Γ.Δ.
1406.2 +0,33%
ACAG
0,00%
5.35
BOCHGR
+1,83%
4.44
CENER
+2,38%
8.6
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,98%
8.28
NOVAL
-1,52%
2.275
OPTIMA
+2,36%
13.02
TITC
+0,93%
38
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+0,14%
1.398
ΑΒΕ
-1,52%
0.453
ΑΔΜΗΕ
+1,07%
2.37
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
-0,41%
3.645
ΑΛΦΑ
-0,52%
1.5225
ΑΝΔΡΟ
+0,63%
6.42
ΑΡΑΙΓ
+1,88%
9.76
ΑΣΚΟ
+2,77%
2.6
ΑΣΤΑΚ
+0,87%
6.94
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
+0,46%
8.78
ΑΤΤ
-2,28%
0.6
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.21
ΒΙΟΚΑ
+1,99%
1.79
ΒΙΟΣΚ
+1,10%
1.38
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
-0,76%
1.305
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,68%
18.2
ΔΑΑ
+0,88%
8.06
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.6
ΔΕΗ
+0,52%
11.71
ΔΟΜΙΚ
-0,37%
2.69
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+2,07%
0.296
ΕΒΡΟΦ
-2,84%
1.37
ΕΕΕ
+0,24%
33.82
ΕΚΤΕΡ
+3,04%
1.49
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
-1,01%
1.96
ΕΛΛ
0,00%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+2,94%
1.68
ΕΛΠΕ
+0,52%
6.71
ΕΛΣΤΡ
-1,46%
2.02
ΕΛΤΟΝ
+0,76%
1.852
ΕΛΧΑ
+2,56%
1.846
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,33%
1.115
ΕΤΕ
-0,61%
6.882
ΕΥΑΠΣ
-0,96%
3.11
ΕΥΔΑΠ
+0,52%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+0,44%
2.045
ΕΧΑΕ
+0,23%
4.31
ΙΑΤΡ
0,00%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,16%
0.305
ΙΛΥΔΑ
+6,90%
1.86
ΙΝΚΑΤ
+1,68%
4.83
ΙΝΛΙΦ
+0,93%
4.32
ΙΝΛΟΤ
+4,49%
0.93
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.7
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
+1,85%
0.992
ΙΝΤΚΑ
+3,96%
2.755
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+2,14%
1.195
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+2,20%
0.419
ΚΟΥΑΛ
+4,12%
1.062
ΚΟΥΕΣ
+0,36%
5.54
ΚΡΙ
0,00%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+2,38%
0.946
ΛΑΒΙ
+0,97%
0.726
ΛΑΜΔΑ
-1,38%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-1,10%
2.7
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.594
ΜΕΒΑ
-1,66%
3.56
ΜΕΝΤΙ
+0,99%
2.04
ΜΕΡΚΟ
+7,80%
44.2
ΜΙΓ
+2,36%
3.04
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
19.35
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.75
ΜΟΤΟ
+3,88%
2.545
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,16%
24.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.7
ΜΠΡΙΚ
+0,96%
2.1
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,57%
31.52
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
-1,20%
0.82
ΞΥΛΚ
-1,56%
0.252
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+1,91%
21.3
ΟΛΠ
+3,85%
31
ΟΛΥΜΠ
+2,22%
2.3
ΟΠΑΠ
-1,52%
15.56
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,13%
0.791
ΟΤΕ
-0,53%
15.13
ΟΤΟΕΛ
+0,20%
10.12
ΠΑΙΡ
+3,78%
0.988
ΠΑΠ
-0,84%
2.36
ΠΕΙΡ
+0,72%
3.615
ΠΕΡΦ
+1,49%
5.46
ΠΕΤΡΟ
+0,51%
7.9
ΠΛΑΘ
-0,63%
3.935
ΠΛΑΚΡ
-3,60%
13.4
ΠΡΔ
+8,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
-0,51%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,19%
5.12
ΡΕΒΟΙΛ
-1,57%
1.57
ΣΑΡ
-0,37%
10.68
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,61%
0.329
ΣΙΔΜΑ
-1,64%
1.5
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.64
ΣΠΙ
-3,09%
0.502
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.8
ΤΖΚΑ
-0,35%
1.415
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-1,89%
0.208
ΦΡΛΚ
+1,69%
3.61
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.56

Βρετανία: Στα χαμηλότερα επίπεδα από το 1956 η εγχώρια παραγωγή αυτοκινήτων

Η παραγωγή αυτοκινήτων στη Βρετανία έχει υποστεί σημαντικό πλήγμα από την πανδημία του κορονοϊού, υποχωρώντας κατά 6,7% σε 859.575 μονάδες το 2021, στο χειρότερο επίπεδο από το 1956, σύμφωνα με έκθεση που δόθηκε στη δημοσιότητα.

«Η έλλειψη ημιαγωγών, που είναι καθοριστικής σημασίας στη σύγχρονη αυτοκινητοβιομηχανία, ήταν το βασικό αίτιο της πτώσης, με τα εργοστάσια να αναγκάζονται να μειώσουν ή ακόμη και να αναστείλουν την παραγωγή εν αναμονή ανταλλακτικών, των οποίων η προμήθεια έχει περιοριστεί σημαντικά εξαιτίας της πανδημίας», αναφέρει η Society of Motor Manufacturers and Traders (SMMT), η εμπορική ένωση για την βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία, στην έκθεσή της.

Οι κατασκευαστές πάσχισαν επίσης να αντιμετωπίσουν τις ελλείψεις σε προσωπικό (οι οποίες προέκυψαν λόγω καραντίνας) και τη μειωμένη ζήτηση, με τις εκθέσεις αυτοκινήτων κλειστές επί μήνες εξαιτίας του λοκντάουν, παρά την αύξηση των ηλεκτρονικών παραγγελιών, συμπληρώνει η SMMT.

Ένας άλλος λόγος που οδήγησε στη μείωση της παραγωγής και δεν σχετίζεται με την πανδημία, αναφέρει η έκθεση, ήταν «το κλείσιμο τον Ιούλιο ενός εκ των μεγαλύτερων εργοστασίων στη Βρετανία, που σχετίζεται περίπου με το 1/4 της ετήσιας μείωσης».

«Το 2021 ήταν ακόμη μία απίστευτα δύσκολη χρονιά για την αυτοκινητοβιομηχανία της Βρετανίας, μία από τις χειρότερες από την εποχή του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, που καταμαρτυρεί την έκθεση του κλάδου σε διαρθρωτικές και, ειδικά, σχετιζόμενες με την πανδημία, επιπτώσεις», δήλωσε ο γενικός διευθυντής της SMMT, o Μάικ Χοζ.

Παρά την «φτωχή» επίδοση, υπογραμμίζεται στην αναφορά, η βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία παρήγαγε αριθμό ρεκόρ ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων, περίπου 250.000. Αυτά τα οχήματα, μηδενικών ή εξαιρετικά χαμηλών ρύπων, αντιπροσώπευαν σχεδόν ένα στα τέσσερα που κατασκευάστηκαν συνολικά πέρυσι.

Σε μία δεύτερη έκθεση που δημοσιοποιήθηκε σήμερα, η SMMT αναφέρει ότι η παραγωγή κινητήρων στη Βρετανία υποχώρησε κατά 10,8% το 2021 σε περίπου 1,6 εκατομμύριο μονάδες, με τον αντίκτυπο της έλλειψης ημιαγωγών στην παραγωγή αυτοκινήτων και βαν να μειώνει επίσης τη ζήτηση για κινητήρες.

Ωστόσο, ο Χοζ δήλωσε πως «υπάρχει η ελπίδα ότι ο κλάδος μπορεί να ανακάμψει το 2022, καθώς ο αριθμός των παραγόμενων οχημάτων βρίσκεται ξανά σε ανοδική τροχιά».

Επεσήμανε παράλληλα ότι «απαιτείται η ανάληψη δράσης για την αντιμετώπιση του αυξημένου ενεργειακού κόστους και των ελλείψεων στην εφοδιαστική αλυσίδα, ενώ μακροπρόθεσμα πρέπει να συνεχίσουμε να αναβαθμίζουμε το εργατικό δυναμικό μας για την παραγωγή ηλεκτροκίνητων κινητήρων».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!