Γ.Δ.
1423.56 +1,17%
ACAG
+1,72%
5.9
CENER
+1,02%
9.9
CNLCAP
0,00%
7.4
DIMAND
0,00%
8.5
NOVAL
-0,02%
2.7195
OPTIMA
-0,50%
11.84
TITC
+0,87%
28.9
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
+1,42%
1.426
ΑΒΕ
+2,49%
0.453
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.235
ΑΚΡΙΤ
+20,55%
0.88
ΑΛΜΥ
+0,19%
2.665
ΑΛΦΑ
+3,21%
1.61
ΑΝΔΡΟ
+0,62%
6.46
ΑΡΑΙΓ
+2,31%
11.52
ΑΣΚΟ
+1,02%
2.98
ΑΣΤΑΚ
+0,90%
6.7
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,24%
8.5
ΑΤΤ
+0,45%
11.05
ΑΤΤΙΚΑ
+7,92%
2.59
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+3,49%
5.93
ΒΙΟΚΑ
-1,21%
2.45
ΒΙΟΣΚ
+0,39%
1.295
ΒΙΟΤ
0,00%
0.232
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
-4,00%
2.4
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.47
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,22%
16.6
ΔΑΑ
+0,57%
7.76
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
+1,25%
11.32
ΔΟΜΙΚ
-1,30%
3.81
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-1,52%
0.323
ΕΒΡΟΦ
+1,69%
1.505
ΕΕΕ
+1,59%
32
ΕΚΤΕΡ
+0,12%
4.205
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
+2,68%
2.3
ΕΛΛ
0,00%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+2,01%
2.54
ΕΛΠΕ
+0,13%
7.85
ΕΛΣΤΡ
+2,84%
2.17
ΕΛΤΟΝ
-0,59%
1.686
ΕΛΧΑ
+0,54%
1.87
ΕΝΤΕΡ
-1,26%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,79%
1.27
ΕΤΕ
+1,07%
7.78
ΕΥΑΠΣ
+0,65%
3.1
ΕΥΔΑΠ
+0,18%
5.42
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.055
ΕΧΑΕ
-1,86%
4.755
ΙΑΤΡ
0,00%
1.53
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,87%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+0,40%
5.06
ΙΝΛΙΦ
-0,42%
4.73
ΙΝΛΟΤ
+3,27%
1.2
ΙΝΤΕΚ
+0,54%
5.55
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,83%
2.42
ΙΝΤΕΤ
+3,29%
1.255
ΙΝΤΚΑ
+2,94%
3.325
ΚΑΡΕΛ
0,00%
338
ΚΕΚΡ
-1,10%
1.35
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.82
ΚΛΜ
-2,48%
1.57
ΚΟΡΔΕ
+0,63%
0.479
ΚΟΥΑΛ
-1,30%
1.214
ΚΟΥΕΣ
+0,38%
5.28
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,78%
11.45
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
+1,79%
1.14
ΛΑΒΙ
-0,35%
0.859
ΛΑΜΔΑ
+2,37%
6.9
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
+2,17%
0.94
ΛΕΒΚ
0,00%
0.296
ΛΕΒΠ
+2,14%
0.286
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+0,72%
1.4
ΛΟΥΛΗ
-3,35%
2.6
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.812
ΜΕΒΑ
+1,79%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-1,11%
2.67
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40.8
ΜΙΓ
+0,28%
3.63
ΜΙΝ
-7,58%
0.61
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,26%
23
ΜΟΝΤΑ
+5,16%
3.26
ΜΟΤΟ
+0,74%
2.725
ΜΟΥΖΚ
-2,17%
0.675
ΜΠΕΛΑ
+1,42%
27.1
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.43
ΜΠΡΙΚ
+1,35%
1.875
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+2,65%
36.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.64
ΝΑΥΠ
+1,08%
0.94
ΞΥΛΚ
+0,77%
0.262
ΞΥΛΠ
+7,36%
0.496
ΟΛΘ
+1,95%
20.9
ΟΛΠ
0,00%
25.3
ΟΛΥΜΠ
-0,81%
2.46
ΟΠΑΠ
+0,89%
14.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,89%
0.894
ΟΤΕ
+1,77%
13.8
ΟΤΟΕΛ
+0,70%
11.48
ΠΑΙΡ
+5,12%
1.13
ΠΑΠ
+1,22%
2.48
ΠΕΙΡ
+2,10%
3.592
ΠΕΤΡΟ
+2,45%
8.38
ΠΛΑΘ
+0,26%
3.825
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.9
ΠΡΔ
0,00%
0.26
ΠΡΕΜΙΑ
+1,25%
1.136
ΠΡΟΝΤΕΑ
-9,87%
6.85
ΠΡΟΦ
+2,43%
4.645
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
2
ΣΑΡ
-2,68%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.339
ΣΙΔΜΑ
+0,32%
1.56
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.54
ΣΠΙ
+3,18%
0.648
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
+0,97%
19.7
ΤΖΚΑ
+7,19%
1.49
ΤΡΑΣΤΟΡ
+5,26%
1.2
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+1,49%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
-3,36%
0.23
ΦΡΛΚ
+0,78%
3.9
ΧΑΙΔΕ
-2,27%
0.645

Η Procter & Gamble και το επόμενο κύμα ανατιμήσεων

Η Procter & Gamble, ο πολυεθνικός κολοσσός καταναλωτικών αγαθών, αυξάνει τις τιμές στο μεγαλύτερο μέρος του χαρτοφυλακίου της για να προστατεύσει τα περιθώρια κέρδους της, λόγω του υψηλού κόστους των εμπορευμάτων και των ναύλων. Η εταιρεία αναμένει να πληρώσει 2,3 δισ. δολάρια μετά από φόρους στο κόστος εμπορευμάτων και 300 εκατομμύρια δολάρια μετά από φόρους για υψηλότερα έξοδα μεταφοράς.

Ήδη η πολυεθνική, που έχει αυξήσει τις τιμές σε 10 κατηγορίες προϊόντων σε όλο το χαρτοφυλάκιό της, έχει ενημερώσει τα σούπερ μάρκετ για αυξήσεις τιμών σε απορρυπαντικά, που πρόκειται να τεθούν σε ισχύ στις 28 Φεβρουαρίου. Το επόμενο κύμα ανατιμήσεων αναμένεται στα μέσα Απριλίου και θα αφορά τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής.

Και αυτές οι ανατιμήσεις δεν αφορούν μόνο τους Αμερικανούς καταναλωτές. Η εταιρεία αυξάνει τις τιμές στις διεθνείς αγορές που δραστηριοποιείται. Οι ανατιμήσεις που ανακοίνωσε μέσα στην εβδομάδα η P&G αναμένεται να περάσουν και στην Ελλάδα.

Ποια προϊόντα αναμένεται να ακριβύνουν

Εκτός από την P&G που αποτελεί τον μεγαλύτερο παγκόσμιο παίκτη στην αγορά καταναλωτικών αγαθών, σχεδόν όλες οι εταιρείες έχουν προχωρήσει σε ανατιμήσεις ενώ αναμένεται ένα ακόμη κύμα το επόμενο διάστημα. Γαλακτοκομικά, ζυμαρικά, άλευρα, έλαια, κρέατα, κατεψυγμένα προϊόντα, μπύρες, σνακ, όσπρια, σαρακοστιανά, κ.ά. βρίσκονται στη γραμμή εκκίνησης μιας νέας ανατιμητικής κούρσας, η οποία θα φανεί σε όλη της την έκταση μέσα στο επόμενο διάστημα.

Οι προμηθευτές και οι λιανέμποροι αξιολογούν τους κωδικούς, τη βαρύτητα που έχουν στο καλάθι και τι επίδραση θα έχει η όποια ανατίμηση στην κατανάλωση. «Αυτό που δεν θέλουμε, είναι να αυξήσουμε τις τιμές εις βάρος της κερδοφορίας μας», λένε στελέχη της αγοράς στο powergame.gr.

Τα προϊόντα ετικέτας

Ο φόβος για τις εταιρείες και τις αλυσίδες είναι μήπως οι καταναλωτές μετακινηθούν σε άλλες μάρκες ή φθηνότερες ανώνυμες λύσεις. Όμως σύμφωνα με διεθνείς έρευνες αλλά και τη Moody’s, οι καταναλωτές φαίνεται να έχουν μείνει πιστοί στις επωνυμίες, κάτι που έχει βοηθήσει εταιρείες όπως η P&G.

Στην Ελλάδα μόλις 1 στους 5 καταναλωτές προτιμούν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Την ίδια στιγμή 1 στους 2 καταναλωτές φαίνεται διατεθειμένος να αλλάξει μάρκα, εάν αυτή που επέλεγε ακριβύνει, 4 στους 10 θα αγοράσουν ό,τι βρίσκεται σε προσφορά ανεξαρτήτως μάρκας και θα αναζητήσουν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Από έρευνα καταναλωτικών τάσεων του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδας (ΣΕΛΠΕ), που πραγματοποιήθηκε με την επιστημονική υποστήριξη του εργαστηρίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, προκύπτει πως, σε περίπτωση που, υποθετικά, οι τιμές των προϊόντων αυξηθούν από αύριο κατά 10% λόγω πληθωρισμού, οι καταναλωτές δηλώνουν ότι θα μειώσουν τη δαπάνη πάνω από 20% το επόμενο εξάμηνο σχεδόν σε όλες τις κατηγορίες αγορών.

Οι εκτιμήσεις των καταναλωτών

Βάσει της έρευνας των ΣΕΛΠΕ – ELTRUN, το 50% των καταναλωτών εκτιμά ότι το πρώτο εξάμηνο του 2022 οι δαπάνες για λογαριασμούς κοινής ωφελείας θα είναι αυξημένες. Αντίθετα, το 46% προβλέπει ότι οι δαπάνες για αγορές προϊόντων το πρώτο εξάμηνο 2022 θα είναι μειωμένες, ενώ μόλις το 15% ότι θα είναι αυξημένες. Το ίδιο ισχύει για τις υπηρεσίες (εισιτήρια, εστίαση), για τα οποία επίσης εκτιμάται από το 34% του κοινού μείωση και μόλις από το 14% αύξηση.

Σύμφωνα με την ΙΝΕ ΓΣΕΕ η απώλεια αγοραστικής δύναμης του κατώτατου μισθού έχει φτάσει το 10,4%, ενώ του μέσου μισθού των εργαζομένων μερικής απασχόλησης άγγιξε το 13,7%.

Πάντως, την περασμένη χρονιά οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε η εταιρεία ερευνών αγοράς NielsenIQ, σημείωσαν αύξηση 1,3% σε σύγκριση με το 2020. Η κατηγορία ειδικά των λεγόμενων ταχυκίνητων προϊόντων (FMCGs) κατέγραψε άνοδο πωλήσεων 0,7% το 2021 σε σύγκριση με το 2020. Τα προϊόντα Bazaar (ένδυση, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία, εργαλεία, είδη κήπου, είδη αυτοκινήτου, οικιακός εξοπλισμός κλπ.) ήταν η κατηγορία που κατέγραψε τη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων το 2021, ήτοι 14,9%. Στα τρόφιμα και ποτά καταγράφηκε αύξηση πωλήσεων 1,6%, ενώ στις δύο άλλες μεγάλες κατηγορίες, αυτές των προϊόντων προσωπικής περιποίησης και των προϊόντων οικιακής χρήσης καταγράφηκε πτώση πωλήσεων 1,7% και 2,4% αντιστοίχως.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!