ΕΥΡΩΒ
+2,06%
2.333
ΕΧΑΕ
+0,43%
4.72
ΙΑΤΡ
+0,63%
1.605
ΙΚΤΙΝ
+1,54%
0.3635
ΙΛΥΔΑ
-1,63%
1.815
ΙΝΚΑΤ
-0,11%
4.695
ΙΝΚΑΤΔ
+3,47%
0.0209
ΙΝΛΙΦ
-0,87%
4.56
ΙΝΛΟΤ
+0,74%
1.086
ΙΝΤΕΚ
+0,67%
6.05
ΙΝΤΕΤ
-1,63%
1.21
ΙΝΤΚΑ
+1,13%
3.13
ΚΑΡΕΛ
0,00%
350
ΚΕΚΡ
+1,12%
1.35
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.74
ΚΟΡΔΕ
+0,65%
0.466
ΚΟΥΑΛ
+0,14%
1.42
ΚΟΥΕΣ
-0,82%
6.05
ΚΡΙ
-0,63%
15.8
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.85
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,13%
0.78
ΛΑΜΔΑ
-1,93%
7.1
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
+2,80%
1.1
ΛΕΒΚ
-0,72%
0.274
ΛΕΒΠ
0,00%
0.27
ΛΟΓΟΣ
+0,63%
1.6
ΛΟΥΛΗ
+3,16%
2.94
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.606
ΜΕΒΑ
0,00%
3.89
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.35
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
+0,68%
2.95
ΜΙΝ
-4,67%
0.51
ΜΟΗ
-0,38%
21
ΜΟΝΤΑ
+4,13%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,89%
2.795
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.665
ΜΠΕΛΑ
+0,24%
25.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
+2,34%
2.19
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
-0,97%
32.82
ΝΑΚΑΣ
+2,68%
3.06
ΝΑΥΠ
-0,50%
0.8
ΞΥΛΚ
-0,67%
0.296
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
+1,11%
27.3
ΟΛΠ
-1,84%
29.35
ΟΛΥΜΠ
-0,78%
2.54
ΟΠΑΠ
+2,18%
15.94
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,13%
0.799
ΟΤΕ
-1,15%
14.58
ΟΤΟΕΛ
+0,36%
11.14
ΠΑΙΡ
+0,92%
1.1
ΠΑΠ
-0,78%
2.53
ΠΕΙΡ
-0,27%
4.11
ΠΕΡΦ
-1,74%
5.64
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.22
ΠΛΑΘ
+1,22%
4.165
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.1
ΠΡΔ
-3,70%
0.26
ΠΡΕΜΙΑ
-0,65%
1.22
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
-0,56%
5.29
ΡΕΒΟΙΛ
-0,88%
1.685
ΣΑΡ
+0,93%
10.88
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,56%
0.358
ΣΙΔΜΑ
+0,32%
1.585
ΣΠΕΙΣ
-1,67%
5.9
ΣΠΙ
+1,61%
0.632
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
+1,91%
1.6
ΤΡΑΣΤΟΡ
+0,82%
1.23
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+1,10%
1.656
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
+3,96%
0.21
ΦΡΛΚ
-1,00%
3.96
ΧΑΙΔΕ
+6,19%
0.6

ICS: Υψηλά τα ποιοτικά στάνταρτ των ελληνικών ναυτιλιακών

Στις ποιοτικότερες «σημαίες» παγκοσμίως, εξακολουθεί να κατατάσσεται το ελληνικό νηολόγιο και φέτος. Σύμφωνα με την τελευταία ετήσια έρευνα του Διεθνούς Επιμελητηρίου Ναυτιλίας (International Chamber of Shipping – ICS) για το 2021, που δημοσιεύτηκε χθες, το ελληνικό νηολόγιο συγκαταλέγεται μεταξύ των μόλις πέντε παγκοσμίως, τα οποία κατόρθωσαν να μην έχουν καμία αρνητική αξιολόγηση στις επιμέρους κατηγορίες, επί των οποίων κρίνονται. Η επίδοση αυτή αφορά στα 10 μεγαλύτερα νηολόγια, που καλύπτουν πάνω από το 75% του παγκόσμιου στόλου της εμπορικής ναυτιλίας. Το ελληνικό νηολόγιο αριθµεί 685 πλοία (άνω των 1.000 gt), των οποίων η χωρητικότητα ανέρχεται σε 37,98 εκατοµµύρια gt. Ο στόλος υπό ελληνική σημαία κατατάσσεται στην 8η θέση διεθνώς και στη 2η θέση στην ΕΕ (σε όρους dwt). Σημειωτέον ότι το ICS είναι ο βασικός εκπρόσωπος των πλοιοκτητών και εταιρειών διαχείρισης πλοίων της εμπορικής ναυτιλίας, καλύπτοντας πάνω από το 80% του παγκοσμίου στόλου.

Μάλιστα, το ελληνικό νηολόγιο ήταν ένα από τα λίγα διεθνώς, που κατόρθωσε να διατηρήσει την υψηλή του ποιοτική στάθμη, παρότι παγκοσμίως το 2021 υπήρξε π.χ. πτώση της τάξεως του 6% στην τελική βαθμολογία των διεθνών «σημαιών», σε ό,τι αφορά στις αναφορές εργασιακών ζητημάτων πληρωμάτων στον Διεθνή Οργανισμό Εργασίας (ILO). Πρόκειται για έναν από τους επιμέρους τομείς, βάσει των οποίων προκύπτει η αξιολόγηση των νηολογίων από το ICS. Η πανδημία και τα μεγάλα προβλήματα με τις εναλλαγές πληρωμάτων είναι ο βασικός λόγος για την αρνητική αυτή εξέλιξη. Άλλες κατηγορίες, βάσει των οποίων κρίνονται σε ετήσια βάση τα νηολόγια, είναι η ηλικία των πλοίων που είναι εγγεγραμμένα σε αυτά, η κύρωση κι εφαρμογή διεθνών συμβάσεων που αφορούν την εμπορική ναυτιλία και ασφαλώς η λειτουργία του ελέγχου Κράτους-Λιμένα (Port State Control), δηλαδή ο έλεγχος και οι επιθεωρήσεις των πλοίων του νηολογίου, ώστε αυτά να πληρούν τις δέουσες προδιαγραφές ασφάλειας και ποιότητας ναυσιπλοΐας.

Αξίζει να σημειωθεί και ότι ο ελληνικός στόλος είναι από τους πιο ασφαλείς παγκοσμίως: Η Ελλάδα παραμένει στον Λευκό Κατάλογο STCW (Standards of Training, Certification and Watch keeping for Seafarers) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) και στον Λευκό Κατάλογο του Paris Memorandum of Understanding (Paris MoU) και του Tokyo Memorandum of Understanding (Tokyo MoU), ενώ ο ελληνικός στόλος είναι παράλληλα ένας από τους πιο ασφαλείς παγκοσμίως, µε ποσοστό 0,44% του ελληνικού εµπορικού στόλου (µε βάση τον αριθµό πλοίων) και 0,50% (µε βάση τη χωρητικότητα) να εµπλέκεται σε ήσσονος σηµασίας ναυτικά ατυχήµατα το τελευταίο 12μηνο. Επιπλέον, από την 1.7.2021 η Ελλάδα περιλαμβάνεται στον Κατάλογο των Ναυτιλιακών ∆ιοικήσεων της Πρωτοβουλίας QUALSHIP 21 της Αμερικανικής Ακτοφυλακής (USCG).

Ως εκ τούτου, το ελληνικό νηολόγιο εξακολουθεί να διατηρεί την υψηλή ποιοτική του στάθμη, σε μία ιδιαίτερα δύσκολη περίοδο, λόγω της πανδημίας και της διατάραξης που έχει προκληθεί στο παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο. Όπως μάλιστα αναφέρει στην τελευταία ετήσια έκθεσή της και η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, κατά το προηγούμενο διάστημα, ολοκληρώθηκε “η αποκατάσταση νοµοθετικών αστοχιών που είχαν πλήξει σηµαντικά την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού νηολογίου. Η ελληνική σηµαία εκτός από ποιοτική, είναι πια άκρως ανταγωνιστική, µειονεκτώντας όµως ακόµη ως προς τη διαπιστωµένη καθυστέρηση στην επιβεβληµένη ψηφιοποίηση και ηλεκτρονική διακυβέρνηση των λειτουργικών και διαδικαστικών εκφάνσεών της”. Αυτό ακριβώς θα πρέπει να είναι το επόμενο βήμα για την εξέλιξη του ελληνικού νηολογίου, προκειμένου να προσελκύσει περισσότερα πλοία και να σταματήσει η σταθερή προτίμηση των περισσότερων Ελλήνων πλοιοκτητών σε ξένες σημαίες.

Στο πλαίσιο αυτό, ήδη, το Υπουργείο Ναυτιλίας έχει ξεκινήσει από την περασμένη άνοιξη, την διαδικασία ανάπτυξης ολοκληρωµένου συστήµατος πληροφοριών για την παροχή σύγχρονων ψηφιακών υπηρεσιών στη ναυτιλιακή κοινότητα, το οποίο αφορά τις διοικητικές διαδικασίες που σχετίζονται µε την νηολόγηση πλοίων. Το ηλεκτρονικό σύστηµα νηολόγησης πλοίων θα διασυνδέεται και με λοιπές βάσεις διδομένων της ελληνικής ναυτιλιακής διοίκησης.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!