THEPOWERGAME
Κατρακύλησε η μετοχή της Tesla στο 12% μέσα σε μία ημέρα, με αποτελέσμα η εταιρεία του δισεκατομμυριούχου Έλον Μασκ να χάσει περίπου 109 δισ. δολάρια από τη χρηματιστηριακή αξία της. Η βουτιά στη μετοχή της οφείλεται στα κέρδη του τέταρτου τριμήνου και στις προοπτικές της αυτοκινητοβιομηχανίας ηλεκτρικών οχημάτων που απέτυχαν να εντυπωσιάσουν τους επενδυτές.
Η τελευταία φορά που η Tesla «έχασε» περισσότερα από 100 δισ. δολάρια κεφαλαιοποίησε σε μία μόνο ημέρα ήταν στις 9 Νοεμβρίου 2021.
Η ανακοίνωση του Μασκ, κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης της Tesla με τους αναλυτές για τα αποτελέσματα τέταρτου τριμήνου την Τετάρτη, ότι η εταιρεία δεν σκοπεύει να κυκλοφορήσει κανένα νέο μοντέλο στην αγορά φέτος, απογοήτευσε τους επενδυτές που περίμεναν ότι η υπόσχεση του δισεκατομμυριούχου για έναν «ενημερωμένο οδικό χάρτη προϊόντων» θα περιελάμβανε θετικές ειδήσεις όσον αφορά τα μοντέλα Cybertruck και Semi truck, αλλά και σχέδια για την κατασκευή νέων, φθηνότερων μοντέλων.
«Η Tesla σαφέστατα χάνει μέρος της δυναμικής της και η μη διάθεση ενός αυτοκινήτου χαμηλού κόστους, με μέση τιμή 20.000 δολάρια, πλήττει πραγματικά τις προοπτικές ανάπτυξής της, καθώς ο ανταγωνισμός προσπαθεί να καλύψει το χαμένο έδαφος», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Edward Moya, ανώτερος αναλυτής αγοράς στην Oanda. Corp.
Κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης μάλιστα, τονίστηκε ότι η μαζική παραγωγή μιας πιο προσιτής έκδοσης του Model 3, με τιμή περίξ των 25.000 δολαρίων, δεν εξετάζεται επί του παρόντος, με την Tesla να εστιάζει κυρίως στη δουλειά που κάνει στους τομείς της τεχνητής νοημοσύνης και της αυτόνομης οδήγησης.
«Όσον αφορά τα προϊόντα, Μασκ έστρεψε τη συζήτηση από τα μελλοντικά μοντέλα (όπως το Roadster ή ένα 25.000 δολαρίων Model 2) στα ρομποταξί και στα ανθρωποειδή ρομπότ», αναφέρει ο αναλυτής Brian Johnson της Barclays, προσθέτοντας: «Παρότι αναγνωρίζουμε ότι τα ρομποταξί αποτελούν κρίσιμο μέρος του οράματος της εταιρείας που δικαιολογεί την υψηλή αποτίμησή της, ανησυχούμε για την έλλειψη φυσικού προϊόντος».
Ένας επιπλέον λόγος που απογοήτευσε τους επενδυτές ήταν το γεγονός ότι ο οικονομικός διευθυντής της Tesla, Ζάκαρι Κίρχορν, προειδοποίησε ότι βραχυπρόθεσμα το υψηλότερο κόστος εισροών θα μπορούσε να πλήξει τα υψηλά περιθώρια κέρδους της εταιρείας
«Βλέπουμε επίσης τον πληθωρισμό και την αύξηση των τιμών των εμπορευμάτων που αναμένουμε ότι θα συνεχίσουν να ασκούν πίεση στα κόστη μας. Το πώς αυτό θα επηρεάζει επακριβώς τα μεικτά περιθώρια είναι αβέβαιο», πρόσθεσε ο Κίρχορν.