Γ.Δ.
1407.51 +0,42%
ACAG
0,00%
5.35
BOCHGR
+2,06%
4.45
CENER
+0,95%
8.48
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
0,00%
8.2
NOVAL
-0,65%
2.295
OPTIMA
+0,79%
12.82
TITC
+1,20%
38.1
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-0,14%
1.394
ΑΒΕ
-0,65%
0.457
ΑΔΜΗΕ
+0,64%
2.36
ΑΚΡΙΤ
+1,46%
0.695
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
+0,49%
1.538
ΑΝΔΡΟ
+0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
+1,04%
9.68
ΑΣΚΟ
+2,77%
2.6
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
+0,46%
8.78
ΑΤΤ
-1,30%
0.606
ΑΤΤΙΚΑ
-0,46%
2.16
ΒΙΟ
+1,35%
5.26
ΒΙΟΚΑ
+2,28%
1.795
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+1,96%
2.08
ΓΕΒΚΑ
-0,76%
1.305
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+2,57%
18.36
ΔΑΑ
+0,43%
8.024
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.6
ΔΕΗ
+0,34%
11.69
ΔΟΜΙΚ
+3,89%
2.805
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+2,76%
0.298
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.41
ΕΕΕ
-0,12%
33.7
ΕΚΤΕΡ
-1,66%
1.422
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+4,55%
2.07
ΕΛΛ
+0,76%
13.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,10%
1.65
ΕΛΠΕ
+1,87%
6.8
ΕΛΣΤΡ
-0,98%
2.03
ΕΛΤΟΝ
+1,20%
1.86
ΕΛΧΑ
+2,44%
1.844
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
+0,03%
6.926
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.14
ΕΥΔΑΠ
-0,35%
5.73
ΕΥΡΩΒ
+0,44%
2.045
ΕΧΑΕ
+1,51%
4.365
ΙΑΤΡ
+2,60%
1.58
ΙΚΤΙΝ
+1,15%
0.309
ΙΛΥΔΑ
+3,74%
1.805
ΙΝΚΑΤ
-0,32%
4.735
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+4,72%
0.932
ΙΝΤΕΚ
+0,18%
5.68
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+2,08%
2.705
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+2,14%
1.195
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-1,38%
1.43
ΚΟΡΔΕ
+3,41%
0.424
ΚΟΥΑΛ
+4,90%
1.07
ΚΟΥΕΣ
+1,81%
5.62
ΚΡΙ
-0,70%
14.2
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.924
ΛΑΒΙ
+1,25%
0.728
ΛΑΜΔΑ
-0,96%
7.2
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.73
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.594
ΜΕΒΑ
-1,93%
3.55
ΜΕΝΤΙ
+2,97%
2.08
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-0,34%
2.96
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,15%
19.42
ΜΟΝΤΑ
-3,20%
3.63
ΜΟΤΟ
+2,86%
2.52
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,16%
24.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.7
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,25%
31.78
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
-0,78%
0.254
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
20.9
ΟΛΠ
+2,01%
30.45
ΟΛΥΜΠ
+2,67%
2.31
ΟΠΑΠ
-0,38%
15.74
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,25%
0.792
ΟΤΕ
-0,53%
15.13
ΟΤΟΕΛ
-0,20%
10.08
ΠΑΙΡ
+3,78%
0.988
ΠΑΠ
-0,42%
2.37
ΠΕΙΡ
+1,28%
3.635
ΠΕΡΦ
+0,56%
5.41
ΠΕΤΡΟ
+0,76%
7.92
ΠΛΑΘ
+0,13%
3.965
ΠΛΑΚΡ
-2,88%
13.5
ΠΡΔ
+8,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
-0,68%
1.166
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,39%
5.11
ΡΕΒΟΙΛ
-1,25%
1.575
ΣΑΡ
+0,37%
10.76
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,61%
0.329
ΣΙΔΜΑ
+1,97%
1.555
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.64
ΣΠΙ
-3,09%
0.502
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,05%
19.81
ΤΖΚΑ
-3,52%
1.37
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+3,13%
8.25
ΦΡΙΓΟ
-1,89%
0.208
ΦΡΛΚ
+0,70%
3.575
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.56

Σκλαβενίτης: Το στοίχημα των υπερμάρκετ

Αν και κυριάρχησε ως αλυσίδα μεσαίου μεγέθους σούπερ μάρκετ η Σκλαβενίτης στην πορεία των 51 χρόνων ζωής της φλέρταρε πάντα με τα υπερμάρκετ. Το πρώτο της κατάστημα το 1971 στην Λεωφόρο Κηφισού ήταν το μεγαλύτερο της εποχής του (1.100 τ.μ.) ενώ μόλις στον τέταρτο χρόνο της ζωής της ήρθε ένα ακόμη μεγαλύτερο στα Καμίνια (2.100 τ.μ.). Στην δεκαετία των 90’s και καθώς ο ανταγωνισμός είχε ενταθεί, αρχικά με την έλευση της Continent και στην συνέχεια των Carrefour, η Σκλαβενίτης μπήκε δυναμικά στο παιχνίδι των υπερμάρκετ το 1998 με το κατάστημα στην Νέα Χαλκηδόνα με εκθεσιακούς χώρου 12.500 τ.μ.. Ακολούθησαν και άλλα εντυπωσιακά υπερμάρκετ, όπως το ανακαινισμένο στο Κερατσίνι, το πρώην εργοστάσιο της ΙΖΟΛΑ στην Καλλιθέα, αλλά και το πρώτο κατάστημα στην επαρχία, στην Κόρινθο.

Το 2016 όταν το καράβι της Carrefour Μαρινόπουλος άρχισε να μπάζει νερά η πρώτη κίνηση σωτηρίας που προτάθηκε από τις τράπεζες την Άνοιξη ήταν η μεταφορά των 33 υπερμάρκετ της Carrefour στην Σκλαβενίτης. Τελικά μέσω του σχεδίου σωτηρίας πέρασε όλη η αλυσίδα και από τις αρχές του 2017 η Σκλαβενίτης βρέθηκε με μία μεγαλύτερη από αυτή αλυσίδα που ο μεγάλος πονοκέφαλος ήταν πως θα γέμιζαν ξανά τα ράφια. Στα μικρά και στα μεσαία καταστήματα η κατάσταση ήταν πιο εύκολη όμως στα υπερμάρκετ και η τροφοδοσία ήταν δύσκολη καθώς οι περισσότεροι προμηθευτές που είχαν «καεί» ήταν διστακτικοί απέναντι στο νέο εγχείρημα και οι καταναλωτές δεν επέστρεφαν καθώς έβλεπαν τα ράφια μισογεμάτα. Έπρεπε να περάσει κάτι παραπάνω από ένας χρόνος ώστε να γεμίσουν ξανά όλα τα καταστήματα και να επιστρέψει η κανονικότητα στα υπερμάρκετ, αν και υστερούσαν σε ρυθμούς ανάπτυξης σε σχέση με τους άλλους τύπους καταστημάτων.

Οι καταναλωτές που στις προηγούμενες δεκαετίες ξεχείλιζαν τα καρότσια λόγω της ύφεσης άφησαν το καρότσι στην άκρη και γέμιζαν πλέον το καλάθι με τα απολύτως απαραίτητα. Έπρεπε να έρθει η πανδημία για να γνωρίσουν ξανά ημέρες δόξας τα υπερμάρκετ. Για πάνω από ένα χρόνο για τους περισσότερους καταναλωτές η επίσκεψη σε ένα υπερμάρκετ υπήρξε η μοναδική τους έξοδο. Τους γλίτωνε από τις ουρές που σχηματίζονταν στα υπόλοιπα καταστήματα, κινούνταν με την ασφάλεια του δικού τους αυτοκινήτου και οι μεγάλοι διάδρομοι προσέφεραν μία περαιτέρω άμυνα απέναντι στον κορονοϊό. Κάπως έτσι για δύο χρόνια τα υπερμάρκετ (σ.σ. καταστήματα άνω των 2.500 τ.μ.) υπεραπέδωσαν σε σχέση με τις υπόλοιπες κατηγορίες. Το 2020 που η αύξηση πωλήσεων στο σύνολο των σούπερ μάρκετ ήταν της τάξης του 10,4%, τα υπερμάρκετ είχαν υπερδιπλάσια (+21,7%). Το 2021 η ψαλίδα με τους υπόλοιπους τύπους καταστημάτων αυξήθηκε περισσότερο. Έτσι ενώ το σύνολο των καταστημάτων του οργανωμένου λιανεμπορίου κινήθηκε ανοδικά κατά μόνο 1,3% τα υπερμάρκετ εμφάνισαν πολλαπλάσια άνοδο, 8,1%.

Το 2022 εκτιμάται ότι θα είναι μία δύσκολη χρονιά για τον κλάδο καθώς οι αυξήσεις τιμών στα βασικά αγαθά αλλά και την ενέργεια αναμένεται να μειώσουν την κατανάλωση. Οι αρνητικές αυτές προοπτικές δεν αποτρέπουν την Σκλαβενίτης, αν και ηγέτης στα υπερμάρκετ με πάνω από 40 καταστήματα στην κατηγορία αυτή, να συνεχίζει να επενδύει στην κατηγορία που βοήθησε την τελευταία διετία να απομακρυνθεί από τον ανταγωνισμό στην πρώτη θέση. Την χρονιά που πέρασε άνοιξε ένα ακόμη στο Ρίο Αχαΐας ενώ διπλασίασε τους χώρους στο υπερμάρκετ στην Λεωφόρο Αθηνών, απέναντι από το Χρηματιστήριο. Για την τρέχουσα χρονιά θα προστεθεί τουλάχιστον ένα, σύμφωνα με πληροφορίες στο τέταρτο τρίμηνο του 2022. Πρόκειται για τις πρώην εγκαταστάσεις της Mava στην Νέα Φιλαδέλφεια στην διασταύρωση των οδών Λαχανά και Θεσσαλονίκη.

Στην Σκλαβενίτης εκτιμούν ότι μπορεί να μην συνεχίζουν οι μεγάλες σάλες να τρέχουν με τους ίδιους ρυθμούς τα επόμενα χρόνια όμως έχει κερδηθεί το στοίχημα της επιστροφής των καταναλωτών σε αυτές. Μάλιστα ελπίζουν ότι με την άρση των όποιων περιοριστικών μέτρων θα γίνουν ξανά οικογενειακός προορισμός όταν λειτουργήσουν οι παιδότοποι αλλά και οι χώροι εστίασης για όλους. Τέλος ο όμιλος ο οποίος είδε αναπάντεχα να αυξάνονται και οι πωλήσεις από το τμήμα bazaar και ενδυμάτων την περίοδο της πανδημίας έχει θέσει ως μεσοπρόθεσμο στόχο την ενδυνάμωση και του συγκεκριμένου τμήματος.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!